Jag la mig ner i sängen och la min hand på magen..... jag gnydde till av smärta... det här har inte hänt på jätte länge.....
Martinus satte sig snabbt ner vid sängen och kolla oroligt på mig...... han la sin varma hand på min hand för att flytta den från min mage.....han drog försiktigt upp min tröja så man såg mitt ärr det är helt rött och värker så mycket att jag knappt kan röra mig..... Martinus la försiktigt sin hand på mitt ärr och ett högt skrik lämna mig.... han drog snabbt bort handen och kolla chockat på mig.....
A- Martinus hämta mamma fort och säg att jag behöver salvan!!!!!
Han nicka snabbt innan han sprang ut ur mitt rum... jag hörde hur han sprang ner för den långa trappan..... varför händer det här nu.... jag trodde att jag aldrig skulle vara med om det här igen.....
jag hörde fotsteg i trappan och snart var mamma och Martinus i mitt rum.... mamma sprang fram till mig med en orolig blick och med en salva i handen.....
(M=Mamma)
M- hur ont gör det gumman?!?
jag kolla in i mammas ögon och såg hur orolig hon faktiskt var.. ja det här har inte hänt på väldigt länge så jag förstår att hon är orolig....
A- Det känns som om någon kniv huggit mig IGEN!!
några tårar hade börjat rinna ner för mina röda kinder.... mamma öppnade den lila tuben med salva och tryckte ut lite.... salvan nudda mitt ärr och jag gnydde till av smärta igen..... jag kände hur någon tog tag i min skakande hand.....jag vände försiktigt på huvudet och såg Martinus snälla oroliga ögon som kolla på mig.... hans ena hand som inte hålde i min förde han sakta mot min kind för att dra bort tårarna som rann ned.....
jag vet inte hur eller varför men något med honom fick mig att glömma smärtan.........
M- så det kommer bli bättre nu gumman men du måste vara försiktig både med ärret och med hjärnskakningen okej?
jag nicka lite försiktigt och såg henne gå ut från mitt rum... Martinus satte sig på sängen med min hand i hans..... jag kolla in i hans choklad bruna ögon.... ett leende sattes automatiskt fast i mitt ansikte.... han är den ända som faktiskt värkar bry sig om mig förutom mamma då..... han skratta lite...
A- Varför skrattar du??
han log mot mig och ett litet skratt lämnade hans en aning rosa läppar...
T- Jeg lo til alt dette er helt gal
(lo= skrattade)
A- vad är det som är knäppt?
han kolla ner i golvet med ett litet leende på läpparna.....
T-Det er rart at jeg møtte deg. at telefonen kunne vaert hvem som helst mobil, men det var din...
ett litet skratt lämna mina läppar....
A- är det en bra eller dålig sak?
Hans leende försvann och byttes ut med en alvarlig min......
T- emm det er en god ting....men jeg har noe å fortelle.....
jag satte mig försiktigt upp så jag satt mitt emot honom...
A- vad är det??
han kolla in i mina ögon med en nervös blick....
T- emm vel jeg tror jeg er f.......
*pling*
Martinus drog upp sin mobil som plinga till mitt i hans mening.....hans finger drogs över skärmen.... hans min ändrades jag kan inte tyda den...
A- Martinus vad är det??
han vände upp blicken på mig igen.....
T-Det er Marcus....
en suck lämna hans läppar innan han kolla ner i mobilen igen för att skriva något antagligen för att svara på vad Marcus hade skrivit... han kolla sorgset upp på mig....
T-Jeg kjenner ikke min bror lenger, han er ikke seg selv....
Martinus slängde mobilen åt sidan och la sina händer framför ansiktet.....
Jag la försiktigt min hand på hans axel.... han kolla försiktigt på mig..
A- Martinus jag finns här för dig och tro mig den Marcus som du känner finns där någon stans han kommer bli sitt gamla jag snart igen....
innan jag ens han tänka hade Martinus slängt sina armar runt mig..... jag la mina armar om honom och börja stryka min hand längst hans rygg.... hans ansikte borrades in i min axel....
T- Anna....??
han kolla upp från min axel så vi nu bara var några centimeter från varandra
A- ja...?
hans blick satt fast i mina ögon....
T- Unnskyld....
han släppte kramen och kolla ner på sina händer....
A-för vad?
han kolla upp på mig igen....
T- emm Fordi jeg kysset deg før.....
hans ställde sig hastigt upp med ryggen mot mig...
A- Martinus....
jag ställde mig försiktigt upp..
A- du behöver inte säga förlåt....
han vände sig om men med blicken i golvet....
T- Jo Anna jeg burde ikke ha gjort det, Men jeg kunne ikke motstå.....Og så feig att jeg er, løp jeg bort og la deg som et offer til Liam, jeg er en idiot....
Martinus tog sin hand och drog den genom sitt hår.....
A- Martinus du är ingen idiot...
han kolla på mig.....
T- jo Anna jeg er en idiot.... og jeg skal ikke kysset deg fra begynnelsen, jeg vet vi er bara venner, men jeg tror jeg begynner å like deg..... men du liker ikke meg så jeg vet det.......
Martinus vände sig snabbt om och sprang ut från mitt rum.... jag han inte ens reagera innan jag hörde ytter dörren stängas igen....
Martinus gillar mig!!!! men gillar jag honom
ja
men vi är för bra vänner... men jag älskade ju kyssen.... eller var jag bara i chock......
vad ska jag göra gillar jag honom eller inte....
ja det gör du idiot...
jag drog snabbt upp min mobil för att ringa till Martinus..... men det gick inte så bra eftersom att hans mobil ligger slängd i min säng...
jag tog hans mobil i min hand... han borde ha gått till hotellet det är inte så långt ditt.... det blir nog inte så ansträngande att gå ditt.. jag ska ju bara gå ditt och lämna hans mobil.... jag kan fundera på om jag gillar honom på väggen ditt.... det kan väl inte hända något speciellt om jag går ditt eller...............
hola jag vet att jag har varit sämst på att uppdatera men har verkligen hjärnsläpp jag ska försöka uppdatera mer....om ni ens vill ha mer.... jag kanske bara borde sluta skriva det blir ändå bara sämre och sämre....
Kyckling
YOU ARE READING
Slalom
FanfictionJag skulle precis åka ner för backen när någon tog tag i min arm. Jag vände mig om och såg en kille som såg ut att vara i min ålder. - Du droppet dette. Jag kolla på det han hade i handen det var min mobil. Så börja mitt livs största dröm, om jag...