{Shae pov.}
Het geluid schiet door de kamer. De kogel vliegt in slow motion naar zijn eind bestemming.
Het enige wat ik kan is toekijken.
Het lijkt wel in slow motion te gaan.Voor ik het weet lijkt Dale te beseffen wat hij heeft gedaan en vlucht weg.
Ik ren als een malle naar Mayce toe.
Die ineen gezakt op de grond ligt. Hey bloed ligt verspreidt over heel het laminaat.Mayce zijn ogen vallen bijna dicht. Er rollen steeds meer tranen over mijn wangen heen.
Ik pak snel mijn telefoon erbij en bel 112.
Ze zijn er elk moment. Het enige wat ik nu kan doen is hopen. Hopen dat hij niet in een orgaan zit.
Als dat zo is gaat hij dood.
En ik moet Mayce proberen wakker te houden.
Ik leg zijn hoofd huilend op mijn benen neer.
'Hee Mayce,' begin ik jankend.
'Alsjeblieft ga niet weg. Blijf bij me,' smeek ik.
Ik ga nu even iets quoten uit een liedje.
Some say it is hopeless that I should hope less
Dat vind ik echt een top quote en dat is bij mij ook zeler het geval.
Ik hoop zo erg dat hij de kogel niet op een al te gevaarlijke plek zit. De tranen stromen over mijn wangen en alles is gewoon een grote waas geworden. Ik zie niet meer of Mayce wakker is of niet. Ik zie alleen de tranen die over mijn wangen heen stromen. Ik luister naar de sirenes op de achtergrond.Vage schimmen komen de kaner inrennen.
Ze helpen Mayce volgensmij. Er klinkt geschreeuw boven mijn tranen uit.
Na een paar kostbare seconde helpt iemand mij overeind en sleurt me mee naar de ambulance.
Ik veeg mijn tranen, hoever het lukt, weg en stap de ambulance in.
Er zitten nog twee dokters achterin bij mij. Ze zij van allerlei dingen aan het doen bij Mayce. Ze roepen van alles en ik versta er niks van.
Ik zit bij Mayce zijn hoofd en ik ga langzaam met mijn handen door zijn haren heen.
Zijn ogen knipperen zwakjes. Zijn ogen zien er moe, zwaar en verlamd uit.
Meteen rollen er weer tranen over mijn wangen heen.
Als ik Mayce nooit voor de tweede keer gekust had was dit allemaal nooit gebeurd. Dan was niks zo erg uit de hand gelopen dat ik nu moet hopen voor het leven van mijn beste vriend.
'Shae,' kraamt hij zachtjes uit.
Ik knik snel en geef hem mijn volle aandacht. Ik weet natuurlijk niet hoelang ik nog naar hem kan luisteren voordat hij weer weg gaat vallen.
'Kan je me iets vertellen,' zegt hij zacht.
Hij is verschrikkelijk zwak op het moment. Zelf een slak is nog sterker.
Een schildpad ook.
Oftewel laat ik het zo zeggen.
Het allerzwakste ding tet wereld,
is nog sterker dan Mayce op het moment.
En dat allemaal terwijl Mayce normaal juist een van de sterkere van de groep is.
Ik concentreer me weer op Mayce. Ik was te ver af aan het draaien.
'Wat wil je dat ik he vertel dan?' vraag ik.
'Zeg tegen me,' momoelt hij.
'Wat moet ik tegen je zeggen?' vraag ik aan hem.
'Zeg tegen me dat je van me houdt,' mompelt hij.
Meteen stromen er weer een oaar tranen over mijn wangen heen.
'Natuurlijk hou ik van je. Ik hou zoveel van je Mayce,' snik ik.
'Ik ook van jou,' zucht hij en doet zijn ogen weer dicht.
Er begint niks heel erg te piepen dus hij is niet dood. Een kleine rustgevende zucht rolt van mijn lippen af.
Een ambulance broeder kijkt me recht aan. Hij knikt bemoedigend naar me. Alsof hij zou willen zeggen dat ik het goed gedaan heb, zonder compleet in paniek te raken en te gaan schreeuwen ofzo.
Dat zullen ze vast ook vaak mee hebben gemaakt. Niet dat er iemand wordt neergeschoten natuurlijk.
Tenminste ik hoop voor hun dat het niet al te vaak gebeurd. Anders zou dat ook echt maar dan oocht niet leuk zijn.
Ik houd met mijn handen Mayce zijn hoofd vast en druk zacht een kus op zijn voorhoofd. Ik houd de kus voor een paar seconde vast en kom dan weer omhoog.
Als ik dat doe ontsnapt er een zoveelste traan uit de punt van mijn ooghoek.
Hij begaat de lange weg over mijn wang naar beneden. Hij rolt over mijn wang n aar mijn kin en zo vervolgens valt hij. Hij vliegt voor een paar seconde in de lucht en landt daarna op Mayce zijn gezicht.
Laten we het er maar op houden dat we hopen dat het een traan van geluk is. Zodat als Mayce nu merkt dat er een traan op zijn neus ligt hij alle goede energie eruit haalt en weer beter wordt.
Ik kan niet zonder Mayce. Ik kan het niet en ik wil het niet. Alsjebljeft help me en zeg me wat ik nu moet doen om dit ooit op te gaan lossen...
Ik kan niet zonder hem.
Want ik hou van hem.
Heey mensjes,
Spannend!Vergeet dat sterretje niet in te kleuren.🌟
Groetjes Roos
JE LEEST
Only Friends
RomanceMayce en shae , Het perfecte koppel als je het hun vrienden vraagt. Vinden ze dat zelf ook? Hmm nee. Hun zijn beste vrienden. Ze kennen elkaar al sinds ze 7 zijn. Mayce is een player en in tegenstelling tot Mayce is Shae een lief meisje.zijn ze onl...