Part 32 - Change

183 24 0
                                    

( V POV )

Aku merendam didalam tab mandiku sambil meletakkan kepalaku diatas tab tu.

Masih buat aku stress.

Aku cuba merendam lagi dalam sehingga separas hidungku.

Aku memejam mataku rapat, sekali sekala aku naik sikit nak ambil nafas sebab aku rasa selesa macam tu.

Bila aku pejam mata, satu ayat buat aku menangis dalam diam

" aku takperlukan kau langsung. Srs "

Aku ni? Memang lembap kan? Bila airis dah pergi. Masatu jugak aku baru nak layan dia elok elok. Bila dia ada kat Korea, aku layan dia macam sampah.

And yes, aku sedar apa aku buat. Aku kena paksa, bukan ni kehendak aku.

Aku buat untuk keselamatan Airis. That it.

Dan airis dah salah faham, kalau aku explain pun. Dia akan dengar ke?

Aku rasa nak menangis.

Aku bangun dari tub dan menuju ke tempat mandi, aku membuka paip pancuran air sambil menutup mata.

Aku rasa selesa macam ni. Kalau aku tahu, dah lama aku buat ni.

Biarlah air mata aku mengalir bercampur dengan air paip.

Tok tok tok!

" Woi! "

Kedengaran suara Jimin.

" Apa? " tanyaku kembali. Kacau ajelah.

" Mandi ke? "

" Taklah, memasak. " kataku dengan nada tinggi.

" Kalau ye pun tengah memasak, keluar lah. Biar aku sambung. Aku dah tak tahan nak memasak ni. " kata Jimin.

Otak aku dah mulai proses dengan kata kata Jimin.

Sah! Dia byuntae. Fikir lain terus.

" Jap. " kataku lalu menutup paip pancuran air itu. Lalu aku membuka pintu.

" Yah! " marah Jimin.

Apa? Aku salah buat apa?

" Kau mandi dengan pakaian! " kata Jimin lagi.

Laaa, ingatkan apa.

" Aku malas nak fikir apa apa, sekarang tolong hulur kain tuala aku jap. " kataku tenang.

Lalu jimin bergegas mengambil tuala yang aku sangkut lalu dia memberikan kepadaku.

" Cepatlah. " cemas jimin.

" Masuk ah. " kataku, tak sempat aku nak bergerak ke tepi jimin dah tolak aku. Sah sah dia tak tahan.

Cirit birit kot. Lalu aku mengelap mukaku lembut, baju aku masih basah, macam seluar aku.

Aku takde masa sangat nak tukar tukar ni, elok redah dengan baju je.

Lalu aku membuang pakaian aku dan terus ke almari untuk mengambil baju.

Aku ambil seluar separas lutut dan terus menghempas diri diatas katil.

Aku memejam rapat mataku.

Aku tarik balik kata kata aku tadi.

Aku takkan pergi Hong Kong dan cari Airis. Fullstop.

++++

( AIRIS POV )

Tomboy + KTH Where stories live. Discover now