Part 15 - Layak

180 27 2
                                    

( AIRIS POV ) 

Aku masuk ke dalam sekolah dengan wajah yang tenang, but aku tahu. Hari aku akan sakit hati lagi.

Sekarang dah menjadi rutin, sejak yura datang dalam hidup aku.

" Perlu ke nak lari kan diri dari oppa kau? " kata jimin yang tetiba datang disebelahku.

" Opocot! " latahku. Cepatnya si jimin ni datang. Pakai ilmu hitam ke apa ni.

" Kau ni, cuba jangan kau kacau aku. Boleh? " kataku dengan menahan sabar.

" Aku nak kawan dengan kau je. Kau tu sombong sangat. Tadi dah panggil kita 'oppa' hmm. " kata jimin dengan nada rendah.

Merajuk pulak? Hish anak park ni.

" Alaa, aku tak kisah kau nak berkawan dengan aku. But! Pagi ni aku moody. Kau faham aku kan? " kataku. Srs, aku memang dah hilang mood.

" Hmm, iyalah. Aku faham! Tapi, bila aku tegur kau tu, layan lah. Jangan buat aku rasa macam bercakap dengan dinding. " kata jimin.

Nampak ikhlas je nak berkawan dengan aku dengan riak wajahnya.

" Mian aku layan kau macam tu. Kita kawan okay? " kataku dengan menunjuk jari kecilku.

Jimin menyambutnya dan membuat tanda janji.

 " Tangan kau macam budak budak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Tangan kau macam budak budak. Kecil " usik jimin dengan tersenyum.

" Hek eleh. Kau besar gilaa " balasku.

Kami mulai ketawa.

Author rasa en. Tangan jimin kecil dan comel. So, korang imagine jela. 😂

🌸🌸🌸

Aku masuk ke kelas 6-B dan meletakkan begku dikerusiku.

Baru aku perassan, v masih tak datang. Selalunya dia yang paling awal.

Haih, harini aku sedikit letih. Tidur dahla pukul 12 malam sebab hati aku tak tenang.

Aku merenung lama.

Patut ke aku lepaskan V?

Haish, Mudah sangat kau give up airis! Tapi, V dah taruh perasaan dekat Yura. Dan aku? Masih ada peluangkah? Hmm 10% harapan.

Renunganku terhenti bila aku lihat V sedang menarik kerusi dan terus duduk disebelahku.

" Awal sampai " tegurku dengan perli.

" Mian, aku tidur lewat sangat. Sebab layan feeling bahagia aku semalam. " kata V dengan tersenyum panjang.

" Oo. " balasku pendek.

Tomboy + KTH Where stories live. Discover now