( AIRIS POV )
" Aku teringin nak tengok kau berubah menjadi perempuan sejati! " ucap V perlahan.
Sekilas, mood aku hilang balik. Tukar penampilan? Sebabkan si Yura tu pakaian perempuan, so nak aku pulak?
" For what? Aku selesa dengan pakaian simple macam ni " kataku sambil meleraikan pelukan.
" Kali ni je. Aku teringin nak tengok, bolehkan? " kata V dengan pandangan mengharap.
" Maaf, aku tak pasti sama ada aku boleh tunaikan ataupun tidak. " kataku lalu bangun.
" Ah! Airis, okay okay. Aku minta maaf. Aku tak sebut dah. Aku akan tunggu kau sampai kau dah bersedia. " kata V dengan tersenyum petaknya.
Mula timbul perassan simpati pada dia. Haih, betul ke apa aku buat ni?
" Aku tak janji, tapi aku akan berusaha jadi apa yang kau nak. Arasso? " balasku dengan senyuman paksa. Sengaja aku nak sedapkan hari dia.
" Jinjja? I will wait for it! " kata V sambil bersorak. Ya ampun, sumpah aku rindu dengan perbuatan dia yang childish ni. Yela, sejak dah 'berkepit' dengan Han yura.
" Hm, Aku pergi tandas dulu ye. " kataku kepada V.
" Nae, jumpa kat padang. "
Aku hanya angguk dan melambai kearahnya. Jumpa dekat padang? Sah sah kau dah date dengan Yura.
Mianhae Taehyung, aku masih tak bersedia nak jadi perempuan sepenuhnya.
+++++
( V POV )
Aku berjalan menuju ke padang sambil menyanyi lagu 'spring day' Aku perasaan ada yeoja pandang aku, but aku tak layan. Dulu aku dikawal rapi oleh airis, sebab tu aku tak boleh hidup tanpa airis.
Tapi, aku dah berbaik dengan airis. Sumpah, aku bahagia. Dah lama aku tak bersama dengan dia. Dengan dia, aku rasa selesa sangat. Dia takdelah mengada ngada sangat.
" Oppaa "
Jeritan tu mengejutkan aku. Nasib tak masuk longkang besar.
" Oppa, pergi mana? " tanya yura sambil memeluk tanganku. Aku hanya biarkan.
" Oppa ambil angin jap. Kenapa? " tanyaku lembut.
" Ambil angin ke? " kata yura memandangku dengan pandangan sinis.
" Yela, oppa suka ambil angin kat sini. Waeyo? "
" Oppa jumpa airiskan? "
Sekilas berderau darahku. Alamak! Dah kantoi ke?
" E-eh? Mana ada. Apa chagi cakap ni. " kataku menahan gugup. Yang aku takut perempun ni dah kenapa!
" Jangan buat hal. Airis tu jahat tau. chagi dah ceritakan semalam. " kata Yura dengan nada yang terkawal. Sah sah dia nak marah.
Airis tu kawan aku, dan aku tahu sejahat airis pun. Dia takkan main halau je. Entahlah aku dapat rasakan perkataan jimin tu membuat aku serba salah pada airis kembali.
" Oppa nak duduk sana. Chagi pergi lah main " kataku lalu meninggalkan Yura. Aku abaikan Yura yang memanggilku.
Aku duduk disebalik bangku dan mulai termenung 2 orang perempuan yang hadir dalam hidup aku.
YOU ARE READING
Tomboy + KTH
Fanfiction"Maybe I'm not a good girl, but I have a feeling too. Please, take care of my feeling." -KA "And, I will take care of you untill I die. I'm promise!" -KTH Start ; 27 April 17 End ; -