Mo- nej Martinus du har inte gjort något men det är något du måste veta om Anna... Och hennes ärr..........
Jag kolla på henne så att hon skulle fortsätta att berätta....
Mo- jag vet att du har sätt ärret Anna har berättat allt... Som du kanske har märkt bor inte Annas Pappa med dom....
Jag nicka lite snabbt och satte mig på en stol som stod bredvid sängen...
Mo- för några år sen hände något som fick Anna att må jätte dåligt...... Det berodde dels på hennes pappa och dels på hennes gamla pojkvän som hon berätta att du möte förut...
Jag kolla frågande på henne jag har inte träffat hennes gamla pojkvän..
Hon log lite åt mig då hon antagligen såg att jag inte förstod vem hon prata om....Mo- Liam killen som kom när ni åt lunch...
Jag hoppa upp från stolen i chock..
T- Han var Annas tidligere kjæreste!?😱 Men hvorfor han sa alle de tingene til henne da?
Annas mormor kolla på mig och sen ut i en av fönsterna i andra av sidan rummet....
Mo- jag vet inte.... Jag har frågat Anna Vad som hände mellan dom.... Men hon slutar alltid prata när jag nämner det...... Det är därför jag vill prata med dig.... Du kanske inte vet det men du är Annas ända vän.....
Vad sa hon precis.... Är jag Annas ända vän.. 😱
Mo- och Anna har lovat mig att hon ska berätta om sitt ärr och allt hon har varit med om... Men jag förstår att hon tycker det är jobbigt och jag tror att hon är rädd för att du ska lämna henne ensam igen om hon berättar...
Något i mig kändes konstigt.... Hon har mått jätte dåligt jag har märkt att hon inte mår så bra... Jag måste hjälpa henne....
Mo- snälla sig att du inte är som dom andra....
Jag väcktes ur mina tankar när hon ställde frågan....
T- Jeg ville aldri gjøre noe mot henne jeg elsk.... Emm Jeg vil at hun skal føle seg bra....
Vad händer varför tänkte jag säga att jag älskar henne😱vi är bara vänner punkt slut.
Mo- va bra men om du sårar henne får du en arg mormor som hemsöker dig😉
Jag skratta till lite och samma gjorde hon...
T-Jeg lover at jeg aldri vil såre henne med vilje😊
Jag log mot Annas mormor och börja gå mot dörren.... Om Anna har så svårt att berätte om sitt ärr och om Liam måste något hemskt ha hänt... Eller hennes mormor har ju fåt veta allt förutom det med Liam....
Jag gick ut genom dörren och det första jag såg var Anna och hennes mamma som stod och prata..... Jag vet inte varför men varje gång jag kollar på henne blir jag glad så länge hon är glad är jag glad....
(Annas pers)
Jag såg hur Martinus klev ut ur rummet som Mormor låg i... Jag vet inte hur mycket hon berätta eller om hon ens berätta något men jag kände mig orolig... Tänk om han förändras som Liam gjorde....
Jag börja långsamt gå mot honom... Och han gick mot mig... Han log lite medan jag satte min blick i golvet...
När jag väl kom fram till honom kolla jag upp i hans bruna ögon... Jag blir alltid så lugn när jag ser in i dom....
T- Anna ... Din bestemor forteller meg at du ikke har følt seg så bra ... Og jeg vil du skal vite at jeg er alltid her .... Selv hva som kan ha skjedd med deg ....
YOU ARE READING
Slalom
FanfictionJag skulle precis åka ner för backen när någon tog tag i min arm. Jag vände mig om och såg en kille som såg ut att vara i min ålder. - Du droppet dette. Jag kolla på det han hade i handen det var min mobil. Så börja mitt livs största dröm, om jag...