Ben heyecanla yazdım umarım sizde heyecanla okursunuz yep yeni bitmiş bölümümüz sizinle . Oy ve yorum yapmayı unutmayın.
******
Zişan çektiği acıyı nasıl geçeceğini bilmiyordu . Evdekilerin o acıyan bakışları altında nasıl yaşayacaktı hiç bilmiyordu karar vermişti . Bir süre burdan uzak kalmalıydı . Behram'dan özellikle uzak durmalıydı . Artık yorgunluktan ve acıdan başka bir şey hissetmiyordu . Bebeği olmasaydı nasıl tutunacaktı bu hayata hiç bilmiyordu . Allah'a bebeği olduğu için şükretti . Daye Gulan'la konuşup bi süre babasının evinde kalmak istiyordu . Burdan uzak kalmazsa nefes alamıyor gibi hissediyordu . Yarın olsun ilk iş daye Gulan'la konuşmak olacaktı . Bu gece bi bitsin gerisi hal olacaktı . Dua ede ede uyudu .
Sabah olduğunda Zişan kahvaltı bittikten sonra aşağıya inmişti . Kimseyle konuşmak istemiyordu . Daye Gulan sabah gelini aşağıya inmediğin de onu uyandırmak istememişti . Emindi güçlü görünmeye çalışıyordu ama bütün gece ağladığını biliyordu . Yaşlı kadın, oda yaşamıştı bunca yıllık ömründe çok güçlü yıkılmayan bir kadın gibi gözüküyordu ama hatırlayınca bile tövbe diyip Allah'a şükretti şeyler yaşamıştı . Gelininin üstüne gitmeyecekti herkesle de konuşmuştu sabah kimse bir şey sormayacak bir şey söylemeyecekti . Oğullarına ve Ezma'ya bile söylemişti . Bu konu dünde kalmış kapanmıştı . Karı koca hallederdi .
Sabah olduğunda Zişan yataktan güçlükle kalkıp giyindi . Banyoda abdestini alıp namaz kıldıktan sonra kapıyı açıp Roza diye seslendi . Roza'dan kahvaltı için bir ilk olarak bugün hiç yemeğe gelmeyeceğini yemeklerden kendine tepsi getirmesini istedi . Birde aşermesi tuttuğu için mısır haşlamasını istediğini söyleyip kibar olmak istese de getir diyip cevap vermesini beklemeden kapıyı kapatmıştı . İstemese de kimseyle konuşmak yada iyi davranmak istese de iyi davranamıyor du . Kendini korumak artık tek amacıydı ve insanlara yakın olarak bunu yapamıyordu . Güvenerek yada birini severek kendimizi o kişiye karşı korunmasız , savunmasız bırakıyoruz . Zişan artık kimsenin canını yakmasına izin vermeyecekti . Kendine nasıl gelirlerse oda onlara karşı öyle gidecekti . iyiye iyi , kötüye kötü .
Daye Gulan odasına otururken sadece gelini için üzülüyordu . Kapısının çalınmasıyla buyur etmişti gelen kişiyi , Zişan içeri girdiğinde yanına gelmesini zaten beklediği için otur kızım diyip köşedeki koltuğa geçmişti .
-Daye iznin olursa bugün babamın evine annemi görmeye gitmek istiyorum . Bir hafta kadarda kalsam çok iyi olur .
Yaşlı kadın zaten Zişan'ı biraz uzak tutmak için gönderecekti . Behram'ada söylemiş oda ilk başta hayır dese de annesinin sert çıkışı kabul etmesini sağlamıştı .
-Tamam kızım git istediğin kadarda kal . Kocanı düşünme ben zaten ona söylemiştim . Sen git hazırlan . Reber seni bıraksın . Hadi
Zişan biraz daha oturup kalkmıştı . Daye Gulan'ın yanından aşağıya inip kimseye gözükmeden kahvaltısını etmiş ve eşyalarını hazırlayıp kapının önüne inmişti . Reber'de Zişan'ın bavulunu alıp dışarı çıkmıştı . İkisi de konuşmadan binmişti . Arabaya evinin önüne geldiklerinde Zişan inecek gücü kendinde bulamamıştı . Ne kadar bekledi bilmiyordu ama Reber'in konuşmasıyla ona dönmüştü .
-Yenge iyimisin demeyeceğim yada iyi olacaksın da ama geçmeyen hiçbir şey yok geçecek her şey zamanla sen sadece yiğenime iyi bak . Onu üzme zaten kendinde mutlu olacaksın .
-Reber ben mutlu olmak diye bir şeyi bilmiyorum .
Yengesi öyle bi acıyla söylemişti ki Reber'in içi acımıştı . Abisiyle konuşmak istemiyordu ama artık konuşmak şart olmuştu .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUMA
General FictionGerçekten bir töre hikayesi okumak isterseniz buyrun . Töre , Berdel , Kuma Mardin'in topraklarında hepsine yer vardı da . Aşkı için savaşanlara yer varmıydı.