Part 36 - Tunggu

188 28 2
                                    

Dengarlah lagu kat atas tu. SPRING DAY-BTS. ataupun kalau korang dah ada tu bukak  jela, jimat data. Hehehe

( AIRIS POV )

" Aku cintakan kau, airis. " ucap V.

Aku terus tutup talian. Dia tipu. Dia saja guna alasan tu untuk buat aku balik korea kan?

Am I right?

Aku terus men'off'kan telefonku dan terus ke bilik air.

Aku mencuci mukaku yang dipenuhi dengan air mata.

Aih! Mata dah merah macam mana aku nak turun ni? Aduh.

Baik aku tidur jela, maybe ni boleh kurangkan stress aku. Lagipun, aku penat ni.

Aku terus mengelap mukaku dengan kain tuala dan terus keluar dari bilik air. Lalu aku meluru kearah katil.

Masa untuk tidur.

Perlahan lahan aku menutup mata, pejam mata ni dah cukup bagi aku ketenangan.

Tok tok tok!

SIAPAKAH?!

" Weh Gemuk, turunlah. "

Kedengaran suara Sehun. Aik? Dah tak merajuk.

" Aku nak tidur kejap. Please " kataku.

" Lepasni boleh. Jomlah makan dulu, ada benda aku nak borak dengan kau. " kata Sehun lagi.

" Hmm, pasal apa pulak ni?! " kataku.

" Bukak pintu ni. Ni hal aku. " kata Sehun.

Aih, macam macam la. Asal aku nak tidur lena ni. Adalah orang kacau. Haih, sabo.

Aku bangun dan terus membuka pintu. Sehun terus masuk dan terus tutup pintu tetiba.

" Weh! Kau nak buat apa ni? " marahku.

" Diamlah. Aku bukan ada niat jahat ni. " kata sehun sambil menyandar dipintu.

" Hah! Apa? " tanyaku malasan.

" Aku datang sini dengan membawa niat yang baik lagi su-- "

" Takyah nak bahasa istana sangat. Cakap jela. " marahku, makin layan makin gila aku dibuatnya.

" Hmm, macam ni. Aku sebenarnya.. Err "

Aik? Taknak cakap pulak?

" Cakap jela. Aku dah naik mengantuk ni. " kataku sambil bercekak pinggang.

" Aku sebenarnya.. Nak.. Errr.. "

" Cakap ajelah " sergahku.

" Aku nak melamar yoona! " kata sehun tetiba. Hah! Terkeluar jugak bil aku bersergah macamtu.

" Ish kau ni, terkejut aku. " marah sehun sambil menjentik didahiku.

" Sakit pabo. " marahku.

" Haa rasakan. "

" Aku malas nak gaduh. So, apa mengena ke dengan aku pasal lamaran tu? " tanyaku. 

" Aku nak mintak tolong kau. " kata sehun.

" Apa? "

Lalu sehun berbisik kepadaku. Oh perancangan yang bagus.

" So, okay tak? " tanya sehun.

Tomboy + KTH Where stories live. Discover now