hoofdstuk 70

3.9K 182 17
                                    

{Shae pov.}

Hij-hij heeft een vriendin?

Hij heeft op mij na nog nooit een serieuze relatie gehad.

Mayce kijkt me blij en trots aan.

'Hoe-hoe heet ze?' vraag ik zachtjes.

'Bailey,' reageert hij blij.

Ik probeer naar hem te glimlachen, maar van binnen slik ik de brok in mijn keel weg.

'Leuk!' probeer ik er enthousiast uit te krijgen.

'Dankje Shae. Wat wou jij vertellen?' vraagt hij nieuwsgierig aan me.

'Niks. Het was niet belangrijk. Het kan wel wachten,' glimlach ik.

'Weet je het zeker?' vraagt Mayce verbaasd.

Ik knik voorzichtig.

'Ik moet maar weer eens gaan. Ik moet nog euhmm dingen doen,' zeg ik.

'Maar Shae,' wil Mayce me tegen houden.

Ik klim daar in tegen zo snel mogelijk de boom in naar mijn kamer. Ik doe mijn raam omhoog en klim naar binnen. Ik kijk kort naar Mayce zijn kamer.

Hij staat me vragend vanuit zijn rama aan te kijken.

'Shae!' roept hij nog een keer

Ik doe mijn raam dicht. Ik plof op bed neer. Een paar tranen rollen over mijn wangen. Ik was gewoon te laat. Een paar dagen geleden hield hij nig écht van mij. Nu van één of ander meisje dat hij misschien twee dagen kent. Waarom mag zij wel zijn vriendin zijn en ik niet? Het is ze oneerlijk.

Ik schrik op uit mijn gedachtes van mijn ringtone. Als je je afvraagt wat mijn ringtone is. Het is het meest geweldige nummer ooit.

I've got the moves like Jagger.

Alleen moet ik daardoor wel nog meer aan mayce denken dan dat ik al deed. Dat is misschien geen goed idee. Ik pak snel mijn telefoon en kijk even naar de naam die oo het schermpje staat.

'Aimy💙'

Ik neem snel op en houd de telefoon aan mijn oor.

'Shae,' mompel ik.

'Hoe ging het!!' gilt ze bijna door de andere kant van de telefoon heen.

Nu moet ik ana dat liedje van Adele denken. Weetje wel die van:

'Hello from the other sideee'.

Ja die ken je vast wel. Shae je draait weer eens een keertje veelste ver af dan je eigenlijk zou moeten. Waar hadden we het ookal weer over. Ohja over Mayce.

'Heel erg slecht,' brom ik naar Aimy.

Aan de andere kant van de lijn maakt ze een soort verrasd en verbaasd geluidje. Ik weet eigenlijk niet of ze iets zei. Anders is het wel heel erg onverstaanbaar.

'Hoezo ging het slecht?' vraagt ze verbaasd.

'Mayce,' zucht ik luidruchtig en langzaan tegelijk.

'Ja. Mayce wat?' vraagt ze nog een keer.

'Mayce heeft een vriendin,' mompel ik zo zachtjes en snel dat het meer op oesbekistaans honden geblaf lijkt dan echt praten.

Ik kan Aimy bijna raar horen kijken. 'Hij heeft een vriendin,Aimy. We zijn te laat hij heeft volgensmij nog een serieuze vriendin ook nog,' leg ik zuchtend aan haar uit.

'Aah ik snap al wat je met me probeert te doen. Hij heeft geen vriendin vriendin, maar gewoon een vriendin,' zegt ze een soort van opgelucht.

Alleen zit ze er echt compleet naast, maar dan ook echt helemaal compleet fout. Gewoon hoe kan je dat jezelf überhaubt wijs maken?

Sorry ze is mijn beste vriendin. Ik moet niet zo bot doen ik weet het. Alleen ben ik een beetje heel erg veel van slag af op het moment.

'Shae, ben je er nog?' hoor ik Aimy weer door de telefoon vragen, als het wat langer duurt voordat ik gereageerd heb.

'Ja ja ik ben er nog,' mompel ik.

'Maar nee dat is het niet. Hij heeft een vriendin vriendin, Aimy. Wat moet ik nu in godsnaam doen?' zucht ik vermoeid.

'Hoe heet die bitch?' sist ze.

'Bailey,' zeg ik zacht.

'Klinkt al slecht,' mompelt ze.

'Ik vind het een leuke naam,' zeg ik even neutraal tussen door.

'Shae, dat mag je nooit zeggen over de vijand!' sist ze weer door de telefoon naar me toe.

'Okee,' zucht ik dan maar.

'Ik heb alleen nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag,' zeg ik zacht.

'Wat was het ookal weer, om even precies te zijn,' probeert Aimy te redden dat ze het niet vergeten was.

Ze kan alleen zo slecht liegen. ♡

'Wat moet ik nu gaan doen?' vraag ik weer zuchtend.

'Je gaat zo met mij mee Ben & Jerry's ijs eten. Wel cookie dough natuurlijk. Tussendoor kunnsn we ook even een filmpje kijken als je daar zin in hebt. Dan gaan we ons klaar maken, want wij gaan vanavond uit!' roept ze enthousiast.

'Kijk je eerste deel van je plan klonk geweldig. Tot de grote finale kwam,' mompel ik sarcastisch.

'Ahh kom op Shae,' zeurt Aimy gewoon door.

Leuk joh Nederland... Je bent compleet vrij om je eigen mening te vertellen. Alleen zodra je iets compldet fouts zegt ben je de engels uit de hel en wil iedereen je het liefste zo snel mogelijk weg hebben uit al hun levens.

'Vooruit dan, omdat je het zo super lief aan me vroeg,' zucht ik.

Ik heb er nu al weer spijt van dat ik dat beloofd heb.

'We gaan Mayce eens laten zien wat hij mist!' roept Aimy luid en duidelijk.

'Wacht wat. Gaat Mayce vanaovond ook mee uit?!' roep ik geschrokken.

Dat wist ik niet...

Hey mensjes,
Sorry dat ik nu pas update.

Vergeet dat sterretje niet in te kleuren.🌟

Groetjes Roos

Only Friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu