( AIRIS POV )
" Airis, aku.. Cintakan kau. " kata jimin sambil memejamkan matanya.
Aku pula memang terkejut.
" Kau melawak pula bila aku tengah sedih ni " kataku.
Jimin membuka matanya dan memandang mata aku.
" Hmm, aku melawak je. " kata jimin dengan ketawa kecil. Tapi, aku tahu itu ketawa palsu.
" Tipulah kau suka perempuan macam aku ni, kata taste kau lain bukan aku. " balasku. Memang sakit nak mengaku tapi dah memang fakta.
Jimin hanya senyap memandangku. Lalu dia menghembus nafas panjang sekali dengan riak muka resah.
" Dah, jom! " ajak jimin.
" Mana? "
" Kantin. Aku belanja kau. " kata jimin dengan senyuman segaris. Aku hanya angguk dan terus mengikutnya.
" Chim, tolong jangan kasi tahu pasal ni eh? Terutamanya pasal.. Pasal.. " kata kata aku tersekat sumpah aku malu pasal tadi.
" Ya, aku janji. Dah jangan sedih sedih lagi. Nanti aku cuba cakap dengan V okay? " kata jimin.
" Hmm. Takperlu lah. Biar dia sedar sendiri. " kataku, aku tak nak dia marahkan jimin bila dengar nama aku.
" Up to you. Please smile " kata jimin.
Lalu aku tersenyum tawar. Aku tak perlu tunjuk lemah dekat sesiapa. Aku kena kuat.
" Kaja, belanja aku dan aku senyum sampai balik. " balasku dengan ketawa.
" Ish gemuk ni. Yela " kata jimin mengalah. Aku tersenyum segaris.
" airis, harini balik sesama nak? " tanya jimin lagi.
" Sorry chim, Not today. "
++++
Kringgg!
Tamatlah pembelajaran aku harini. Sumpah masa last ni Math. Aku ada yang pening. Nak orang tu ajar tapi dia dah tak perlukan aku. Buat apa terhegeh hegeh kan?
" Jadi banyakkan study ye? Exam kamu dah nak dekat. Goodluck " kata cikgu mathku sebelum dia keluar.
Aku mengemas barang barangku. Jimin ada janji nak balik dengan aku, tapi aku nak berseorangan. Macam macam masalah datang bila exam dah dekat ni.
Lalu aku mulai mengalas begku dan terus keluar. Aku abaikan V, dulu selalu jugak la cakap sebelum balik tu. But, not now.
Aku mulai berjalan keluar tanpa hiraukan sesiapa. Kepala aku kosong sekarang, balik rumah ni srs aku nak tidur. Sebab tu yang terbaik nak hilangkan stress aku.
" Airis! " panggil seseorang. Alahai, ada je orang nak bertegur semasa aku hilang mood ni.
Aku terus berjalan tanpa hiraukan orang itu.
" Weh! Aku panggil ni. "
" Apa? " tanyaku lalu memandang rupanya.
" Sombongnya kau. Aku panggil taknak layan pun. Sakit tekak aku tau tak? " marah Suga.
" Haih, Ada apa? " tanyaku malas.
" Nothing. Aku ingat kau balik dengan V baru nak ajak sembang. " kata suga. Aku terus menunduk. 2 minggu kot, takkan lah suga tak perassan.
YOU ARE READING
Tomboy + KTH
Fanfiction"Maybe I'm not a good girl, but I have a feeling too. Please, take care of my feeling." -KA "And, I will take care of you untill I die. I'm promise!" -KTH Start ; 27 April 17 End ; -