Part 13 - Sakit hati

209 31 0
                                    

( AIRIS POV )

" Airis, bantulah aku macam mana nak rapat dengan perempuan cantik tu. " kata V sambil memandangku.

Terasa sesuatu mencucuk hatiku berkali kali. Tak pernah aku rasa macam ni.

Macam aku sangkakan. Apa yang aku fikir tu, memang menjadi kenyataan. V suka yura.

" Hei? " kata v sambil melambai lambai tangannya dihadapan mukaku.

" Err. Mesti lah, aku akan tolong kau. " kataku separuh menahan sakit. Demi kebahgiaan V, aku sanggup!

" Jinjja? Gomawo! " kata V dengan tersenyum panjang.

Makin sakit hati aku bila dia senyum disebabkan oleh perempuan lain.

" Hmm, aku pergi dulu. Jumpa esok " kataku lalu meninggalkan mereka.

Aku dah tak dengar apa apa. Aku hiraukan mereka yang panggil aku. Yang aku ingat ialah..

" airis, bantulah aku macam mana nak rapat dengan perempuan cantik tu. "

Ayat tu kerap bermain dimemoriku. Aku nak nangis, but aku kena tunjuk kuat. Aku sepatutnya bahagia tengok V tersenyum.

Tapi, kenapa aku rasa hati aku tengah menangis ni?

🌸🌸🌸

" V jom balik sama? " kataku setelah siap mengemas peralatan alat tulisku.

" Mianhae airis. masa kau pergi tadi, aku dah janji dengan yura nak balik sekali. Ala, permulaan nak berkenalan. " kata V lembut.

Lagi sekali aku sakit hati.

" Oo, takpe. Kau pergi lah. Fighting kim taehyung! " kataku bersungguh. Apa benda kau cakap ni kang airis? Sedar tak hati kau menangis lagi?

Aku sedar, but untuk V. Aku sanggup buat hati aku menangis, mianhae hati. 😞

" Okaylah. Annyeong. Jumpa esok " kata V sambil melambai lambai.

Aku hanya membalas lambainya dengan lemah berserta senyuman paksa.

Aku terus mengambil begku dan terus keluar. Aku kena balik cepat! Aku harus balik!

Terus aku berjalan menuju kearah pagar utama. Tetiba, motor besar berhenti dihadapanku.

Motor ni kan.. Milik jimin.

" Hai? " tegur jimin sambil menarik tersenyum.

" Oh hai? Ada apa? " tanyaku. Nak tak, aku kena layan dia ni.

" Kau kerja ke harini? " tanya jimin tetiba.

Aku angguk perlahan.

" Weh? Asal murung ni? Selalunya ceria. Where is the real kang airis? " kata jimin.

The real ye? She is not here.

" Hah? Suka hati kau lah. Aku balik dulu " kataku lalu meneruskan perjalanan.

" Naik dengan aku. Aku tumpangkan kau "

Tomboy + KTH Where stories live. Discover now