~4

204 9 1
                                    

POV Jaimie
Een brief en wat enveloppen en postzegels later zijn we op weg om de fanmail op te sturen. We schuiven het langzaam in de brievenbus, kijken elkaar aan en lachen breed. 'Damn Iris, we komen gewoon in de video..' zeg ik. 'JAA OMG!' Zegt ze. We zijn onderweg naar huis. Al pratend lopen we over de stoep. Omdat ik afgeleid ben heb ik niet door dat ik de weg op loop. Alles wat ik nog zag is een auto die veel te dichtbij kwam en toen werd alles zwart. 'JAIMIEEE!!!' Hoor ik Iris gillen, huilend.

POV Iris
Onderweg naar huis praat ik gezellig met Jaimie over van alles en nog wat. We moeten oversteken dus ik ga al langzamer lopen om te kijken naar auto's. Jaimie daarentegen loopt gewoon de weg op. Ik zie een auto aankomen, die niet op tijd kan remmen. Jaimie wordt aangereden! 'JAIMIEEE!!!' Schreeuw ik huilend. De auto rijdt door. 'GRAFLUL!' Schreeuw ik hem na. Ik ren naar Jaimie en in paniek bedenk ik wat ik moet doen. 'Ehm, ehm.. 112! BEL 112!' Ik pak mijn telefoon en toets met trillende vingers 112 in. Ik krijg een vrouw aan de telefoon. 'HELP ME! MIJN VRIENDIN IS AANGEREDEN!' Schreeuw ik huilend tegen de vrouw. Ze zegt dat er ambulances onderweg zijn, en dat ik aan de telefoon moet blijven zodat ze me kan kalmeren. Even later hoor ik in de verte een ambulance. Alles gaat opeens heel snel. Ze leggen Jaimie op een brancard en rijden haar de ambulance in. Een medewerker zegt tegen mij: 'meisje, wil je bij je vriendin blijven, of wil je liever naar huis?' Ik doe er een paar seconden over om te beseffen wat hij zei. 'Ik, eh, ik wil bij haar blijven..' zeg ik snikkend. 'Oké, je mag hier zitten.' Hij wijst naar een uitstekend plankje in de ambulance wat een zitplaats moet voorstellen. Oncomfortabel ga ik zitten. 'Weet jij de telefoonnummers van jouw en haar ouders? Die moeten snel geïnformeerd worden.' Snel kijk ik op mijn telefoon zoekend naar de nummers. Ik noem ze op. De medewerker knikt en begint te bellen. "Omg.. waarom moest dit gebeuren.." denk ik bij mezelf.

Ja ja, heftige dingen. Zeg maar in de reacties wat je van dit deel vond :)

Fanmail (ft. DHD Squad)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu