hoofdstuk 74

3.7K 182 28
                                    

{Mayce pov.}

Ik loop fluitend naar mijn auto. Het lijkt me niet bepaald slim om nu Shae op te gaan halen voor school. Ik stap in en rijd weg. Precies op het moment dat ik de straat uit rijd, komt de auto van Dale de straat in rijden. Meteen klem ik mijn handen strakker om het stuur heen. Hij zend me een kwade blik terug. Ik doe hetzelfde. We rijden langs elkaar af. Je kan misschien zeggen:

'Hee Mayce, waarom ben je zo'n verschrikkelijk klootzak tegen Shae!'

Maar ik zal jullie ook een geheimpje vertellen. Ik en Dale kennen elkaar zeg maar al langer..

Ja dat was wel weer genoeg drama voor vandaag. Ik kom aan bij het school terrein. Ik parkeer mijn auto en stap uit. Ik zie Bailey al bij de ingang staan. Ik begin spontaan te glimlachen. Ze staat met haar rug naar me toe. Ik draai haar met een ruk om en pin haar handen boven haar tegen de muur achter ons. Een geschrokken kreetje komt uit haar mond.

'Mayce!' roept ze licht geschrokken.

Ik druk mijn lippen op die van haar. Ze grinnikt zacht en kust me dan terug. Ik laat haar handen los, die ze dan weer om mijn nek slaat. Ik leg mijn handen op haar heupen.

Ik hoor een zachte snik. Een heel erg bekende snik. Eentje die ik niet graag hoor en ook nooit graag zou willen horen. Nu ben ik degene die me met een ruk omdraait. Shae rent huilend het schoolgebouw in.

'Jij kan het ook nooit laten, hè,' roept Dale naar mij, waarna hij achter Shae aan rent.

Ik bal mijn vuisten en span mijn spieren aan. Net als ik op het moment sta achter ze aan te stormen houdt Bailey me tegen. Precies op tijd, voordat ik het dadelijk nog erger maak.

'Gaat het wel, schat?' vraagt ze lief en kijkt me met haar groene ogen vragend aan.

Haar hoofd hangt een klein beetje schuin en haar mond een klein beetje open.

'Ja ja, het gaat wel,' mompel ik en zucht een keer diep.

Ik wil Shae alleen maar beschermen tegen een échte klootzak zoals Dale.
Ik weet dat het niet leuk is voor haar, maar zo voorkom ik tenminste dat Dale niet zo snel kwaad zal worden op haar, maar eerder op mij. Dat heb ik liever, ik wil niet dat Shae iets overkomt.

Dan ben ik maar de klootzak.

'Als er iets is zeg het maar,' glimlacht Bailey lief.

Ik kijk haar recht aan. Ik kan het nog steeds niet geloven dat ze écht mijn vriendin is. Ze haalt een hnd door haar blonden lokken heen en haar groene ogen blijven me aankijken.

'Dan zal ik het zeggen,' glimlach ik terug.

Ik zet een stap dichterbij en druk een kus op haar voorhoofd.

Ze glimlacht naar me en werpt dan een blik op haar horloge.

'Shit het is al 2 voor half 9!' roept ze in paniek.

We hebben de eerste les samen dus we kunnen mooi tegelijk naar het goede lokaal. We rennen naar boven toe, naar de tweede deur links. Die is gelukkig nog open. Ik plof op een stoel achterin de klas neer en Bailey komt naast me zitten. Normaal gaat Shae daar altijd zitten.

Dat moment komt Shae de klas inlopen. Haar ogen zijn rood en haar wangen zijn nog betraand. Bij dat beeld breekt mijn hart een stukje, want ja mensen die heb ik toevallig ook. Alleen komt ze niet alleen de klas inlopen. Ze komt samen met Dale.

De sukkel.

Hij leidt haar naar een plek vlakbij het bureau van de leraar.

Ze gaan samen zitten en de leraar start de les.

#

We moeten een of ander stom project gaan maken. We zijn al even bezig. Ach ja de meeste zijn al even bezig.

Ik zit eigenlijk de hele tijd al naar buiten te staren.

'Meneer Brown!' buldert de leraar door de klas.

'Hmm,' schrik ik op uit mijn gedachte.

'Van door het raam naar buiten kijken verdien je later geen geld,' waarschuwt hij.

'Nou eigenlijk, mijn vader was vrachtwagenchauffeur, maar die kijkt heel de dag door het raam naar buiten en verdient zijn geld, dus,' mompel ik.

Geloof me die leraar heeft nog nooit zo'n rode kop gehad. Het verbaasd me al dat hij me er niet uit gooit. Ik hoor vanuit heel de klas gejoel komen.

Ach ja het zal allemaal wel weer.

#

'Schat denk je dat dit zo goed is?' vraagt Bailey aan mij.

Ik ben normaal degene die dat aan Shae vraagt.

Alleen nu is ze bij die Dale..

'Ja ik denk het wel babe,' zeg ik en druk een kus op haar slaap.

Ik houd mijn blik strak gericht op Shae en Dale. Ik wil niet dat hij iets doet wat ze niet wil. Hij steekt zijn hand op.

'Meneer ik ben klaar,' zegt hij pittig luid.

Luid genoeg zodat heel de klas mee kan luisteren. Inclusief ik dus.

'Trek je broek omhoog dan!' roep ik terug.

Heel de klas schiet in de lach.

Weetje nog toen ik toestraks dacht dat die leraar nog nooit zo'n rode kop gehad had?

Nou ik had het mis...

Zijn kop is nu nog veel roder dan eerst. Die van Dale ook trouwens. Hij kijkt me ook moordend aan. Alleen kan je met blikken niet moorden, dus heeft hij even pech.

'Brown! Eruit!' schreeuwt de leraar door de klas heen.

Kijk die was best wel te verwachten.
Ik ruim mijn spullen op. Ik druk nog een snelle kus op Bailey haar slaap en hijs mijn rugzak dan over mijn schouder.

Ik loop het lokaal uit. Ik ben het wel voortana gewend dat ik eruit gestuurd wordt. Volgensmij heb ik gewoon een bord om mijn nek hangen met:

Stuur mij er maar uit dat vind ik leuk!

Heey mensjes,
Hier is het verhaal weer eens van Mayce zijn kant. Wat vinden jullie ervan?

Vergeet niet te stemmen. 🌟

Groetjes Roos

Only Friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu