Part 3

1.7K 142 8
                                    

"Babe I'm so sorry."

Aku buat tak dengar ucapan Ain yang sejak dari dalam kereta lagi tak habis dengan maaf dia tu.

"Aku terpaksa setuju dengan rancangan dia tu sebab dia cakap nak kenal dengan kau. Aku tak tahu pula kalau dia tu berperangai macam tu."

Aku memang panas sangat dengan minah ni. Perangai tak pandai berubah.

"Aku minta maaf", katanya lagi siap merapatkan telapak tangan gaya minta ampun.

Aku melipat tangan ke dada. Mukanya aku pandang tajam. "Aku dah pernah cakap kalau aku tak suka dengan semua ni, kan? Kau lupa?"

Ain mengangguk. "Tapi aku buat untuk kau. Kau tak bosan ke hidup sorang-sorang? Kau perlukan seseorang yang kau boleh anggap lebih daripada seorang kawan. Semua lelaki kau tolak, takkan kau nak jadi andartu?"

Aku pantas berlalu ke dapur. Tak fahamkah kalau aku memang tak suka? Buat apa nak ungkit balik semuanya?

Ain mengejarku dari belakang. "Babe, tolonglah. Kau nak tunggu siapa? Lelaki yang pernah kau suka zaman kecil kau tu? Hey, move onlah!"

Langkahku terhenti. "Kau tak faham aku, Ain."

Ain tergelak kecil. "Jadi fahamkan aku. Aku kawan kau, aku nak juga nampak kawan baik aku ni hidup macam orang lain. Ada kawan yang boleh dijadikan teman hidup. Kau bukannya makin muda."

"Ain.. tolonglah. Aku janji aku akan cari seseorang tu tapi sekarang bukan masanya. Okey?"

Aku mengalah. Apa yang dia cakap betul, jadi aku tak boleh nak ego sangat.

"Okey kau dah janji. Jadi boleh aku tolong kau?"

Aku mengerutkan kening. Kalau aku dah janji maknanya tak perlulah dia nak paksa aku lagi. Minah ni.

"Apa-apa yang kau suka. Aku malas", jawabku malas.

Ain terloncat gembira.

Budak-budak biasalah tu. Nasib baik aku ni dah matang.

____________________

"Dr. Evelyn Qistina, mulai hari ni pasukan awak akan menjadi EMRS khas untuk pasukan S.T.O.R.M"

"Apa?". Hampir aku terjerit mendengar kata-kata ketua pesuruhjaya bomba pagi ni.

Kenapa pula ni? Selama hidup aku tak pernah ada pasukan khas bagai untuk pasukan hebat tu.

"Tuan, saya tak faham", ujarku dengan dahi berlapis.

"Pasukan S.T.O.R.M kini sedang mencari pasukan yang sesuai untuk merawat diorang dan pasukan awak terpilih untuk itu"

Aku menepuk dahi. Apa? Pasukan hebat tu? Hebat sangatkah pasukan aku sampai terpilih? Hemm..

"Tapi tua..."

"Bersedia ya"

Ish, suka sangatlah dia ni potong cakap aku. Tak pasal-pasak nanti orang salah faham pula konon aku ejek dia tua. Padahal aku nak panggil dia tuan.

"Sebab lepas ni pasukan kamu akan menjalani latihan bersama-sama di bawah arahan Kapten Bryan. Kamu terutamanya Dr.Evelyn"

Dia menunjuk aku tepat di mata aku.

Ish, nak buat aku julingkah apa? Tampar kang!
________________

Aku mengetap bibir sambil sesekali tangan menyeka peluh yang mengalir bagai air tumpah ke daun keladi.

Ish!

Aku cuba menahan geram dan mulut yang kejap lagi dah rasa nak memaki.

Aku dan kumpulan aku. Sejak sampai, sejak pukul 13:00 sampailah sekarang, jam 15:30 masih lagi tak duduk dan berteduh.

Be His Last Bride ✔ [UNEDITED]Where stories live. Discover now