Karanlık

18.9K 613 133
                                    

Kadın hep toplar !!
Sabah kalktığında önce şöyle bir etrafı toplar .
Sonra bir başına hazırladığı kahvaltı sofrasına tek tek çağırıp ev halkını toplar .
Tabi birde karınları doyduktan sonra çil yavrusu gibi ortalıktan kaybolan ev halkının geride bıraktığı sofrayı toplar.
Herkes gider o evi toplar , sonra aynanın karşısına geçip işten güçten helak olmuş saçını toplar .
Çayını demler , kekini yapar ve sevdiği arkadaşlarını bir araya toplar .
Mahalle de bir gün de ne olmuş ne bitmişse bilirkişiden bayağı bir bilgi toplar .
Çocukların yaptığı yanlışları babaya duyurmadan derleyip toplar .
Bazen de duygusallaşır öpüp koklamak için evlatlarını kanadının altına toplar .
Çoğu zaman dalar uzaklara , eskiyi düşünür ; geçmişi ve hala geçmemiş olan yaralarını , acılarını toplar .
Ne olursa olsun güçlü olmak zorundadır , ne kadar üzülse de ağlasa da en sonunda da kırılan kalbini yine kendisi toplar ...

*****

Kocası , ilk sevdası , çocukluktan beri sevdiği adam şuan karşısında ona dikkatle bakıyordu . Konuşmak istediği bir şey olduğunu söylemiş Zişan'ın karşısına geçmiş . On dakika ya da daha fazla süredir susuyordu .

- Karım geldiğinde onunla iyi anlaş . Tek hatanda seni bitirim . Emin ol hayatının hatası olur .

- Ağam ben kimseye saygısızlık yapmam . Ezma'da benimle iyi anlaşırsa onunla hiç bir sorunumuz olmaz .

Bu kadın benimle nasıl böyle cüretkar konuşurdu . Resmen karına da söyle bana söylediğini diyordu . Akıllı kadındı belli ama Behram ağa bu oyunları geçeli çok olmuştu . Sevdiği kadınla yaşamıştı zaten bunları .

- Benim karım sana nasıl davranırsa davransın sesini çıkratmayacaksın . Eğer senin yüzünden bırak ağlamayı suratı bile düşerse elimden çekeceğin var .

Zişan Behram'ın söylediklerinden sonra ilk defa düşünmeden karşısında sevdiği adam olduğunu unutarak cevap vermişti .

- Ağam ben bana nasıl gelirse öyle giderim . Eğerki o bana üstünlük yapmaya kalkarsa bende karşılığını veririm . Kimseye kendimi ezdirmem .

Zişan biraz sinirlenmiş konuşmanın sonunda kendini durduramamış senini biraz yükseltmişti .

Behram ağa anında sinirlenmiş . Oturduğu koltuktan kaltığı gibi Zişan'ın boğazına yapışmıştı .

- Sen bana az önce sesinimi yüksettin . Sen bu cesareti nerden aldın lan ama ben sana yapacağımı biliyorum . O dilini büyümeden keserim lan bidaha bağırmayı bırak sesini dahi çıkartamassın .

Konuşması bittiğinde Zişan'ı bileğinden tutup sürüklemiş banyo kapısını açıp içeri savurmuştu . Ardından içerdeki anahtarı almış kapıyı dışardan Zişan'ın üstüne kitlemişti . Banyonun ışığı kapının dışındaydı Behram ağada o sinirle ışığı felan umursamamıştı .

- Orda kalacaksın bu akşam . Bu sadece başlangıç . Öğreneceksin , bana karşı gelmemeyi öğreneceksin .

Zişan Behramın onu banyoya fırlatmasıyla bileğini duvara çarpmış daha ne olduğunu bile anlamadan kapının kitlenmesi ve Behram'ın dediklerini duymuştu . Ne demişti ki kendimi ezdirmem demişti . Ne vardı bunda ne gibi bir saygısızlık vardı . O an anladı Behram'ın kendisine hiç tahamülü yoktu . Sızlayan bileği kesin moraracaktı . Cildi çok hassastı sert bir şekilde dokunulduğun da bile kızarıklık oluşuryordu ama o an boşverdi . Burda kalmayacaktı haksızlıktı bu . Ayrıca karanlıktı ve Zişan kesinlikle karanlıkta duramıyordu . Babasıydı nedeni küçüklüğünde babasıyla arası çok bozuktu çünkü Zişan çok yaramazdı evden kaçıyordu . Yemeklerini yemiyordu klasikti ya işte çocukluktu ilgi çekmek için yapıyordu ama babası ona hep karşı gelmişti . Çoçuğa sevgiyle değilde şiddetle bir şey yaptırabileceğini sanmıştı ama sadece küçük bir kızın korkusu olmuştu . Babasının kendisini kitlediği bodrum Zişan'ın korkulu rüyasıydı . O oda da ağladığı geceler Zişan'ı büyütmüştü . Çocukluk bile yapamamıştı . Sadece annesi bazı geceler gelir gizlice çıkartırdı odadan . Şimdi yanında annesi de yoktu . Kapının yanına gitti ve vurmaya başladı .

KUMA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin