du har et liv...

35 2 3
                                    

(Annas pers)

Vad ska jag göra..... jag älskar Martinus..... men.... jag vill inte bli sårad igen.... jag vet att det inte var han som skrev.... men ändå jag klarar inte av att bli sårad igen....

Jag satte mig i min säng och skulle precis ta upp min mobil när någon knacka på dörren.... Mamma måste ha kommit hem..... ett enkelt "Kom in" lämna min mun och dörren öppnades... Jag kolla ditt och såg Martinus som kolla alvarligt på mig....

A- Martinus snälla jag vill inte prata mer med dig idag......

Jag ställde mig upp och skulle precis knuffa ut honom ur mitt rum när han tog ett hårt och stadigt grepp om mina armar....

A- Vad gör Du!?

Han kolla alvarligt in i mina blåa ögon....

T- hvorfor Anna?

Jag kolla förvånat på honom....

A- va??

En suck lämna hans läppar och han släppte lite på sitt grepp.....

T- hvorfor fortalte du ikke ....

Han släppte mig och kolla på mig med en frågande blick.... vad menar han....

A- berätta vad???

T- din mor fortalte meg om ditt selvmordsforsøk .... hvorfor Anna .....

Jag backa några steg.....

A- Martinus snälla gå....

(Tinus pers)

T- Anna hvorfor gjorde du det...

Hon kolla ner i golvet.... Jag gick sakta fram till henne....

T- Anna snille.... fortelle meg....

En syftning lämna henne... Jag drog försiktigt upp hennes huvud så jag nu såg tårarna som rann ner för hennes röd sprängda ögon....

I ren impuls slängde jag mina armar runt henne.... hon börja gråta mer....

T- Ta det lett ... Jeg er her .... du kan fortelle meg ....

Jag förstår varför hon antagligen inte älskar mig längre då jag var en del av att hon ville ta självmord.... men jag bryr mig om henne.... Jag älskar henne fortfarande... även om hon inte vill ha mig längre......

Jag släppte försiktigt kramen då hon lungnat ner sig lite..... Jag kolla på henne.... Hon öppna munnen och sa....

A- mitt liv är inte värt att leva....

Meningen som lämna hennes läppar var knappt hör bar men jag hörde...

T- Du har feil. Du har så mye å leve for Anna ...

En liten syftning lämna henne och hon torka snabbt bort en tår från kinden.....

A- som vadå......

Jag tog tag i hennes arm och hon kolla på mig...

T- Du har en mor som elsker deg utrolig mye og ville dø av sorg hvis du forsvant ... Jeg tror ikke at bestemoren din ville være så glad heller .... Hun ville at du skulle kjempe ...... du .. du har meg .... selv om du hater meg ... jeg vil alltid være her med åpne armer .... og mest av alt ... du har et liv ......

Anna vände sig om och kolla ut genom fönstret där man även kunde se mitt rum..

A- T..tror du att mormor är besviken på mig.....

Jag gick fram och ställde mig bredvid henne...

T- Jeg tror hun er glad så lenge du leve

Hon kolla upp mot himmelen och viska något knappt hör bart men det lät som "Förlåt mig mormor.."

T- lov å aldri gjøre det igjen ....

Hon kolla ner i golvet och sen upp på mig...

A- B..bara om du kan lova att du är där och stoppar mig.....

Jag drog in henne i en varm kram och viska "jeg lover" i hennes öra....

Hennes armar slingra sig om mig....

A- Du är väldens bästa vän...

Orden som lämna hennes läppar både såra och värmde.... Jag älskar henne.... mer än allt..... Hon kommer aldrig bli min igen....


















Stackars Tinus😢 tror ni att Anna kommer ta tillbaks honom någon gång?






























Gilla och kommentera för mer❤
































































Kyckliiiiiiiiiing🐣

SlalomWhere stories live. Discover now