A- Tack jag skulle behöva en vän.. Men borde inte du åka hem till din familj..
Martinus kolla på mig och skaka på huvudet...
T- Jeg vil heller være sammen med deg😊
Jag log mot Martinus och börja åka ner för baken... Han var inte långt efter... Helt plötsligt fick jag något kastat på mig jag stanna upp och kolla back... Där åkte han med snöbollar i händerna...
T- Hvorfor stoppe deg, vi har det travet?
(varför stanna du vi hade ju bråttom)Han kasta en till snöboll på mig och jag börja åka för att inte få någon mer på mig.. Fast det gick inte så bra då han tydligen är världs bäst på att träffa...
När vi kom ner för baken börja jag åka bort mot mitt hus.. Martinus hade fåt slut på snöbollar så han försökte bara komma ikapp mig nu😂
T- A... nna Vent på meg!! 😰
Han lät helt andfådd😂
Jag sakta ner då vi nästan var på infarten till mitt hus..
Jag stanna och tog av mig skidorna.. Martinus kom fram bredvid mig och la sig ner i den kalla snönT- Du er for fort😰
Han reste sig upp och tog av sig sina skidor..
A- är du säker på att det inte är du som är långsam😂
Han kolla på mig "seriöst" blicken.. Vi gick mot röda endå kanske stora huset.. Jag öppna den vita dörren och vi klev in...
(M=mamma)
A- hej jag är här...
Mamma som satt i köket kom ut till oss..
M- bra då åker vi då...
Mamma stanna till i hallen antagligen för att Martinus stod bakom mig..
M- oj vem är denna unga manen då...
(typiskt förälder kommentar)
Martinus gick förbi mig för att presentera sig..
T- Hei mitt navn er Martinus
Mamma log och kolla på mig..
M- trevligt att träffa dig Martinus.. Vad trevligt att Anna har träffat en sån hygglig kille..
A- MAMMA!? Seriöst...
Mamma kolla förvånat på mig..
M- Jaja jag förstår.. Mammor är pinsamma... Men nu måste vi åka till min mamma😂😑
Vi gick ut och satte oss i bilen.. Hoppas mormor kommer bli bra... 😑
*
Vid sjukhuset
Vi gick fram till receptionen där det satt en äldre dam..
(R=receptionist)
R- hej vad kan jag hjälpa er med..?
M- hej vi letar efter Ingrid Olsson..
Receptionisten kolla i några papper..
R- ja hon är i rum 123
M- okej tack...
Vi börja gå mot rummet dom sa att hon var i... Mamma berättade på vägen hit att mormor ligger i komma och kanske inte vaknar..
Vi kom fram till en dörr som det stod "123" på...
A- Mamma får jag gå in själv...
Mamma kolla på mig..
M- såklart du får gumman jag ska bara bära in dom här blommorna till henne...
Det var först då jag såg blommorna hon hade i handen... Det var vita rosor mormor favoriter...
A- okej...
Mamma gick in till mormor och jag kände hur tårarna brände bakom mina ögon.. Jag klarar mig inte utan mormor.. Hon vet allt om mig...
En tår rann ner för min kind men den försvann fort då Martinus drog bort den med sin hand...
T- Det vil gå bra Anna
Jag slängde mina armar runt honom och han la sina runt mig...
A- men jag kan inte leva utan henne..
Martinus strök sin hand över min rygg.. Jag hörde hur dörren öppnades och mamma kom ut... Jag släppte Martinus och gick mot dörren..
När jag kom in såg jag mormor ligga i en säng mitt i rummet... Hon såg så fridfull ut... Jag gick fram till henne och tog tag i hennes hand...
A- Snälla mormor..... Lämna mig inte.. Du vet att jag behöver dig... Du vet vad jag har varit med om... Om du inte finns svar har jag ingen som förstår mig längre...
Tår efter tår rann den för min kind..
A- snälla....
Helt plötsligt kände jag en hand på min rygg... Jag vände mig om och såg Martinus...
A- hon får inte dö....
Martinus krama om mig och jag grät mot hans axel..
T- Det vil gå bra Anna Jeg vil alltid være her for deg ....
A- T.. Tack Martinus..
Vi stod bara och kramades ett tag men helt plötsligt var det någon som sa något..
-A... Anna........?
Helllluuu..... Vill ni ha mer av den här boken?? Och vem tror ni det var som sa Anna??
Jaja gilla och kommentera för mer😘
Kyckling 😂
ESTÁS LEYENDO
Slalom
FanficJag skulle precis åka ner för backen när någon tog tag i min arm. Jag vände mig om och såg en kille som såg ut att vara i min ålder. - Du droppet dette. Jag kolla på det han hade i handen det var min mobil. Så börja mitt livs största dröm, om jag...