Part 22 - Ugutan

197 27 7
                                    

( AIRIS POV )

Airis, bogoshipo.

aku berhenti dari berjalan. siapa panggil aku ni? Aku memandang kiri, kanan, belakang dan depan. Takde orang pun.

Seram pulak. Dahla aku jalan sorang sorang ni tambahan pulak, sekarang dah malam. Baru je aku balik dari kerja.

Aku terus berlari, sumpah aku takut. Entah entah hantu? Haih, cepat cepat aku menggeleng. Gila ke fikir semasa sorang sorang ni. kurus semangat.

Omma, Tolong airis 😭

Lalu aku kelihatan seseorang sedang berjalan dari lorong yang berlainan. aku berhenti dari lari. Siapa ek?

Okay, Stay cool. takde pape eh. Aku terus berjalan seperti tiada apa yang berlaku. Aku abaikan orang yang berjalan itu. Maybe dia nak balik rumah. Ke orang jahat?!

Aishh. fikir benda yang tak sepatutnya. Aku memarahi diriku sendiri.

Mulutku ditekup dengan tetiba. aku mulai meronta ronta. Entah entah orang tadi. aku mulai mengigit tangannya. Dan dia mulai menjerit.

" Adoi, sakitlah. "

Suara ni, familiar bagi aku.

" Airis? tak kenal aku ke? " soalnya pula. aku menggeleng laju. Macam mana aku nak kenal? Pakai mask hitam macam nak bunuh orang je. Haish, menyesal tak tarik hoodie kat atas kepala. kan dah terdedah muka tu, tapi aku rimaslah.

" Si-siapa kau? " tanyaku dengan gugup.

" Aish. jinjja? Aku ni V. asal bengap sangat ni? " marah V sambil menarik mask hitamnya.

" Laaaa, kau ke? " kataku sambil menarik nafas lega.

" Nae, aku ni. Kau buat apa tak balik lagi? " tanyanya.

" Errr, aku... Haa Jalan jalan! " kataku dengan nada sergah. Apabila kau mendapat idea untuk menipu orang be like that. 😂

" Betul ke? Dah lewat malam ni. kau tu dahla perempuan. " marah V.  Aku hanya merenung rupanya.

Sumpah, aku tak percaya langsung dia depan mata aku. Disebabkan bosan kena merepek, aku mulai memandang bintang.

" Hoi! aku kat sini, bukan kat atas " marah V lagi dan terus merepek. Aish mamat ni. Aku mula tutup mulutnya dengan tanganku.

" Dah dah ah. aku tak nak dengar kau membebel "

V terus membuang tanganku dari mulutnya dan memegang erat tanganku.

" Woi! Asal ni, Lepas la " kataku lalu cuba menarik tanganku.

" No! "

" Lepaslah! Sakit tau tak? " kataku, act tak sakit pun. Dia pegang lembut gila. 

" Sejuknya tangan kau " kata V yang masih memegang tanganku.

" Dah aku keluar malam malam. mesti lah sejuk "

" Please, dengar cakap aku. Stop erk berjalan jalan bila lewat malam. Aku risaukan kau " Kata V sambil memandang tepat diMataku. weh. aku cair!

" Aku okay. "

" No, you're not! bak sini tangan kau satu lagi " kata V

Aku kerutkan dahi.

" Nak buat apa? " tanyaku.

" Bak jela. Sini " Lalu v sempat menangkap tangan kiriku. Kedua dua tangan aku berada pada V. Hati aku mulai berdebar debar.

" A-apa kau nak buat ni? " tanyaku gugup. V hanya diam.

Tomboy + KTH Where stories live. Discover now