{Mayce pov.}
'Shae het spijt me. Ik wil ook uit deze ruzie,' zucht ik.
Ze kijkt op en ze vliegt me om mijn nek. Mijn trui wordt langzaam nat van haar tranen. Ik wrijf rustig over haar rug heen. Ik fluister rustgevende geluiden in haar oor.
Het gesnik wordt langzaam minder.
Ze haalt haar hoofd van mijn schouder.'Het komt goed, okay?' zeg ik voorzochtig tegen haar.
Ze knikt langzaam.
'Kom dan gaan we gewoon een film kijken,' glimlach ik.
Ze grinnikt zacht en knikt.
Ik ga staan en trek haar kast deuren open. Ik trek er een trainingsbroek en wit t-shirt van mij uit en nog een zwart kort broekje voor Shae uit met een zwart hempje.
Ik gooi Shae haar kleren naar haar doe ze lichtelijk onhandig opvangt. Ik kleed me om en draai me on naar Shae.
Precies op dat moment trekt ze haar hempje aan.
Ik was even vergeten hoe goed Shae er ook al weer uit zag. Dahaamnnnnnn...Ze trekt haar hempje verder aan en doet haar haar in een losse knot.
Ze draait zich weer naar mij om. Ik wil wat zeggen, maar precies dan klinkt er een bliepje op haar telefoon.
Ze pakt het ding van haar bureau en klikt hem aan. Ze begint meteen te glimlachen en te blozen. Ik grinnik en trek haar telefoon uit haar handen.
'Nee Mayce!' roept ze meteen.
Ik werp een blik op het schermpje. Het is van Dale.
You're beautiful ❤
Dat kan ik hem niet laten ontkennen, want dat is nou eenmaal zo. Het is alleen niet zo dat ik er nu heel blij van wordt.
Het is wel Dale waar we het over hebben.
'Mayce. Mayce. Alsjeblieft wordt niet kwaad. Het is niks. Echt niet,' ratelt Shae in lichte paniek.
Ik haal een keer diep adem.
Haar gezicht is wanhopig.
'Als jij er blij van wordt ben ik ook blij,' glimlach ik.
Ik geef haar haar telefoon terug. Ze kijkt me verbaasd aan, maar glimlacht dan toch.
Ik til haar over mijn schouder en loop met haar naar beneden toe. Een zacht gilletje verlaat haar mond, waardoor een glimlach zich om mijn lippen siert.
Ik heb dit gemist.
Ik heb haar gemist.
Ik zet haar neer op de bank en plof naast haar neer. Ze pakt de afstandsbediening en zet de televisie aan.
Het logo van netflix verschijnt op het scherm.
'Wat zullen we kijken?' vraagt ze.
'Oehh ik heb gehoord dat In Your Eyes heel mooi is,' zegt ze en kijkt me enthousiast aan.
Het enigste waar ik naar kijk is haar.
Ik weet niet wat er met me aan de hand is. Alles om me heen draait om Shae.
Ik knik maar half wat als ze me vragend begint aan te kijken.
Ze draait zich weer terug om naar de tv. Ze zet de film aan en de intro begint.
'Ik haal wel wat eten en drinken,' zeg ik en sta op.
'Ik wil Ice Tea,' roept ze me nog na.
'Alsof ik dat niet wist,' roep ik grinnikend naar haar terug.
Ik pak een dienblad en twee glazen die ik vul met Ice tea. Ik pak een paar bakjes. Wat hebben ze allemaal?
Euhmm...
We gaan voor m&m's crunchy, heartbreakers en paprika pringles.
Ik vul de schaaltjes en loop voorzichtig weer terug naar Shae. Het dienblad zet ik op tafel neer en prop een paar m&m's in mijn mond.
Shae schiet in de lach.
Ik begin ukt mezelf mee te lachen.
'Wat is er?' grinnik ik met mijn mond vol.
'Je lijkt wel een hamster nu, met die wangen van je,' lacht ze.
Ik grinnik en eet snel de m&m's op.
'Wat ben je toch ook weer aardig, hè,' lach ik terug.
'Altijd al geweest,' grinnikt ze.
Ik leg mijn arm achter haar op de bank leuning.
Shae nestelt zich tegen mij aan en ademt een keer genietend in en uit.
Dit moment mag van mij voor eruwig duren...
#
Weet je nog toen ik zei dat ik was vergeten hoe mooi Shae was.
Nou, dat weet ik ondertussen wel weer hoor.Haar mooie bruine lokken, haar blauwe ogen, de sproeten op haar gezicht.
Niet te vergeten haar mooie volle lippen.
Ze kijkt aandachtig naar de film.
Op het moment rijdt die kerel in een gestolen auto ofzo. Ik weet het niet precies. Ik volg de film niet helemaal meer.
Maarja dat krijg je er ook van als je een film laat gaan over een raar verhaal over liefde. Ik bedoel maar het is niet mogelijk dat je in je eigen ogen kan zien wat iemand anders in het echt ziet gebeuren. Het een beetje een heel raar verhaal, maar Shae vindt het blijkbaar leuk, want haar ogen zijn niet van het beeldscherm af te slaan.
Een impulsief idee schiet me te binnen.
Misschien moet ik het anders proberen.
Ik weet dat ze het niet heel erg zal vinden. Aangezien we het al meerdere keren gedaan hebben en ik heb haar nooit horen klagen...
'Shae,' zeg ik.
Ze kijkt glimlachend naar me op.
Het is nu of nooit.Ik buig naar voren en druk mijn lippen op die van haar.
Heey mensjes,
Oeeh Shaecy is in the houseee.Vergert dat sterretje niet in te kleuren.🌟
Groetjes Roos
JE LEEST
Only Friends
RomanceMayce en shae , Het perfecte koppel als je het hun vrienden vraagt. Vinden ze dat zelf ook? Hmm nee. Hun zijn beste vrienden. Ze kennen elkaar al sinds ze 7 zijn. Mayce is een player en in tegenstelling tot Mayce is Shae een lief meisje.zijn ze onl...