julafton..

51 2 2
                                    

Jag öppnar försiktigt mina tunga ögonlock när jag känner någon smeka min varma kind.... framför mig var ett par choklad bruna ögon....

T- God jul

Hans mjuka läppar kom i kontakt med mina i en snabb puss....

A- God jul

Vi måste antagligen ha somnat när vi såg på film igår... jag stängde mina trötta ögon och lutade mitt huvud mot killen framför mig.... hans varma armar slingrar sig runt mig.. jag känner hur hans mjuka läppar nuddar mitt huvud...

T- Er du slitten

Ett litet "mm" lämna mina läppar medan jag vände upp mitt huvud mot Martinus....

Han log lite åt mig och gav mig en kyss.... han drog ifrån kyssen och jag kände hur kalt det blev...han hade gått upp ur sängen....

A- Vart ska du??

Jag kolla med en hundvalps min på killen framför mig....

T-Jeg skal bare på do

Han log mot mig och gick ut ur det mörka rummet.... igen slockna mina trötta ögon...

*

"Anna"

Jag hörde mitt namn som en liten viskning... jag öppna mina inte så trötta ögon längre och såg Martinus som håller i en bricka....

T- Håper du er sulten

Jag satte mig försiktigt upp så jag inte skulle få ont i huvudet.... jag har ju liksom inte blivit av med min hjärnskakning..... Martinus satte sig försiktigt ner bredvid mig med brickan i knät.... nu såg jag all god mat på den... rostade smörgåsar med Nutella en skål med bär varm choklad och några salta kex... ett leende sattes på mina läppar.....

A- Har du gjort allt det här?

Han nicka med ett leende på läpparna

T- din mor hjalp til lite😂

Jag log och kysste honom på kinden...

A- Tack

Han log mot mig och vi börja äta all god mat.... Vi skratta åt lite saker som hänt dom senaste dagarna, som när vi såg på film och åkte skidor och dom gångerna vi bara suttit och pratat...

När maten väl var uppäten gick vi ner med disken..... jag log stort när jag för en gångs skull såg min mamma sitta vid mat bordet med en kaffe och en tidning... hon brukar alltid ha åkt till jobbet när jag vaknat....

Jag gick snabbt fram till henne och gav henne en kram..

A- God jul Mamma!❤

Hon log mot mig

Ma- God jul gumman❤

Hon log mot mig men vände sen blicken mot Martinus...

Ma- Ska du vara med på julmiddagen ikväll? Det skulle vara trevligt att vara fler än två eller hur Anna?

Hon kolla på mig och jag nicka..
Jag vände blicken mot Martinus som fundera på vad han skulle säga... jag kolla på honom med "snälllaaa" blicken om ni fattar vad jag menar...
Ett litet skratt lämna hans rosa läppar..

T- Ok då😁 men jeg må gå til familien min først, slik at jeg kan komme tilbake i kveld?

Ett litet glädje tjut lämna mins läppar och jag gick fram och krama honom....

Ma- Du får ju gärna ta med din familj också skulle vara trevligt att träffa dom😁

Jag vände mig mot Martinus och log... han log tillbaks och öppna sin mun för att säga något...

SlalomWhere stories live. Discover now