varför......

38 4 4
                                    

(Martinus pers)

Jag, Marcus och en tjej som vi gör en ny musik video med sitter inne i smink rummet.... tjejen som tydligen heter Louise är så himla jobbig hon är på mig hela tiden som om hon tror vi är ihop.... och elak är hon också för den delen.... hon har tagit min mobil... jag vet inte vad hon gör men.... både jag och Marcus har försökt få tillbaks den men det är typ omöjligt.....

M- Martinus hvordan er Anna?

Jag kolla bort på min tvilling som sitter och blir sminkad...

T-Jeg vet ikke .... Jeg har ikke hørt fra henne i dag .....

En suck lämnar mina läppar.... jag tror Marcus har märkt att jag oroar mig mycket jag vet att hon har haft det svårt i skolan den senaste tiden och att hennes mormor nyss dog.. hoppas hon mår bra...

(L=Louise)

L- Hvem i helvete er Anna!?!

En till suck lämna mina läppar..

T- kjæresten min

Hon kolla surt på mig och gick in och skrev något på min mobil.... usch vad jag hatar Louise...




*



En månad senare.

Jag är hemma i Trofors och kollar snap..... jag tror jag har skickat över 5000000000000 snaps till Anna.... och jag har ringt henne typ 10000000000000000000 gånger... jag har inte hört något från henne.... jag har börjat ge upp.... hon har säkert hittat någon bättre än mig och bara glömt bort mig.... en tår rann ner för min kind..... vad gjorde jag för fel.......




*



(Annas pers)

Det är mörkt jag ser inger jag känner inget.... allt är bara mörkt... jag ser ett litet ljus.... jag kämpar för att komma fram till det då jag hör en bekant röst... "Anna...gumman" jag kollar mot det ljudet..... mormor!! Jag springer allt vad jag har... hennes armar har hon öppna.... jag springer rakt in i dom och kramar om henne... "Är jag död?" Orden lämna min mun med lite glädje.... "Nej... inte än gumman" orden lämna lungt mormors läppar...

Jag hör ett pipande ljud.... vänta är inte jag död.... jag hör röster.... mormor är borta... något ljust sattes framför mina stängda ögon... jag öppna försiktigt mina ögon... allt jag såg var ett något vitt som lyste mig rakt i ansiktet... några svarta konturer kom fram i ljuset..... mina ögon stängdes av ljuset... allt vart svart igen.....

*

En dag senare....

Igen hör jag röster.... jag öppnar långsamt ögonen... den här gången var det inget ljust bara ett rum... min syn var väldigt suddig men jag vet exakt vart jag är..... sjukhuset..... någon springer fram till mig... jag ser konturerna av en blond hårig kvinna....

- Anna...gumman hur mår du??

Jag kände snabbt igen rösten... mamma.... hon la sin hand på min kind och smekte den lite lätt.....

A- M-mamma?

Ordet lämna skakigt min mun min röst var hes som om jag inte skulle ha använt den på väldigt länge...

M- Jag gumman jag är här❤

Min syn börjar komma tillbaks och jag kan se hur en polis står bakom mamma...

A- Vad hände???

Mamma kolla lugnt på mig....och en suck lämna hennes mun...

M- Din pappa hände.... av någon anledning var du vid stupet borta vid skogen och din pappa hitta dig och sköt dig... Du ramla ner men på något sätt lyckades då ramla ner i ån vilket rädda ditt fall och som tur var det en gammal man där som skulle fiska han hjälpte dig upp och ringde polis och ambulans.... dom fick tag på din pappa och han sitter nu i fängelset....

Minnena från den dagen kommer tillbaks hur jag fundera på att hoppa sms:et från Martinus, pappa med pistolen.... varför kunde han inte bara ha träffat mig i hjärtat eller huvudet... eller varför kunde jag inte ha missat vattnet....

M- men du... vad gjorde du vid stupet...?

Mamma kolla med en orolig blick på mig.....

A- Ja-jag tänkte hoppa.....

Orden lämna min mun som en viskning men hon hörde det tydligt....

M- Men gumman varför!?!

En tår rann ner för min kind...

A- för att jag inte har något att leva för... Alla i skolan hatar mig.... Du jobbar hela tiden.... mormor dog..... Martinus hatar mig.... Alla skulle haft det bättre utan mig!!!

Tår efter tår lämna nu mina röd sprängda ögon....

Mammas armar slingra sig runt mig...

M- Anna varför berätta du inte om det här....

Hon släppte kramen och kolla in i mina ögon.....

A- Kanske för att du aldrig är hemma...

Hon kolla på mig... med en ledsen blick.....

M- Förlåt gumman.... vet hur vi gör... Vi flyttar från det här stället... Vi flyttar från dom dåliga sakerna.... jag kan skaffa ett annat jobb som inte betyder att jag måste vara borta hela tiden.....

Ett litet leende sattes på hennes läppar och jag nickade lite... hon omfamna mig i en kram igen....

M- försök sova lite så ska jag försöka hitta något du kan äta...

Jag nicka lite försiktigt medans hon börja gå ut ur sjukhus rummet med polisen som hon ståt och pratar med tidigare.....

Jag stängde försiktigt ögonen... det tog inte lång tid förens jag var någon helt annan stans......






Hellluuuu😂😂












Gilla och kommentera för mer💖































Har någon sätt min kyckling den är borta😂😂😂🐣

SlalomWo Geschichten leben. Entdecke jetzt