Taehyung masuk ke dalam bilik. Dia tersenyum memandang Naura lalu duduk di atas katil di sebelah Naura.
"Naura" panggil Taehyung manja.
"Nak apa?"
Terus tiba-tiba Taehyung peluk Naura. Naura terkejut.
"Bestnya peluk teddy bear ni" kata Taehyung sambil menarik-narik pipi Naura.
Naura mencubit lengan Taehyung. "Sakitla!" sambil mengosok pipinya.
"Kenapa tak tukar baju lagi?" tanya Taehyung.
"Saya terlupa la nak paking baju. Ingatkan awak tidur dekat rumah Mama rupanya tidur dekat rumah Ibu"
Taehyung bangun menuju ke almari. Dia mengambil baju dan seluarnya dan diberi pada Naura.
"Pakaila baju ni dulu. Nanti kita packing baju sayang" kata Taehyung lalu menghadiahkan wink kepada Naura.
"Siapa sayang?"
"Auww.. Awak panggil saya sayang?" usik Taehyung.
Naura terus membaling bantal tepat terkena muka Taehyung.
"Ouh nak gaduh eh! Meh sini." Taehyung terus meng headlock Naura. Naura cuba melepaskan diri tapi tak boleh sebab Taehyung terlalu kuat.
"Okey fine!" Naura menyerah diri. "Penatla layan awak ni. Saya nak mandi" kata Naura lalu mengambil pakaian yang Taehyung beri tadi.
"Mandi wangi-wangi tau. Aum.." usik Taehyung lagi.
"Diam lah!" marah Naura lalu terus masuk ke dalam tandas.
Selesai mandi, dia mencari kelibat Taehyung tetapi tidak kelihatan. Naura keluar dari bilik bersama beg ubatnya.
"Ibu nampak Fikri tak?" tanya Naura.
"Dia pergi solat maghrib dengan isyak dekat surau. Nanti lepas isyak dia balik la."
"Ouhhh"
Naura mengambil gelas kosong lalu mengisi air. Selepas memakan ubat. Naura terus masuk ke dalam bilik menunaikan solat maghrib.
Dia membaca Al-Quran.
قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ
Katakanlah (wahai Muhammad): "Jika benar kamu mengasihi Allah maka ikutilah daku, nescaya Allah mengasihi kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (3:32)
"Sadahkallahulazim"
Lalu Naura mengerjakan solat isyak.
Telekung yang disarung Naura buka lalu disidai di tempat penyidai. Naura terus tidur. Nampaknya dia terlalu penat untuk hari ini. Kepalanya berdenyut dan dia mula pening.
Ubat yang dimakan pula telah menunjukkan kesan sampingannya. Naura betul-betul mengantuk. Dia tertidur walaupun hakikatnya dia ingin menyambut Taehyung pulang dari surau.
"Assalammualaikum!" laung Taehyung lalu masuk ke pintu rumah.
"Ha Waalaikumussalam. Balik pun Along" balas ibu.
"Bu, Naura mana? Tak nampak pun?" tanya Taehyung dengan mencari kelibat Naura di sekelilingnya.
"Dia ada je dalam bilik. Tak keluar mana-mana pun" balas Ibu.
Taehyung masuk ke dalam bilik. Kelihatan Naura nyenyak tidur dengan diselimut.
Jam dinding dipandang sekilas. Baru pukul 9.25. Awalnya tidur.
Ikutkan hati dia nak bergurau dengan Naura selepas pulang dari surau. Tak sangka pulak dia nak tidur.
Telefon Naura yang berada di meja Taehyung ambik. Saja dia nak mengeledah telefon pintar Naura.
Gallery ditekan. Ada banyak gambar Naura selfie dengan muka hodoh. Taehyung tertawa halus.
"Bila awak balik?" tanya Naura sambil mengosok matanya.
"Tadi"
"Awak buat apa dengan telefon saya?"
"Tak buat pape" Taehyung tersengih.
"Awak tengok gallery eh? Bagi balik telefon saya" minta Naura
"Taknak!" Taehyung menjelir lidahnya. "Kalau awak nak ni meh sini" Taehyung mendepakan tangannya umpama menyuruh Naura memeluknya.
"Miang!"
"Dengan awak je"
"Saya duduk luar tau. Nak sembang dengan Ibu. Awak nak tidur, tidurla. Nanti saya tidur." balas Taehyung lagi.
Baru saja dia mahu buka pintu.
Naura terus memeluknya dari belakang. Telinga Taehyung mula merah. "Kenapa?"
"Bagi la balik telefon orang. Orang nak kunci jam"
Taehyung menghulurkan telefon Naura. Digosok lembut kepala Naura. "Tidurla. Muka awak sembab tau"
"Ha kutuk kutuk. Tidur luar baru tahu"
Taehyung tertawa halus.
Terus dia tarik Naura berada di dalam dakapannya.
"Comel betul la isteri abang ni.""Takpela tidur luar pun. Sofa boleh teman" kata Taehyung lalu keluar dari bilik.
YOU ARE READING
[√] Naura Afifah
Roman d'amour#BOOK 2 ; 𝙸𝚂𝙻𝙰𝙼𝙸𝙲 𝙵𝙰𝙽𝙵𝙸𝙲𝚃𝙸𝙾𝙽 +I don't know how much time I have left+ - [ NOVEL FANFICTION, OLD TITLE : CHANGES ] Mengisahkan tentang seorang gadis liar yang bernama Naura Afifah yang sering keluar masuk kelab malam setiap hari. Hal...