hoofdstuk 37

6.2K 259 29
                                    

{Shae pov.}

Ik word wakker op de bank. Ik lig in Mayce zijn armen op de bank. Ik wil wel opstaan maat ik lig gewoon echt veelste fijn om ook maar 1 beweging te maken. Kennen jullie dat gevoel ook?  Ik doe mijn ogen nog even dicht.

"Hee ik ben gewoon een keer eerder wakker"hoor ik Mayce zacht naast me fluisteren. Ik doe maar alsof ik slaap zodat hij een keer blij is met zijn in ben goed bezig in de ochtend programma ofzo. Zijn gezicht lijkt heel dicht bij de mijne te hangen. Wat is hij van plan? "Shae ben je wakker maar heb je gewoon je ogen dicht?"vragat hij. Ik grinnik en open mijn ogen. "Je kent me te goed"grinnik ik. "Nee Shae je slapat gewoon met een enotm grote blije bakkes"lacht hij. Ik grinnik. "Ik was al wakker geweest ja. Maar ik sliep totdat jij zei dat je eerder wakker was!" Probeer ik mezelf nog een beetje te verdedigen.
Hij lacht en laat me los. Ik sta op. Mam komt de kamer inlopen. "Goeiemorgen jongens. Oeh jullie hebben trouwens nog 10 minuten voor jullie naar school toe moeten he" zegt ze alsof er geen problemen in de wereld zijn en alsof ze nog nooit van het woord leraar gehoord heeft. "10!" Roept Mayce en hij springt bijna van de bank af. "Mam waarom heb je ons biet wakker gemaakt?!"vraag ik . "Jullie lagen zo lief te slapen. Ik wou jullie toch niet storen. Maar Shae de volgende keer moet je dan zelf maar je wekker aan zetten he. Je ziet nu weer wat er van komt"zucht ze terwijl ik en Mayce naar boven racen om ons om te kleden. "Ja ja mam" roep ik nog snel. Ik trek een zwarte broek uit de kast en een wit hempje. Ik trek ook snel een spijkerjasje aan. Ik doe mijn haren in een losse knot. Mayce heeft zich ookal omgekleed. Hij heeft een blauw broek aan en een zwarte hoodie en hij heeft de cappuchon half over zijn hoofd heen getrokken. "Naat beneden!!" Zegt Mayce. Hij doet een soort van Super man pose. Ik spring op zijn rug en hij rent naar beneden toe. Natuurlijk wel met de Super man arm in de lucht gestoken. 

"Hier is jullie eten"zegt mam terwijl ze war brood in onze handen duwt. "Thanks mam"roep ik en doe snel mijn schoenen aan. "Bedankt mevrouw" zegt Mayce en begint ook met zijn schoenen aan te doen. "Waarom kunnen wij niet gewoon een keer rustig aan doen in de ochten" zucht Mayce. Ik grinnik en loop snel naar Mayce zijn auto toe. Ik stap in. Mayce doet hetzelfde en racet weg.

Kijk dit noem ik nou gewoon perfecte timing. Op het moment dat de 2e bel gaat. Weet je wel dat rotding dat veelste hard klinkt als je er te dicht bij staat. Maarja ik maak mijn zin wel even verder af. Op het moment dat de 2e bel gaat stap ik mijn klas lokaal binnen. "Te laat!" Roepen er ene paar. "Haha nee. Precies op tijd"grinnik naar de mensen die dat zeiden. Ik kijk de klas rond. Waar is nog 1 plek vrij? Oh nee he. Krijgen we dat ook nog. Deze ochtend ging maar net goed. Tot nu. Wil iedereen mij dood hebben of zoiets? Je zal je vast afvragen. Hee Shae wat is de ramp? Nou ik zal het je snel vertellen. letterlijk de enigste plek vrij is die naast Finn. En sinds wanneer zit hij bij mij in de klas. Hij kijkt me grijnzend aan en klopt 2 keer op de stoel naast zich. Dan klopt hij 2 keer op zijn been. 'Kan ook' gebaart hij met zijn mond. Ik lach smiegterig naar hem en ga op de grond zitten. "Shae ga is zitten"zucht de docent. "Ik zit toch" zeg ik. "Op een stoel"zucht de docent weer. "Nee" zeg ik eigenwijs. "En waarom moet je zo nodig op de grond zitten Shae" zegt de docent. "De grond is overal waar je hem nodig hebt" zeg ik. Op dat moment had de docent echt de neiging om zichzelf te facepalmen. Ik zweer het je.

Hey mensjes,

De grond is er altijd wanneer je hem nodig hebt- IlonaHubers 😂

Laat weten wat je ervan vond. Vergeet niet te stemmen. Tips en ideeen zijn altijd welkom.

Groetjes roos

Only Friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu