Jag vakna av att något lätt i köket på nedervåningen.... Juste mamma jobbar hon ska nog snart åka....
Jag vände mig om men till min förvåning var jag inte ensam... bredvid mig låg Martinus.... Juste han sov ju över här...... Hans ögon var slutna och hans bröstkorg gick långsamt upp och ner..... Ett enkelt leénde klistra fast sig på mina ljus röda läppar.....
Jag skulle precis försöka somna om när Martinus börja mumla något knappt hörbart....
T- Jeg.. elsker deg.... H....annahmm
Det sista var väldigt svårt att höra men det lät som Hannah....? Vem är Hannah... Det måste vara någon som han känner hemifrån....
Jag vet inte varför men jag ville bara tro att det är en dum dröm han har... Men varför det gör väl inget om han är kär i någon Hannah....Jo du är ju kär i honom
Nej tänk inte så Anna du träffade honom bara för något dag sen...
Men du älskar honom endå...
Nej vi är vänner...
Varför argumenterar jag med mig själv.... Jag blunda och försökte somna om men det var så många tankar i mitt huvud nu... Är jag kär i Martinus... Nej... Eller...*
Jag måste ha somnat för jag vaknar av ett ryck då min hand ramla av sängen.... Jag skulle precis sträcka mig efter min mobil men det gick inte då någon håller fast mig.... Jag kolla åt sidan där Martinus låg och sov med armarna runt mig... Det var ganska mysigt med hans bara armar runt mig då han inte hade någon tröja... Varför känns det så rätt.... Jag kolla på klockan som stod på mitt skrivbord..
09:32
Även fast skrivbordet var vid andra sidan av rummet kunde man se kanske bra vad klockan var..
Jag borde nog gå upp... Jag försökte försiktigt ta mig ur hans armar... Precis när jag skulle komma upp ur sängen tog hans armar ett hårdare grepp om mig så jag åkte ner på rygg i sängen igen....T- mm.. Ikke gå
Vänta är han vaken...
A- är du vaken😱😅
Hans ansikte borra in sig vid sidan av min arm... Han nicka lite smått....
A- Ääää men Martinus jag måste gå upp... 😅
Jag vill upp men jag vill inte att han ska släppa mig heller....
T- Nei, du er så varmt..
Ett litet skratt lämna mina läppar...
A- okej jag kan stanna ett tag till.... Meeenn då blir det inga pannkakor... 😂
Martinus lyfte snabbt upp huvudet...
T- sa du pannekaker
Jag nicka lite..
A- ja men nu kan jag inte göra några eftersom att jag sitter fast...
Hans grepp om mig lossna snabbt och han klättra över mig så han stod bredvid sängen...
T- Men hva er det du venter på nå gjør vi pannekaker... 😁
Ett skratt lämna mina läppar medan jag såg hur killen framför mig gick för att sätta på sig en tröja då han bara haft mjukisbyxor på sig... Jag ställde mig upp och börja gå ner för trappan... Martinus kom inte långt efter.... Han gillar verkligen sin mat....
Jag gick in i köket för att öppna det medelstora kylskåpet...
A- Martinus kan du knäcka äggen? 😃
YOU ARE READING
Slalom
FanfictionJag skulle precis åka ner för backen när någon tog tag i min arm. Jag vände mig om och såg en kille som såg ut att vara i min ålder. - Du droppet dette. Jag kolla på det han hade i handen det var min mobil. Så börja mitt livs största dröm, om jag...