hoofdstuk 23

7K 281 9
                                    

{Shae pov.}

We rennen naar boven toe. Ik trek een shirt van Mayce uit zijn kast. Hij gritst zijn pyjama broek van zijn bed. Ik kleed me om. Als ik me om draai is Mayce al klaar. Hij komt naar me toelopen en gooit me over zijn schouder. Ik grinnik. Hij loopt naar beneden toe. We gaan op de bank zitten. "Ik pak even wat eten. Zet jij een film aan?"vraagt hij. Ik knik en pak de afstandsbediening.

Ik kruip tegen Mayce aan en gaap. Hij slaat een arm om me heen. Ik leg mijn hoofd op zijn borstkast en kijk naar de film.

Ik word gapend wakker. Ik lig op de bank. Mayce heeft zijn armen om me heen geslagen. Hij slaapt nog. Ik maak me voorzichtig los uit zijn greep. Ik ga staan en rek me een keer uit. "Hoi snoes. Wakker?"hoor ik Angella zeggen die de woonkamer in komt lopen. Ik knik. "Lust je wat ontbijt?"vraagt ze en loopt naar de keuken. "Ja"antwoord ik en loop achter haar aan naar de keuken toe.

"Nou Shae. Mayce vertelt er nooit iets over. Hebben jullie nou eindelijk iets?"vraagt ze enthousiast. Ik grinnik maar schud mijn hoofd. "Nee we zijn gewoon vrienden"zeg ik en kijk naar de woonkamer waar Mayce zich nog een keer omdraait op de bank. "Jammer. Het zou goed voor hem zijn een vriendinnetje te hebben zoals jij. Niet zoals al die andere meiden die hij meeneemt"zegt ze zuchtend. Ik grinnik en haal mijn schouders op. "Ow snoes. Ik moet de crematie gaan regelen. Hier heb je wat yoghurt met muslie"zegt ze en wijst naar een schaaltje op het aanrecht. Ik glimlach naar haar. Ze loopt weer weg.

Ik neem een hap van mijn yoghurt. Ik hoor een stem heel dicht achter me. Ik laat van schrik het schaaltje yoghurt uit mijn handen vallen. Het valt op de grond. Gek genoeg is het schaaltje niet kapot. Wel zit alles onder de yoghurt. "Lekker Shae"hoor ik Mayce zeggen. "Ow jij bent het"zucht ik. "Wie dacht je dan?"hoor ik hem lachend zeggen. Ik voel de warmte naar mijn wangen stijgen. "Uhmmm"mompel ik en kijk naar de punten van mijn voeten. Mayce grinnikt. Ik voel 2 vingers onder mijn kin. Hij laat me hem weer aan kijken. "Dat doe je nou altijd"zegt hij. Ik kijk hem vragend aan. "Naar je voeten toe kijken als je geen antwoord weet"zegt hij. Ik zet een stap achteruit. Het werd me om een of andere reden net iets te benauwd om zo dicht op hem te staan. Ik voel Mayce zijn ogen vragend in mijn rug branden als ik naar het aanrecht loop. Ik pak een doekje en maak hem nat. Ik loop terug en begin met schoonmaken. Mayce grinnikt en loopt weg. Niet veel later is hij ook terug met een doekje en helpt hij me.

"Waar is mam eigenlijk?"vraagt hij als we in zijn kamer zitten. "Crematie regelen"antwoord ik. Ik zie hem slikken. Ik kruip bij hem op schoot. "Wil je dat ik ook kom?"vraag ik aan hem. Hij glimlacht en knikt. Ik geef hem een knuffel. Hij slaat zijn armen stevig om me heen. De bel gaat. Mayce zucht. Ik ga van hem af. "Ben zo terug"zegt hij als hij de kamer uitloopt.

Het duurt wel erg lang. Ik heb besloten even te gaan kijken. Ik loop de trap af naar beneden. Ik kijk om de hoek van de trao en zie Mayce staan. Ik kijk een stukje naast hem. Tegenover hem staat mam. Ik loop naar Mayce toe. Ik pak 1 hand van hem vast zodat hij weet dat ik er ben. Hij draait zich even naar me om. "Shae"hoor ik haar zacht zeggen. "Kom weer naar huis alsjeblieft"zegt ze. Ik zucht. "Je mag blijven"zegt Mayce. "Is hij weg?"vraag ik. Mam knikt. "Dan ga ik wel even naar huis" zeg ik. Mayce knikt. Mam zucht opgelucht. "Ik pak even mijn koffer. Misschien tot straks"zeg ik tegen Mayce. Hij glimlacht en geeft me een snelle knuffel. Ik glimlach naar hem en loop naar boven waar mijn koffer staat.

"Nog gecondoleerd Mayce"hoor ik mam zeggen als ik de gang weer in kom lopen. "Dankje"zegt Mayce. Ik kuch even. Ze kijken allebei mijn kant op. "Dit lijkt echt net alsof ik ergens heen ga. Heel ver weg"lach ik. "Dat ga je ook. Wel een huis verder dan mij"lacht Mayce en tilt me op en draait me een rondje in de lucht. Ik grinnik. Ik ga met mijn hand door zijn haar. Alles zit door de war. Hij laat me los. Ik grinnik en ren snel weg. "Ik krijg je nog wel!"hoor ik Mayce roepen. Ik grinnik en ren lachend met mijn koffer naar huis met mam achter me aan sjokkend.

Heyy mensjes,
Laat weten wat je ervan vond. Vergeet niet te stemmen. Tips en ideeën  zijn altijd welkom.

Groetjes roos

Only Friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu