Vem är det här....jag tryckte på sms:ett för att läsa vad det står..
Hemligt nummer
Idag
18:46 Hemligt nummer
Jag vet.....Jag läste texten en gång till vem är det här och vad vet Hen....
Jag kolla upp från mobilen och kolla på killen som står framför mig... han kolla fundersamt på mig....
T-Hvem er det?
Jag kolla ner i mobilen igen och skaka lite på huvudet..
A- Ja-jag vet inte
Jag kolla upp på honom och sträckte fram min mobil... han kolla fundersamt på mig innan han tog tag i den och läste vad hen har skrivit..
T- noen må ha sendt feil😕
Han gav mig mobilen som jag enkelt tog tag i..
A- Ja du har nog rätt
Ett leende sattes på han smått rosa läppar...
Jag la ner min mobil i min byxficka..
Och kolla på killen framför mig.... han är den ända jag kan lita på nu... eller jag tror det.... han vet ju liksom inte allt.... borde jag berätta om ärret, Liam och min pappa....T- fortelle
Jag väcktes ur mina tankar och kolla förvånat på honom.... kan han läsa mina tankar eller vad😰
T- Fortell hva du tenker på. Du ser så gjennomtenkt ...
å tur han kan inte läsa mina tankar.... ska jag berätta.... jag har ju lovat mormor... ja jag berättar det....
A- Emm... jag har en hel del att berätta....
jag stanna lite och kolla ner i golvet... jag känner hur två fingrar sätts under min hacka och snart kollar jag in i dom där bruna choklad ögonen igen.. han kolla på mig med "berätta" minen
A- Okej du vet det min mormor berätta för dig....
han nicka lite och släppte inte blicken från mig....
A- Kan du lova mig en sak....?
Han kolla lite förvirrat på mig....
A- Kan du lova mig att du inte kommer lämna mig efter jag berättat....
han satte försiktigt sin hand mot min kalla kind...
T-jeg lover
jag log mot honom och gick och satte mig i sängen... jag klappa på sängen för att vissa att han skulle sätta sig vilket han gjorde....
A- Emm okej... allt börja när vi flytta hit.. alltså när jag var typ 2-3, vi flytta hit för att mamma hade hittat ett jätte bra jobb... men hon var nästan aldrig hemma då hon jobba hela tiden... den mesta tiden var jag själv hemma med... min pappa
jag tog en liten paus för att inte börja gråta... Martinus tog tag i min han och nicka åt mig så jag skulle fortsätta...
A- Det ända var att... min pappa inte mådde så bra... han hade nyss förlorat jobbet och hela hans familj hade gått bort i en flygplans krasch.... han börja dricka... och han fick ofta utbrott när han druckit och dom brukar gå ut över mig... varje dag fick jag ett nytt blåmärke... ibland sprang han bara in i mitt rum och skrek och slog på mig.... Mamma visste dock inte det här för hon brukade alltid komma hem 2 på natten och åka 7 på morgonen.... ibland smög jag till och med ut från mitt fönster jag sprang till mormor... mormor var alltid där för mig... men en dag när jag var 6 år var min mormor på semester och jag var hemma själv med pappa... han drack som vanligt men den här gången drack han mer än någonsin.... han gick upp på mitt rum som jag låg och halv sov i....
en snyftning lämna min mun av att tänka tillbaks på det...
A- Ja-Jag vakna av att han... vå-våldtog mig ... i ren panik började jag sparka och skrika.... men jag gjorde honom bara arg... han slog och skrek på mig.. på något sätt lyckades jag slå till han i ansiktet... han kolla på mig med en blick jag aldrig kan glömma... hans ögon var helt svara helt fyllda med bara ilska och hat... Ha-han sprang till mitt skriv bord.. oc-och tog upp en brev kniv som jag hade i en av lådorna... jag ställde mig upp och försökte springa där ifrån.. jag han nästan till ytterdörren... men han fick tag i mig.. jag drog så mycket jag kunde... men han var för stark... jag kände bara hur hela min mage sved till och nästa sekund föll jag det kändes som om jag aldrig skulle slå i marken... allt var svart men jag hörde saker... jag hörde vår ytterdörr som öppnades... jag hörde min mamma skrika och min pappa som skrek och slog i väggar sen försvann allt........ jag vakna upp några dagar senare på sjukhuset... mamma berätta att våra grannan hade hört skrik och slag i vårt hus då dom ringde mamma och polisen... mamma hade åkt hem så fort hon kunde men hon kom försent... pappa slog ner några tavlor och sen sprang han till bilen och körde iväg... poliserna försökte hitta honom men han försvann...... men när jag var på sjukhuset vilket jag var i typ ett halv år.... möte jag en svensk kille som hade varit med om en hemsk bilolycka... vi prata varje dag vi kom varandra värdigt nära vi vart till och med tillsammans....
T- Liam?
jag nicka lite och tog ett djupt andetag för att fortsätta berätta....
A- Jag och Liam var tillsammans ett bra tag men jag berätta aldrig för honom hur jag fick mitt ärr... när han fråga sa jag att jag ramla när jag åkte skidor och råka skära upp den på en vass pinne... för jag tyckte det var för jobbigt att prata om....men en dag när jag var ensam hemma kom han springandes med en arg blick hem till mig... han fråga varför jag inte berätta om min pappa och om hur jag egentligen fick mitt sår.... jag vet fortfarande inte hur han fick reda på det..... och jag kommer inte få reda på det... han skrek och skrek på mig och sen gick han hem till sig.... sen dess har han gått runt och spridit rycken om mig och han.... Han skrev till mig att jag hade förstört hans liv vilken elak människa jag är och hur jag inte förtjänar att leva..... just nu hatar alla i min skola mig och helt ärligt vet jag inte vad jag gjort..............
några tårar rann ner för min kind.... jag kolla upp på Martinus som hade en otydlig min..... jag bara sitter här och kollar in i hans bruna ögon.... jag känner plötsligt hur hans armar sveper sig runt mig i en varm kram....... mina tårar bara rann och rann... Martinus får mig att känna mig så trygg jag kramar om honom lite hårdare mina andetag vart lugnare och lugnare..... han släpper lite på kramen och kollar in i mina rödsprängda ögon.....
T- Jeg vil aldri skade deg..... din far var en idiot og Liam... jeg vil alltid beskytte deg så lenge jeg lever.......
Nu fick ni äntligen veta vad som hände i Annas förflutna vill ni ha mer vi har ju fortfarande en Marcus att ta hand om😂
(PS. Tack så sjukt mycket för 1,1k läsningar❤❤)Gilla och kommentera för mer😗
Kyckling😂🐥
YOU ARE READING
Slalom
FanfictionJag skulle precis åka ner för backen när någon tog tag i min arm. Jag vände mig om och såg en kille som såg ut att vara i min ålder. - Du droppet dette. Jag kolla på det han hade i handen det var min mobil. Så börja mitt livs största dröm, om jag...