( JIMIN POV )
" Airis, kaja " Ajakku. Sebab dengan riak wajah dia. Memang nampak kecewa.
" Tapi, nampak sweetkan? Yura peluk V sekarang. " kata airis. Yes, airis ajak aku untuk ikut dia, but letih aku berkeras supaya tak. Bila dah sampai, Aku dan airis nampak Yura peluk V tetiba.
" Dah. Jom " kataku lalu menarik airis. Airis menghembus nafas panjang dan terus mengikutiku.
" Chim "
" Nae? "
" Aku tak nak rehat. Kau pergi lah. " kata airis tetiba.
" Tak boleh, kau kena makan. Nanti sakit tau tak? " pujukku.
" Hm, tapi aku tak lapar. "
" Tak lapar takpe, teman aku makan please? " kataku.
Airis hanya senyap, dan aku terus menariknya ke kantin. Aku taknak dia keseorangan. Aku nampak riak wajah dia memang dah murung.
" Airis? Gwenchana? " tanyaku.
" H-hah? Aku okaylah. Kaja ke kantin " kata airis dengan tersenyum pendek.
" Senyum lah, jangan sedih. Sejak kau tengok V dengan yura tadi-- "
" Jomlah. Aku lapar. " kata airis lalu menarikku. Dia tak nak aku habiskan ayat aku dulu. Haih.
Airis memang cintakan V selama ni?
++++
( Rumah airis )
( AIRIS POV )Hanya tuhan je tahu betapa sakit hati aku bila lihat perkara macam tu tadi. Nak cover pun tak boleh masa ada jimin tadi. Jimin pulak tengah test aku.
Semalam sweet sangat. Sampai hati aku ni full gila dengan dia. Apa makna dia cium dahi aku semalam? Hanya untuk suka suka ke? Aku mulai menggengam tanganku.
Betul kata soo hye. Patut aku lepaskan, memang dah cukup terlambat sekarang. Aku tak dapat nak desc betapa lembapnya aku nak bagitahu perasaan aku selama ni. Aku simpan sejak kecil lagi perasaan ni. And then? Apa terjadi sekarang.
Aku meramas rambut separas bahuku yang aku ikat. Rambutku mulai memanjang. Haih baru aku perasaan. Yela, aku kan takde masa sangat. Tu yang tak sempat nak jaga diri sangat.
Flashback.
" wah. Rambut kamu dah semakin panjang la airis. " kata omma yang memegang rambutku.
" Yeke? Aishh. Nak potonglah. " kataku sambil makan.
" Eh budak ni. Takyah potonglah. Omma dah lama tak dandan rambut panjang kamu macam dulu. Apakata kamu jangan potong dan biarkan dia panjang. Bolehkan airis? " kata ommaku dengan tersenyum.
Aku hanya menunduk dan tersenyum kecil.
End flashback.
Aku memegang rambutku yang kian memanjang. Aku cuba bayangkan aku berambut panjang. Ergh, mesti serabut sikit.
Tapi, patut ke aku tukar penampilan sekarang?
++++
( 2 minggu kemudian )
YOU ARE READING
Tomboy + KTH
Fanfiction"Maybe I'm not a good girl, but I have a feeling too. Please, take care of my feeling." -KA "And, I will take care of you untill I die. I'm promise!" -KTH Start ; 27 April 17 End ; -