Alya'dan devam ;
Meslektaşlarım olan Hale ve Burak ile ortak kullandığımız odaya gittiğimde tekrar şok geçirdim. Geniş bir şekilde dizayn edilen ve üç kişinin kullanımına hazır şekilde bulunan odamızın belirli kısımları dağınık haldeydi.
"İnanamıyorum."diyebilmiştim sadece gözlerim kocaman açık haldeyken.
Hale: " İnanılacak gibi de değil zaten." demişti tereddütsüz bir şekilde.
Burak: " Dün çıktığımız zaman her şey normaldi. Ne olduysa mesai saatleri dışında olmuştur."diyerek bizi mantıklı yorumlar yapmaya davet ediyordu.
Herkes durumları idrak etmek istercesine etrafına bakıyor, durum analizi yapıyordu. Ne yapması gerektiğini bilmeyen benim ruh halimi tamamlayan Burak, fazlası ile panik bir durumdaydı. Hale ise daha rahat bir duruş sergiliyordu. Bu rahatlık iki şekilde de değerlendirilebilir. Ya suçsuz olduğundan yüzde yüz emindi ya da işler onun başının altından çıkmıştı ve yakalanmayacağını bildiğinden kendini bizim gibi yorma gereği bile hissetmiyordu. Bu iki durumda da bana doğru gelmeyen bir durumdu.
Aklıma ilkokulda bir arkadaşımızın herhangi bir eşyası kaybolduğunda, kaybolan eşya bende olmasa da her ihtimale karşı çantamı kontrol ettiğim zamanlar geldi. Ya bir şekilde kaybolan eşya benim çantamdan çıkarsa ? Kendinden bile emin olamıyordun böyle durumlarda. Hiçbir şey yapmadığım zamanlar böyle bir panik halindeysem eğer bir suçum varsa hemen onu belli ederdim muhtemelen. Hale ise kusursuz bir şekilde her şeyi boşvermişti.
Bu düşünceler eşliğinde üçümüz de elimizde olan bilgileri birleştirdik. Kurumumuzda herkesin kendine ait bir dolabı vardı ve bu dolaplara yıllara göre dosyaların fiziki hallerini yerleştiriyorduk. Hale ve benim klasörlerimden 2016- 2017 yılları arasında olan dosyaların çoğu çalınmıştı.
Hangi dosyaların çalındığına dair inceleme yaptığımızda, çalınan dosyalar ile ilgili ortak bir özellik daha bulduk. Çalınan tüm dosyalar kadın hastaların dosyalarıydı.
Burak: " Durumu acilen müdüre iletmemiz gerekiyor. " demişti tüm kararlılığıyla.
Bu cümle etrafında hem fikir olmamız ile olayı kurum müdürümüze ilettik ve müdür tarafından kamera kayıtlarının incelenmesine karar verildi. Hep birlikte kamera odasına ilerledik. Teknisyenin gelmesini bekliyorduk. Bekleyişimiz sürerken Hale ayakları ile yere vurarak ritim tutuyordu.
Teknisyenin gelmesiyle birlikte dün akşamdan itibaren olan kamera kayıtlarını incelemeye başladık. Saat 5’e doğru sırasıyla Burak, Hale ve ben mesaimizi bitirmiş ve evlerimize gitmek üzere kurumdan ayrılmıştık. Bu ana kadar her şey normaldi.
Kamera kayıtlarını daha hızlı incelemek adına görüntüyü hızlı bir şekilde ilerletmeye başladık. Saat 10 sularına kadar halen bir hareketlilik yoktu. Bizim merakımız artmaya devam ederken kamerada bir gölge belirdi.
Gölge öncelikle Hale’nin masasına ilerledi ve dolabını açtı. Vücut yapısı gereği hırsız muhtemelen bir kadındı. Birkaç dosyayı çıkardı ve ufak bir el feneri yardımı ile incelemeye başladı. Seçtiği dosyaları gayet geniş olan bir çantaya yerleştirdi. Kadının yüzü görünmüyordu ve ışıkları da açmaması sayın hırsızımızı daha da gizemli yapıyordu. Pür dikkat ekrana bakmaya devam ediyorduk. Hale’nin masasında işi biten hırsız şimdi de benim masama yönelmişti.
Benim dolabımı daha hızlı açtı, dosyaları incelemeden eline aldı ve çantasına koydu. Hale’nin dosyalarını dikkatle inceledikten sonra seçip alması fakat benim dosyalarımı sanki ezbere biliyormuş gibi eline alıp çantasına yerleştirmesi çok garip bir hareketti. Benim dosyalarımı da çaldıktan sonra Burak’ın masasına göz atmak için arkasını döndü, yüzü şu an kameraya bakıyordu fakat karanlık nedeniyle belirsizdi. Şu an bir kedinin lazer ışığını takip etmesi gibi görüntüleri izliyorduk tüm dikkatimizle.
Kamerayı biraz daha yaklaştırdığımızda hepimiz şaşkınlık ve korku karışımı bir ifade ile donakalmıştık.
Ekranda yüzünü yaklaştırdığımız zaman hırsızın kim olduğu belli olmuştu .
Hırsızın belli olmasının ardından müdür bana dönerek " O dosyaları neden çaldığınızı açıklar mısınız Alya Hanım? " demişti, gözlerini gözlerime sabitleyerek.
Nutkum tutulmuş halde müdürümüzün açıklama bekleyen suratına anlamsızca bakmaya devam ediyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kim Bu Kadın?
General FictionBu kez savaş psikiyatrik! Bir kadının kendi içinde yaşayan dört karakter ile savaşı... Bu kez savaş kendinle!