hoofdstuk 66

4.4K 216 56
                                    

{Mayce pov.}

Ik leg mijn handen achter mijn hoofd en ga languit op bed liggen. Ik staar naar het plafond, maar heel stiekem is dat niet het enigste aan het doen ben. En nee voor alle viezerikjes onder ons. Ik zit NIET bij rukvereniging de losse pols. Ik moet continu aan de kus met Shae denken.

Ik wil er niet aan denken, maar ik kan gewoon nergens anders aan denken. Na de kus kwam haar moeder ineens binnen. We deden allebei snel onhandig alsof we sliepen en er niks aan de hand was. Haar moeder zou daar nou eenmaal niet raar van staan te kijken. Wij slapen bijna altijd samen. Of zij bij mij of ik bij haar.

We hebben er sinds de kus niet over afgesproken. Ookal os dat pas een dag geleden.  Ik adem een keer diep in en uit. De deur van mijn kamer gaat open. Mam steekt haar hoofd om de deur.

'Heey heb je zin om ergens te gaan eten?' vraagt ze voorzichtig.

Ik haal mijn schouderd op en ga op mijn zij liggen. Mijn blik valt op mijn nachtkastje. Daar staat een fotolijstje. In het fotolijstje zit een foto van mij en Shae. Ik heb mijn armen van achter om Shae heen geslagen en druk een kus op haar haar. Het is mijn lievelingsfoto van ons twee. Alleen geen goed moment on er naar te kijken, dus draai ik snel de andere kant in.

'Wat is er toch met jou aan de hand,' zucht mam.

'Je zegt al een paar dagen niks,' voegt ze zuchtend aan haar zin toe.

'Kom op, Mayce,' zucht ze.

'Vooruit,' mompel ik en kom overeind.

Mam krijgt meteen een hoopvolle glimlach op haar gezicht. Geloof me dat is valse hoop. Op het moment is het gezelliger om te gaan uit eten met een aardappel. Juist ja, die zegt niet eens wat.

Ik pluk een zwart shirt van de grond. Ik ruik er kort aan of hij niet teveel naar zweet meurt. Nee gaat nog primam ik trek hem over mijn hoofd heen.

'Klaar,' zeg ik.

'Je gaat toch niet serieus is die trainingsbroek?' vraagt mam vermoeid.

'Waarom niet?' vraag ik.

Mam rolt met haar ogen en kijkt me met haar "meen je die?" blik.

'Goed,' zucht ik.

Ik trek een zwarte broek uit de kast en wissel snel van broek. Hebben jullie er altijd ook zo'n hekel aan dat je dan je schoenen aan en uit moet doen?

'Nou. Het zwart joekel is ook weer geboren hoor,' mompelt mam.

Dit beloofd nog een gezellig avondje te worden, zeg. Uhuhuhmmm...

Mam maakt de deur open. Het is echt een fancy duur restaurant volgensmij. Sinds wanneer gaan we hier eten?
Je hebt alleen maar kakkers en alles ruikt naar nieuwe verf, terwijl ik het liefst normaal een pizza hawaï naar binnen werk.

'Tafel voor twee?' vraagt een man die iedereen tafels aanwijst.

Het is geen ober,want hij bezorgd geen eten, maar ik weet de naam ook niet. Iemand anders wel? Anders noem ik hem nu wel krabhoofd. Zijn hoofd is enorm rood en lijkt op een krab vandaar.

Mam knikt vriendelijk terwijl die man zich volgensmij alleen maar afvraagt in welke varkensstal ik ben geweest.

Nou dan zal ik je eens wat vertellen. Krabhoofd ik ben in je achtertuin geweest. Oh nee nu ben ik een stalker.... Oeh ik zou maar bang zijn als ik jou was.

Krabhoofd wijst ons een tafel aan. Ik plof neer op het bankje tegen de muur. Die zitten altijd beter dan die verschrikkelijke houten stoelen,maar om een of andere reden lijken alleen mensen onder de 25 dat te snappen.

Krabhoofd overhandigt ons twee menukaarten.

'Soep, aardappel en pap,' mompel ik.

'Mayce,' sist mam.

Tenminste ze probeert niet te lachen en streng te doen. Daar faalt ze op het moment echt heel erg in. Ik kijk weer terug op de kaart. Ik zie echt alleen maar rare namen staan. Zoals mosselen. Nee sorry ik eet liever geen schelpen. Bah. Ik ben toevallig wel menselijk.

'Willen jullie al wat bestellen?' hoor ik een meidenstem.

'Ja, ik neem de mosselen en doe maar een fles champagne,' zegt mam en knipoogt naar mij.

Ik had veel liever bier hoor,maar het ze zal wel een schaar van krabhoofd in der oog gekregen hebben, waardoor ze even moest knipperen.

Mam is denk ik ook in een vis veranderd. Gadverdamme mosselen.

'En jij?' vraagt het meisje.

Ik kijk op en zie een blonde chick staan. Ze heeft stijl haar. Ze trekt haar witte blousje "subtiel" iets verder open.

'Ja ik wil ook bestellen,' zeg ik.

'Wat lust je?' vraagt ze en ze knippert extreem met der ogen.

'De uitgang,' glimlach ik onschuldig.

'Mayce,' sist mam.

Ik trek me der niks van aan. Op het moment geef ik echt zero fucks. Ik ga staan en neem een hoerige pose aan. en dan bedoel ik niet dat ik aan het strippen ben. Ik beedoel meer zo'n pose van meiden die je altijd op insta ziet. Kont naar achter, ribben heel ver naar voren en dan opschieten met een foto maken anders krijg je geen adem.

Ik doe een vinger even in mijn mond en tik dan kort mijn heup aan.

'Tsssss,' maak ik het geluidje alsof mijn vinger verbrand.

'Slet,' mompel ik, terwijl ik naar buiten loop.

Ik heb der geen zin meer in. Op naar de Mac.

Heyy mensjes,
Is Mayce verliefd of niet?

Vergeet dat sterretje niet in te kleuren.🌟

Groetjes Roos

Only Friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu