hoofdstuk 19

7.6K 303 134
                                    

{Shae pov.}

Ik droog mijn haren af en kijk naar mezelf in de spiegel. Ik heb mijn joggingsbroek aan en een blauw voetbalshirt. Niet omdat ik zelf op voetbal zit, maar omdat het gewoon fucking lekker zit.  Mijn haren zitten compleet door de war. Ze doen zeg maar poof. Nee niet zoals die paarse fee bij fairly odd parents.  Ik kam mijn haren en doe ze in een losse staart. Ik loop de bafkamer weer uit en ga naar mijn kamer toe.

Ik loop de kamer binnen. Nu pas valt me de heerlijke geur van lasagne op. Met grote ogen kijk ik naar het bord dat op het bureau staat. Ik ren er zowat op af. Ik pak het bord en plof neer op bed. Ik pak mijn telefoon en zet netflix aan. Ik neem een hap van mijn lasagne. Hmmm...hier weten ze wel hoe ze pizza en lasagne moeten maken zeg. Eigenlijk is dat ook helemaal noet raar als je in een land bent waar die 2 verukkelijke dingen zijn gemaakt. Ik houd heel veel van pizza en lasagne maar is het raar dat ik maceroni en spaghetti dan weer minder lekker vind?

Ik zet netflix af en kruip onder de dekens. Ik hoor geklop op de deur. "jaa"zeg ik. Hij gaat open en Bella haar hoofd komt om de deur tevoorschijn. "Dormi bene"glimlacht ze. Toevallig weet ik dat het slaap lekker betekent anders had ik haar vast raar aangekeken. "Dormi bene"herhaal ik haar. Ze doet de deur weer dicht. Ik doe het nachtlampje uit en doe mijn ogen dicht. Al vrij snel beland ik in een diepe slaap.

"Goedemorgen"hoor ik  Carlotta zeggen terwijl ze met een dienblad mijn kamer in komt lopen. Ik wrijf in mijn ogen en druk op het knopje van de lamp. De kamer wordt helemaal verlicht. "Heb je lekker geslapen? Had je het niet te koud? Heb je extra dekens nodig? Is het kussen goed?"ratelt ze. "Ja alles is goed"glimlach ik. Ze knikt tevreden. Ze zet het dienblad op mijn schoot neer. Nu valt het me pas op ze heeft ontbijt gemaakt. Ik glimlach dankbaar naar haar. "Dat had niet gehoeven"zeg ik. "Oh jawel. Jij bent de gast. Je moet worden verwend"zegt ze vastbesloten en loopt de kamer uit. Ik grinnik en schid lachend mijn hoofd. Ik begin met eten.

Als ik klaar ben kleed ik me om. Ik ga naar de badkamer om mijn haren te kammen en mijn tanden te poetsen. Als je je afvraagt wat ik aan heb. Ik heb een zwart kort broekje aan , een blauw hempje en een donkerblauwe pet met als schoenen zwarte slippers. Ik loop naar beneden toe. Bella zit aan de keukentafel. Ze drinkt net haar laatste slok cappuchino. "Heyy"zegt ze en zet haar kopje op het aanrecht neer. "Heyy" zeg ik. "Vandaag gaan we met school naar een stad. Eerst hebben we vrije tijd daarna moeten we naar een museum"zegt ze. Ik knik. 

We komen aan in de stad. Ik zie Mayce een stukje verderop staan. Ik ren naar hem toe en spring op zijn rug. Ik sla mijn handen voor zijn ogen. "Wie ben ik?"vraag ik lachend. "Euhmm nu moet ik goed nadenken... De Kerstman?"grinnikt hij. "Nope"lach ik. Hij zet me op de grond neer en kijkt me aan. "Bijna goed"grijnst hij. Ik kijk hem aan met zo'n meen-je-die blik. Hij grinnikt en trekt me in een knuffel. "Shae. Ik ga met wat vrienden de stad in. We moeten om 2 uur bij het gebouw naast dat kerkje zijn"zegt Bella. Ik knik. Ze loopt weg. "Camillo is ookal weg. Echt die kerel kan niet stoppen met vragen over jou te stellen. Heeft ze het naar haar zin? Wat is haar lievelingskleur? Heeft ze broers of zussen?" Vertelt Mayce geërgerd. Ik grinnik. "Bella vindt hem leuk"flap ik eruit. Zodra ik het zeg sla ik meteen mijn handen voor mijn mond. Oopsie. "En vind jij hem ook leuk?" Vraagt Mayce. "Nope. Hij is te uitsloverig"grinnik ik. "Dat ben ik met je eens"zegt Mayce. "Je bent het met me eens dat jij ook niet op hem valt?"lach ik vragend. Mayce facepalmt zich zelf. Ik grinnik en loop vooruit de stad in.

Heyy mensjes,
Weer een hoofdstuk. Laat weten wat je ervan vond. Vergeet niet te stemmen. Tips en ideeën zijn altijd welkom.

Groetjes roos

Only Friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu