( AIRIS POV )
" Take care and.. I love you " kata jimin.
Gulp! Aku tengah mimpi ke? Takkan la jimin nak kan si tomboy macam aku ni?
Aku memandangnya pelik.
" HAHAHAHAHAHA. Aku bergurau airis. Dont take serious. Just joke. " kata jimin dengan ketawa.
Eee. Pandai je mainkan perasaan aku.
" Dah ah. Lewat malam, you should go back home now. Omma dan appa kau mesti risau. Thanks hantarkan aku. Bye " kataku lalu berlari masuk kedalam rumah.
Jimin diluar? Aku abaikan. Makin layan, makin menjadi ah. Aku malas nak layan dia lama lama. Penat ni, at the same time. Aku lapar.
Aku perlahan lahan menuju kedapur. Omma dan appa maybe dah tidur. Ada peluang ni.
Lalu aku perlahan lahan menuju ke periuk nasi. Aku membukanya perlahan.
Masih ada. Lauk pun still ada. Takde ah kebulur aku malam ni.
Lalu aku mencuci tanganku terlebih dahulu.
Aku duduk dengan perlahan.
Suapan pertama.
Suapan kedua.
Suapan ketiga.
Suapan keempat.
" Baru balik ? " sapa seseorang.
Alamak! Mampos aku.
" Errr. Appa.. Omma.. " kataku gugup.
Berapa kali aku harus gugup ni?
" Pergi mana sampai lewat malam? " tanya appa serius.
Apa aku nak jawab ni? Tuhanku, selamatkanlah.
" Airis.. Pergi... Err.. Hah! Teman V buat kerja sekolah dekat rumah dia. Tu yang balik lambat tu " tipuku.
Mianhae V. Terpaksa petik nama kau.
" Sampai lewat malam? Aishh. "
" Yup, maybe tiap tiap hari airis balik lewat sikit. Kami perlukan masa untuk belajar sampai lewat malam. Masa depan kitaorang jugak " tipuku lagi.
But, yes. Tahun ni aku akan menghadapi exam besar. Lepastu graduate!
" Ehem. Kalau begitu, appa izinkan tapi tolong balik awal ya. " kata appaku. Aku separuh lega
" Airis tak janji but airis cuba okeh? Jangan risau la. Im okay " kataku dengan nada riang.
" Iyalah. Kamu teruskan makan ye. Lepastu kemas, kami tidur dulu " kata ommaaku.
Aku hanya angguk dan menikmati masakan omma. Sedap sangat!
Sebut pasal masakan omma ni. Selalunya V yang paling suka. Tapi, Dia tak text pun aku harini, call pun lagi lah tak. Imy 😞
Hmm, nak textkan. Maybe dia dah tidur. Biarlah. Esok jumpa lagi.
🌸🌸🌸
Harini jam ditelefonku berbunyi. Huh, aku kena tukar sikap aku yang malas bangun awal ni. Nanti bila dah kahwin, takke lari suami tu kalau asyik bangun lewat.
Aku pergi ke bilik mandi dan membersihkan diri, selepas itu aku memakai uniform sekolah. Dan menyikat rambut pendekku.
Makin panjang. Hmm, nak potong, tapi nanti omma marah. Yela, sejak kecil lagi asyik berambut pendek je.
YOU ARE READING
Tomboy + KTH
Fanfiction"Maybe I'm not a good girl, but I have a feeling too. Please, take care of my feeling." -KA "And, I will take care of you untill I die. I'm promise!" -KTH Start ; 27 April 17 End ; -