21; Pertemuan Semula

343 55 2
                                    

7 tahun kemudian

Naura duduk di katil hospital VVIP memandang tingkap yang terbuka. Naura menghembus nafas berat. Matanya beralih pula pada siling dinding. Jujur dia rindu. Rindukan sangat-sangat pada Taehyung Fikri.

Rasa macam nak berjalan la. Asyik duduk terperap dalam ni je

Naura bangun lalu menarik sama pek air yang memasukkan air ke dalam badannya. Naura berjalan keluar sambil menarik pek air (?).

Naura hanya memerhati ahli keluarga pesakit melawat pesakit. Naura mengeluh. Macam biasa ibu bapanya walaupun sudah berusia tetapi masih sibuk menguruskan syarikat. Naura berjalan sehingga ke wad bersalin. Niatnya hanya satu sebab ingat melawat kawannya, Maisara.

Ya Maisara yang kahwin dengan Amirul tu!

Naura masuk ke dalam wad yang menempatkan Maisara.

"Assalammualaikum semua!" ucap Naura riang.

Semua yang berada di dalam wad itu tersenyum memandang Naura. Semua sedia maklum dengan perangai Naura yang terlebih gembira ini.

"Waalaikumussalam"

"Naura!!!" panggil Maisara.

Naura mengusung pek air lalu pergi ke katil Maisara.

Naura mengusap lembut perut Maisara yang sudah memboyot. "Bila bersalin?" tanya Naura.

"Doktor kata minggu depan. Inshaallah"

"Amirul mana? Lama tak nampak" tanya Naura sambil menoleh kiri kanan.

"Dia lambat sikit harini."

"Ouhhh"

Katil yang berada di hujung sudut itu tiba-tiba membuka langsir. Naura tidak perasan. Leka berbual dengan Maisara yang bakal melahirkan anak yang kedua.

"Kak Naura?"

Naura menoleh. Mereka berdua kelihatan terkejut. Naura berjalan ke arah katil tersebut.

"Wahh....Amira dah nak jadi ibu dah?" ujar Naura gembira. Amira terus memeluk Naura.

"Akak pergi mana?

Kenapa akan hilangkan diri?

Along sentiasa tunggu akak.

Kenapa akak tinggalkan Along?!" tanya Amira dengan menangis dan suara ditinggikan.

Naura tersentak. Taehyung Fikri masih menunggu dia walaupun sudah 7 tahun. 7 tahun itu bukan tempoh yang sekejap. Lama tahu tak!

"Kenapa...tunggu akak? Kenapa tunggu akak?" tanya Naura sebak.

Pintu wad dibuka. Kelihatan Ibu, Taehyung dan suami Amira masuk ke dalam. Ibu dan Taehyung memandang Naura.

Naura berpaling. "Maisara aku balik bilik aku dulu tau! Kirim salam dekat Amirul dengan anak sulung kau! Aku terlupa la nama dia! Bye!" terus Naura cepat-cepat keluar dari situ.

Naura hanya jalan melepasi Taehyung dan Ibu tanpa bersapa. Taehyung berpaling. Dia tersenyum dia pasti figura tadi adalah Naura.

"Amira! Tadi Naura kan? Naura Afifah kan? Betul kan!" tanya Taehyung bertubi-tubi.

"Bukanlah, Along silap orang ni. Mana ada kak Naura. Yang tadi tu bukan kak Naura" balas Amira.

Taehyung menunduk. "Kenapa tipu Along?" tanya Taehyung mendatar.

Taehyung menoleh ke tepi dia ternampak Maisara.

Kebetulan juga ketika itu Amirul baru sampai. "Maisara..Tadi..tu Naura kan?"

Maisara pandang Amirul. Amirul pandang Maisara.

Maisara menangguk perlahan. Taehyung tersenyum.

"Eurm..Fik kita cakap kat luar la. Dalam ni semua orang mengandung." kata Amirul lalu menarik Taehyung keluar dari wad.

Mereka duduk di satu bangku.

"Aku ingatkan kau dah move on" kata Amirul.

Taehyung meneguk air mineral yang berada di sisinya. "Sikit pun aku tak pernah lupakan Naura" balas Taehyung.

"Sebernanya aku memang ada nak bagitahu kau pasal Naura but I thought you're already forgot her" kata Amirul.

Taehyung mengeluh panjang. "Kenapa semua orang taknak bagitahu aku tentang Naura? Kenapa? 7 tahun aku tunggu dia. 7 tahun weh"

"I'm sorry." guman Amirul perlahan.

"Kenapa Naura pakai baju hospital?" tanya Taehyung.

"Dia sakit"

"Sakit apa?"

"Brain cancer stage 4. Sama dengan Naufal dulu"

Taehyung memegang dadanya. Sakit! Tak sangka Naura yang dia tunggu mempunyai sakit yang teruk macam tu.

"Dia kata dia bukan taknak terima kau masa tu tapi dia dapat tahu dia ada tumor."

"Tumor boleh baik kot!"

"Ye tapi itulah tumor dia dah jadi kanser. Dah tak boleh buat apa dah. Hujung tahun tu dia kena brain cancer stage 2 kot tak silap"

"Bilik dia nombor brapa?"

"Wad VVIP 4321"

[√] Naura AfifahWhere stories live. Discover now