Kapitel 14- Gul eller röd paprika?

2.3K 91 13
                                    

KAPITEL 14

Efter en stunds ganska stel konversation så sätts maten ner framför oss. Jag ångrar inte en sekund att jag beställde samma som Andy, inte än i allafall. Det luktar så gott så att jag för första gången förstår vad som menas när man säger att det vattnas i munnen. Jag tar en tugga av maten utan att ha en aning om vad det egentligen är jag äter, förutom att det är någon slags pasta.

Vi äter en stund under tystnad, det är ingen pinsam tystnad, men jag känner ändå att jag borde säga något.

"Gott!" är det enda som kommer ur min mun och Andy nickar stumt. Tystnad igen..

Jag kollar ner på min mat igen och fortsätter tyst att äta. Andy visar inga tecken på att han tänker starta en koversation så jag tar chansen att kolla runt i resturangen. Det är en ganska stor resturang märker jag nu, den ser lyxig ut med sina mörka bord och tygklädda stolar. Vita dukar och kristallkronor i taket. Än en gång kan jag konstatera att min klädsel inte passar in. Jag får syn på Bekanta killen igen, han står vid ett bord en bit bort och skriver ner beställningar.

När jag inser vem killen är så får jag panik. Jag reser mig upp så snabbt att stolen välter. En hel del blickar vänds mot mig, inklusive Andy's. Jag ler ursäktandes mot alla, böjer mig ner och reser stolen upp igen och efter några sekunder återgår alla det dom höll på med innan min lilla scen. Andy kollar frågandes på mig och jag ler snabbt.

"Jag ska bara..eh.. pudra näsan!" säger jag pinsamt.

Vem fan använder ens det uttrycket längre? Pudra näsan.. seriöst Haley?

Andy nickar svagt och jag försvinner snabbt iväg bland borden, tar en rejäl omväg för att undvika Bekanta killen, innan jag diskret slinker in till toaletterna. Det är ett stort kaklat badrum med guldramar runt speglarna över handfaten till vänster. Rakt fram finns det fyra 'bås', toaletter. Fan.. jag hade hoppats på att det bara var ett badrum man kunde gå in i, låsa dörren och sedan vara ifred.

Jag ignorerar att det står en kvinna framför ena spegeln och fixar till sitt smink. Jag fiskar upp mobilen och ringer snabbt Sam som svarar på andra signalen, väl medveten om att jag är på dejt med Andy.

"Hur går det?", frågar hon glatt men jag ignorerar hennes fråga.

"Tyler är här!" väser jag och kvinnan framför spegeln ger mig en konstig blick.

"Tyler?" Sam låter förvirrad och jag suckar högt.

"Ja Tyler!, från vår skola! Som är med i samma fotbollslag som Skyler! Den Tyler du var förälskad i innan du träffade Nath!"

"Oh... den Tyler.."

"Ja!"

Spegelkvinnan ger mig en medlidande blick men jag ignorerar henne. Jag ställer mig i ena hörnet i badrummet och hoppar till när dörren öppnas, hur dumt det än låter så är jag livrädd att det ska vara Tyler som av någon anledning går in på damernas toalett.

Jag och Sam börjar livligt att diskutera. Jag är jättenervös över att hela skolan ska få veta att jag är på dejt med Andy, vilket dom förmodligen kommer veta innan jag ens har kommit ut från det här jävla badrummet. Sam däremot är helt övertygad om att det här är det bästa som kunde hända.

"Du kommer inte kunna dölja det! Ju snabbare alla får veta, ju snabbare får du Skyler.. Och föresten.. borde inte du gå tillbaka till Andy?"

"Shit!" jag lägger på och hinner se att samtalet varade i 8 minuter. 8 minuter! Andy måste väll tro att jag har rymt.. Jag slänger en snabb blick i spegeln innan jag stormar ut från badrummet. Jag försöker att gå lugnt tillbaka till bordet där Andy sitter och väntar. Jag sätter mig ner och ler ursäktandes mot honom, och ser också att han har ätit upp.

Haley West (bok 1) boyfriend game gone wrongWhere stories live. Discover now