Kapitel 1- Stringtrosor eller inte?

3.4K 110 6
                                    

KAPITEL 1

"Varför ser du så spänd och nervös ut?" Frågar Sam med ett retsamt leende.

"Jag är inte alls spänd och nervös!" Säger jag snabbt. Lite för snabbt.

Okej, det där kanske var lite spänt och nervöst.

"Är det för att Skyler står där borta?" Samantha fortsätter med samma retsamma röst och puttar lätt till mig med armen.

"Nej!"

Jo

Sam bara skrattar innan hon får syn på Mason och tystnar snabbt.

"Vi ses vid lunch!" Säger hon innan hon snabbt försvinner iväg bland alla elever för att gömma sig från Mason.

Mason är Sam's creepy stalker. Han vet i princip allt om henne. Vi hittade en gång hans blogg, som lika gärna hade kunnat vara en detaljerad dokumentering om Sam's liv. Det stod vad hon hade haft för kläder, vad hon hade ätit till lunch, en gång stod det till och med en detaljerad lista om hennes toalettvanor. Jag retar henne fortfarande för det där.

Jag sneglar mot Skyler innan jag diskret glider in till toaletterna. Jag kollar på mig själv genom spegeln innan jag tyst suckar. Mitt bruna, lockiga hår som når ungefär ner till brösten ser hemskt ut, som om en tornado just har haft sig en liten resa igenom det. Jag försöker fixa till det genom att dra fingrarna genom det men det gör bara det hela värre.

Toppen, två tornados.

Jag för sedan blicken till mitt osminkade ansikte, om man bortser från lite mascara då. Jag skakar på huvudet åt mig själv innan jag efter en stunds letande fiskar upp ett läppglans ur min väska. Jag kletar på lite på mina läppar och försöker få det att se naturligt ut men misslyckas totalt och det slutar med att jag torkar bort det innan jag går ut från toaletterna och börjar gå mot cafeterian för att äta lunch.

****

Jag sätter mig ner bredvid Sam innan jag kollar ner på maten med äcklad min.

"Det smakar bättre än det ser ut." Säger en vänlig röst och jag kollar upp. Mittemot mig sitter Nathaniel och kollar på mig med ett vänligt leende.

Jag gillar Nathaniel. Han är snäll. Och Sam's pojkvän. Jag måste erkänna att jag är avundsjuk. Han är snygg inte lika snygg som Skyler och han är perfekt, jag tror inte att man kan hitta en mer perfekt pojkvän. Jag petar i maten medan jag frånvarande lyssnar på Sam, Nathaniel och Kyle's samtal om huruvida tjejer ska ha stringtrosor eller inte. Bra samtalsämne vid lunchen. Eller inte.

Jag rycker till när jag hör någon nämna Andy's namn. Juste, jag hade glömt den lilla detaljen.

Jag ska på något sätt få Andy Gibson att gå med på att spela min pojkvän...

********~~~~~~

Okej, så här har ni första kapitlet! Det blev ganska kort och jag ska försöka att göra dom lite längre i fortsättningen. Men jag hoppas ändå att ni gillade det (:
Tycker ni att jag ska fortsätta skriva?

~Em

Haley West (bok 1) boyfriend game gone wrongWhere stories live. Discover now