Beklenmeyen cevaplar

178 74 396
                                    

Multimedya: Melina ve Burak

Ahmet'ten

Melina Hanım'ın bana sorduğu soru sonucunda çok gerildiğimi hissettim. Haksız olduğum bir şey yoktu fakat bunları açıklamak, karşımdaki kişinin bana inanmasını beklemek, inanmaz ise olaylar arasındaki keşmekeşte kaybolmak... Bunlar yaşamak istemediğim şeylerdi ama nasıl olduysa o gerçekleşen aramadan haberi olmuştu. Açıklamam gerekiyordu.

Melina Hanım'ın gözlerinde ilk defa bana karşı öfke ve güvensizlik görüyordum. Yaşadığım stres sonucu suratımdaki tüm kasların gerildiğini hissedebiliyordum. Güçlü durmaya çalışıyordum çünkü anlatacağım şeyler benim için de çok zor olacaktı. Olabildiğince serinkanlı bir şekilde konuşmaya başladım.

" Aramaları ben gerçekleştirmedim efendim. Kardeşiniz, yani benim eşim, Elçin gerçekleştirdi. Biliyorsunuz ailenizin ölümünden şu zamana kadar olan süreçte sizin kadar hasar görmedi ama onun da yaşadığı çeşitli sorunlar var. Rüyalarına giriyordu anne ve babanızın ölümü. Kızımız dünyaya geldikten sonra azalmıştı kabusları." dedim ve yutkundum. Gözlerimin nemlendiğini hissetmiştim. Konuşmaya devam etmek için kendimi toparlamam gerekiyordu. Biraz eskiye gittim. Elçin ile severek evlenmiştik, Melina Hanım'da bizi sonuna kadar desteklemişti. Hatta Elçin'in anne ve babasının cinayetine tanık olduktan sonra kimseye güvenemediğini, sadece bana güvendiğini, beni çok sevdiğini söylemişti. Bu durumdan ne kadar hoşnut olduğunu dile getirmişti. Ardından defalarca kez yinelemişti, kardeşini benim dışımda kimsenin mutlu edemeyeceğini. Şimdi bana bu kadar güvenen bir insanın karşısında açıklama yaparken kardeşinin yani eşimin yaşadığı sorunları anlatıyordum. Bunları anlatmam onun hastalığını tetikleyebilirdi. Anne ve babalarının ölümüne birlikte tanık olmuşlardı iki kız kardeş. Gerçekleri olabildiğince onun psikolojisine hasar vermeden anlatmalıydım.

Anlatmaya devam ettim. " Geçen sene kızımızı kaybettik lösemiden biliyorsunuz. Bu yaşadığı travma onun azalan kabuslarını yeniden canlandırdı. Sevdiğim kadının yanımda huzurlu uyumasını beklerken her gece kabuslarla uyanması bana acı verir hale gelmişti. Geçen gece bir anda uykusundan uyandı ağlayarak. Düşüncelerini benimle paylaşmasının ona iyi geleceğini söylemiştim ama inatla bana hiçbir şey anlatmıyordu. İçim acıyordu. Baya ısrar ettim devamında. Bana onunla dalga geçeceğimi, ona inanmayacağımı, anlattıklarını anlamsız ve gereksiz bulacağımı düşündüğünü söyledi. Onu çok sevdiğimi, yaşadıklarının ne kadar zor olduğunun farkında olduğumu, onun yanında olmak istediğimi söyledim. Rüyasını benimle paylaştı. Rüyasında babası ile telefonda konuştuğunu görmüş. Babası onu her zaman bu numaradan arayabileceğini söylemiş. Elçin, devamındaki günleri sürekli uyuyarak geçirmeye başlamıştı. Fazla uyumaktan gözlerinin çevresi şişmişti. Gözleri neredeyse görünmez bir hal almaya başlamıştı. Yapmaması gerektiğini tekrarladım. Hastaneye götürmeye çalıştım. Başaramadım. İnatla uyuyup rüyasında babası ile telefonda görüşmek istediğini, bu sebeple uyuduğunu, ona karışmamamı söyledi. " Bu anlattıklarım bana da zor geliyordu. Melina Hanım'ın şu an neler hissettiğini tahmin dahi edemiyordum. Devam etmeden önce Melina Hanım'ın gözlerine baktım, muhtemelen o da perişan haldeydi, devamını anlatmamı istemeyebilirdi belki de. Gözlerine baktığımda Melina Hanım'ın benim beklediğimin aksine daha güçlü bir duruşunun olduğunu fark ettim. Sadece anlattıklarımı dinliyordu. Ne konuşması ne de mimikleriyle bana herhangi bir geri dönüş sağlamıyordu.

Konuşmaya başladım tekrar. " Ertesi gün Elçin sürekli uyumaya devam etti babasını rüyasında görmek umuduyla. Artık sağlığı olumsuz etkilenmeye başlamıştı. Ona aynı rüyayı tekrar görmesinin çok zor belki de imkansız olduğunu anlatmaya çalışıyordum. Beni dinlemiyordu ve son günlerde o telefon numarasını aradığında babasının onunla konuşacağına gerçekten inandırmıştı. Rüyaları gerçek hayatına hükmediyordu artık. Gerçeklerle yüzleştirmek için kendi telefon numaramdan babanızın telefon numarasını aradım Elçin'in gözleri önünde. Hoparlöre verdim ve operatör bu numaranın kullanılmadığını söylediğinde Elçin daha da depresyona girdi. Gerçekler ona ağır gelmişti. 3 hafta önce gördüğünüz arama kaydının nedeni budur Melina Hanım. Bana olan güveninizin sarsıldığını hissediyorum isterseniz Elçin'i arayıp onunla bu konu hakkında konuşabilirim, konuyu benim bile açmama gerek yok çünkü o zamandan beri tek konuştuğumuz konu bu. Onun haberi olmadan hoparlöre verebilirim." dedim. Yalan söylemediğim için hiçbir gerginlik yaşamıyordum. Fakat fazlası ile hüzünlüydüm.

Kim Bu Kadın? Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin