hoofdstuk 64

4.7K 257 109
                                    

{Shae pov.}

Ik snap echt niet waarom Mayce zou liegen tegen mij. Austin zou nooit vreemd gaan. Mayce en ik hebben elkaar nu al twee hele weken niet gezien en dat terwijl we normaal bijna dagelijks bij elkaar over de vloer komen. Meerdere keren per dag.

Ik wil eigenlijk gewoon dat het weer goed tussen ons komt. Om eerlijk te zijn mis ik Mayce best wel. Ik wil ook helemaal geen ruzie, maar mooi niet dat ik dat als eerste ga zeggen. Ik zit niet fout. Hij wel dus hij mag mooi sorry zeggen. Anders doe ik het niet.

Je kan me nu eigenwijs vinden en zeggen dat ik niet zo stom moet doen en gewoon naar Mayce toe moet gaan, maar zo werkt mijn hoofd gewoon niet. Ik zit niet fout dus ik hoef ook niet als eerst sorry te gaan zeggen. Maar ik mis hem wel heel erg ookal woont hij letterlijk naast me.

Ik kijk door het raam naar buiten. Ik zie Mayce de oprit oprijden. Zodra hij geparkeerd heeft stapt er nog een meisje uit. Dat is al de zoveelste deze week. Niet dat ik hem stalk ofzo, maar volgens mij is hij wee terug in zijn oude fuckboy gedrag gevallen. Net nu ik dacht dat hij daar wel weer mee was gestopt.

Ze lopen samen naar binnen toe en ik wil niet weten wat ze daar gaan uitspoken. Ik doe snel de gordijnen dicht. ik apk mijn oortjes van mijn nachtkastjes af en doe ze in mijn telefoon. Ik zet mijn muziek hard aan. De klanken van There for you van Martin Garrix galmen door mijn oren heen. Ik begin luid en duidelijk mee te zingen. Ik wil niet opscheppen ofzo, maar volgens mij zing ik niet heel vals, maar dat zegt iedereen wel van zichzelf en dan denken we dat we meteen aan The Voice Of Holland mee kunnen doen, omdat we zo super geweldig kunnen zingen.

Ik plof op mijn bed neer en pak mijn telefoon. Ik zie dat ik een berichtje van Austin heb binnen gekregen.

I love you babe!

Ahww hij is zo lief. Zal ik hem gaan verassen en langs bij hem gaan. Ik verveel me hier toch al heel de dag en aangezien ik niet naar Mayce kan is het best een goed idee al vind ik het zelf. Ik pak mijn sleutels van mijn bureau af en doe mijn vest aan.  Ik loop naar beneden toe.

'Mam ik ben naar Austin!' roep ik en loop de deur uit.

Ik doe de deur achter me dicht en pak mijn fiets uit de garage. Ik spring op mijn fiets en rijd de straat op.

Ik zet mijn fiets tegen de muur van Austin zijn huis aan en bel aan.

'Heey Shae wat leuk at je er bent. Austin is boven,' glimlacht zijn moeder.

'Heey dankjewel,' glimlach ik naar haar en loop langs haar af de trap op naar boven toe.

Ik sluip naar boven in de hoop dat Austin me niet hoort.  Ik loop naar zijn kamer toe. Ik hoor geluiden van binnen uit de kamer komen waarvan ik met heel mijn hart hoop dat het zijn ringtone is...

Ik maak de deur voorzichtig open. Austin ligt op bed zonder shirt met een meisje op hem liggend ook zonder shirt, terwijl ze liggen te zoenen. Het was zijn ringtone dus toch niet. Mayce had dus wel gelijk... Ik zit fout...

'Austin!!'roep ik kwaad.

Hij schrikt op. Als hij mij ziet worden zijn ogen groot. Hij duwt meteen het meisje van zich af. Met al mijn verzamelde moed kijk ik hem kwaad aan.

'Wie denk je wel niet dat je bent!' roept het meisje kwaad naar me.

'Zijn vriendin,' sis ik naar Austin.

'Ow wacht laat me mezelf verbeteren ex,' sis ik nog eens.

Je ziet Austin slikken.

'Maar ik ben zijn vriendin al,' zegt ze verbaasd en komt van het bed af.

Dat was voor mij genoeg. Ik loop naar Austin toe.

'Babe het is niet wat het lijkt,' zegg hij.

Ha gebruik die cliché zin niet bij mij, want ik heb genoeg films gezien om te kunnen zeggen dat het altijd wel is wat het lijkt.

'Sukkel,' grom ik en geef hem een bitchclap, want ja, hij is gewoon de mannelijke versie van een bitch op het moment.

Ik draai me om en loop de kamer uit. Daarna storm ik naar beneden, het huis uit naar mijn huis toe.

Bij mij thuis rollen de tranen over mijn wangen heen. Mam haar auto is niet thuis. Die zal wel zijn werken ofzo. Ik gooi mijn fiets tegen de muur aan en ren naar de deur. Ik viel bijna over een bloempot, maar ik ving mezelf net op.

Ik loop naar binnen en doe de deur snel achter me dicht. Ik zak er huilend tegen aan.

Alleen hoor ik nog een snik vanuit de woonkamer komen. Alleen is dir snik niet van mij.

Ik krabbel overeind en shock naar de woonkamer met de tranen nog in mijn ogen en op mijn wangen.

Ik was toch alleen thuis. Mam was weg.

Ik kijk het hoekje om en op de bank zie ik een huilende Mayce liggen met zijn hoofd in twee kussens geklemd.

Hey mensjes,
Sorry dat het zolang duurde, maar ik heb het wat druk. Wat zou er met Mayce zijn?

Vergeet dat sterretje niet in te kleuren.🌟

Groetjes Roos

Only Friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu