(Hellu läs det som kommer under kapitlet sen)
-A... Anna........?
Jag släppte kramen och vände mig om.. Där låg mormor med halft öppna ögon och log ett svagt leénde...
(m=mormor)
A- Mormor... Du är vaken...
Jag tog tag i hennes kalla hand igen..
M- J..ja det är jag.. Men gumman jag tror inte jag kommer vara här så länge till...
A- du får inte lämna mig......
Martinus kom och ställde sig bredvid mig....
T- Ska jag gå ut....
Jag kolla på Martinus och nicka lite svagt....
Han log lite till mig och gick ut
M- vem var han...?
Jag kolla på Mormor
M- han såg väldigt trevligt ut...
Jag skratta lite åt mormors kommentar..
A- han heter Martinus.. Vi träffades i backen idag😊
Mormor log sitt svaga leénde till mig...
M- Han verkar vara en bra kille... Men du Anna du borde hitta någon annan du kan prata med... Jag kommer nog inte finnas kvar för det... 😑
Jag krama om mormors hand och kolla ner i golvet....
A- Men.. Men jag har igen vän😢
Mormor tog svagt upp sin hand och tog upp mitt huvud så jag kolla på henne igen....
M- Du har ju Martinus🙂
A- Mormor jag träffa han idag...vi känner inte varandra så bra.....
Mormor sucka lite och kolla bort mot fönstret som var någon meter från sägen....
M- så som han tröstade dig förut värkar han bry sig om dig väldigt mycket...
A- hörde du Det😱
Hon skratta lite svagt....
M- ja det var det som fick mig att vakna... Kan du lova mig att du endå försöker berätta om ditt ärr....
Jag krama om mormor...
A- jag lovar....
Vi kramades ett litet tag innan dörren öppnades.... Och Martinus kom in..
T- Anna doktor ska ta några provet på din mormor och din mamma sa att vi skulle åka hem...
Jag nicka åt han...
A- Hej då mormor.. ❤️
M- hej då gumman❤️
Jag vände mig om och börja gå mot Martinus
M- vänta lite.. Martinus
Jag vände mig mot mormor igen och Martinus gick fram bredvid mig...
M- lova mig att du tar hand om Anna... Om jag försvinner...
Martinus nicka och kolla de på mig..
T- jeg lover😊
Jag kände hur mina kinder vart varma och antagligen en nyans av röd...
En doktor kom in i rummet och bad oss gå ut.. Så vi gjorde det och börja gå mot bilen som mamma tydligen redan hade gått till..
T- Anna kan jeg få nummeret ditt, slik at vi kanskje kan gjøre noe en dag😊
Jag kolla på honom...
A- Visst vi kan byta nummer i bilen😊
Vi gick med snabba steg till bilen.. Och hoppa in i den.. När vi hade byt nummer satt vi mest och prata... Vi släppte av Martinus på hotellet han och hans familj borde på.... Det var inte så långt från mit hus.. Det kanske tar 5 minuter att gå dit hemifrån mig..
*
En timme senare
Jag stod i badrummet för att göra mig klar att sova... Jag vet klockan är inte så mycket men jag är väldigt trött... Jag drog av mig mina kläder för att sätta på mig min oversize tröja..
(är det bara jag som älskar att sova i oversize tröjor😂)Jag satte på mig tröjan men jag drog upp den lite så jag såg mit ärr... Det är stort och går rakt över min magen.. Det är lite svårt att missa... Hur ska jag kunna berätta för Martinus..... Hur som helst måste jag... För mormor...
*pling*
Jag drog ner tröjan och kolla på min mobil som låg bredvid handfatet... Jag har fåt ett sms.... Jag tog snabbt tag i min mobil och tryckte in koden...
19:33 okänd
Hei, gjøre du noe spesielt i morgen kanskje vi kan finne på noe?
// MartinusEtt leénde sattes på mina läppar när jag läste sms:ett..
19:34 Anna
Hej jag vill gärna hitta på något imorgon😁
19:34 Martinus😊
Vel da, jeg kommer til deg på elleve. godnatt😊
19:35 Anna
Godnatt😊
Jag la ner mobilen igen och tog bort mitt smink... Så imorgon ska jag vara med Martinus igen... Han har verkligen blivit min vän fort... Men det kommer nog bara vara tills han åker hem med sin familj igen....eller när jag berättar om mitt ärr.......
Well Hellu again.. Hihi imorgon ska jag till Karlstad och det tar en timme ditt så jag har två timmar att skriva, vilken bok ska jag skriva på "slalom" eller "Necklace" eller båda fast då blir det ett kapitel var på dom men om ni bara vill ha på en bil blir det två kapitel...
Jaja gilla och kommentera för mer.. Och skriv vilken bok ni vill ha mer av❤️
Kyckling😂
YOU ARE READING
Slalom
FanfictionJag skulle precis åka ner för backen när någon tog tag i min arm. Jag vände mig om och såg en kille som såg ut att vara i min ålder. - Du droppet dette. Jag kolla på det han hade i handen det var min mobil. Så börja mitt livs största dröm, om jag...