Kapitel 6 - Kan jag be dig om en tjänst?

2.8K 93 28
                                    

KAPITEL 6

Jag kollar på klockan som oskyldigt hänger där över dörren och låter sin lilla röda sekundvisare ticka överdrivet långsamt.

Varför går den så långsamt?

Det är något fel på den!

"Miss Haley West! Skulle du kunna vara så vänlig att sluta stirra på klockan och svara på min fråga?"

Japp.. Det är något fel på den!

"Miss Haley West!" Mr. Collins irriterade stämma får mig att hoppa till där jag sitter på stolen.

"Va?" Jag blir själv förvånad över hur ljus min röst låter.

"Vill du berätta för oss andra vad som är så intressant med klockan eller kan du vara så snäll och svara på min fråga?"

Det finns inte en människa i detta rum som inte stirrar på mig just nu. Jag brukar inte ha problem med uppmärksamhet, jag menar, jag har trots allt dom föräldrar jag har... Men idag, när jag ser ut som om jag precis klivit upp från sängen, så kan jag inte säga att jag jublar över att ha 30 par ögon som glor på mig som om jag är något slags sällsynt djur.

Jag överväger ärligt talat att berätta min teori om klockan men bestämmer mig sedan för att jag inte behöver mer uppmärksamhet just nu.

"Förlåt.. Vad var det för fråga?" Frågar jag istället och ger Mr. Collins ett oskyldigt leende.

*****

Jag suckar lättat när klockan ringer och vi får lämna klassrummet. Men jag sitter kvar, för jag har fått en idé. Jag väntar tills alla har försvunnit ut från klassrummet innan jag reser mig upp. Mr. Collins kollar upp från sina papper när han märker att jag fortfarande är kvar.

"Miss West.. Varför är du fortfarande kvar? Du verkade ju ha ganska bra koll på tiden för en stund sedan, nästan som om du hade bråttom att komma härifrån?"

"Jag måste få vara ensam med dig." Säger jag och går fram till honom där han sitter vid katedern och läser igenom några papper.

"Jaså?" Han låter förvånad och jag nickar innan jag drar ut tofsen från mitt hår och drar en hand igenom det.

"Jag vet inte hur jag ska säga det här, för det är inte likt mig.." Säger jag nervöst och lägger en hårslinga bakom örat. Jag kollar på honom och drar nervöst foten fram och tillbaka över golvet.

Jag kollar på Mr. Collins. Jag vet inte ens vad han heter i förnamn. Det slår mig att jag inte vet vad någon av lärarna heter i förnamn. Mr. Collins har alltid varit Mr. Collins. Nu såhär vid en närmare titt på honom så inser jag att han förmodligen är yngre än vad jag har trott. Runt 25 kanske? Jag har alltid sett honom som 35..

"Vad var det du ville?" Frågar han och kollar upp på mig. Jag kommer på mig själv med att stirra på hans blonda hår.

"Jag tänkte be dig om en sak.." Börjar jag och hoppar till när dörren till klassrummet öppnas och en annan av lärarna på skolan kliver in. Jag har honom inte i något ämne, men jag vet att han kallas för Mr. Black.

"Ja Miss West, vad var det du ville?" Mr. Collins kollar otåligt på mig och jag skakar på huvudet och sneglar mot Mr. Black som har börjat leta efter något i ett skåp.

"Kan vi gå någon annanstans.. Mer privat?" Frågar jag tyst och drar en hand genom håret. Mr. Collins nickar stumt samtidigt som han drar i slipsen till sin mörka kavaj.

Jag kollar runt lite obekvämt i klassrummet och få se Mr. Black blinka med ena ögat åt vårt håll.

Va? Vad var det där? Varför blinkar han?

Äsch.. Han har säkert bara fått något i ögat.

Mr. Collins reser sig sakta från stolen och går ut från klassrummet och jag följer tyst efter honom. Jag följer efter honom in i ett litet grupprum och stänger dörren efter oss.

Jag känner hur jag blir helt varm och smått börjar svettas.

Varför är jag nervös?

"Jaha miss West. Vad var det du ville?" Mr. Collins röst låter helt plötsligt mörk och mina ögon är helt fascinerade av hans fingrar som okontrollerat pillar med hans slips. Mitt hjärta börjar slå fortfarande och helt plötsligt känner jag mig yr.

"Mår du bra?" Frågar han oroligt och min blick möter hans.

"Det är lite varmt här.." Kommer tillslut ur min mun och jag får panik och drar av mig min hoodietröja. Jag rodnar lätt när tröjan under åker upp lite men ler sedan snabbt mot Mr. Collins.

"Kan vi komma till saken? Vad ville du?" Frågar han och jag antar att han också tycker att det är varmt här inne då han lossar lite på slipsen.

"Ja jo.. Jag tänkte fråga om vi kunde.. Om du kunde.. Eh.." Mumlar jag nervöst och hoppar upp och sätter mig på en av bänkarna när jag känner att jag inte klarar av att stå upp.

Vad är det för fel på mig? Jag ska bara fråga en enkel fråga! Jag vet inte ens varför jag var tvungen att kräva ett annat rum..

"Jag tror jag vet vart du vill komma.." Säger han och jag kollar förvånat upp på honom.

Han måste vara smartare än jag trodde. Inte för att jag trodde att han var osmart eller något..

"Och jag måste säga att jag aldrig har gjort något sånt här förrut.." Fortsätter han och jag rynkar förvånat på pannan.

"Jag trodde att sånt här förekom ofta..?" Säger jag mer som en fråga.

"Vad har du fått det ifrån?"

"Jag vet inte.. Det känns bara konstigt att ingen har frågat något sånt här innan.." Jag är nu ännu mer nervös. Jag trodde ju inte att jag skulle vara den första.

"Självklart har ämnet kommit upp ett fåtal gånger, men jag har alltid avböjt då jag tycker det är fel." Han knäpper nu upp översta knappen på sin skjorta och jag rynkar pannan ännu mer. Men jag klandrar honom inte, det är varmt här inne.

"Så det finns alltså ingen chans?" Frågar jag besviket och börjar smått att dingla med benen där jag sitter på bänken.

Mr. Collins pov~

Jag drar en hand genom håret innan jag kollar på Haley som sitter på en av bänkarna. Jag måste säga att jag är förvånad, jag trodde aldrig att hon var den typ av tjej som skulle göra något sånt här. Jag granskar henne uppifrån och ner efter hennes kommentar innan jag kollar på hennes ansikte.

Finns det en chans? Jag vet att det är så fel. Ha sex med elever när man är lärare är inte ens lagligt. Men jag skulle ju knappast vara den första.

"Om jag går med på det här så är det extremt viktigt att ingen får veta något!" Säger jag och kollar strängt på henne innan jag tar ett steg närmare henne. Hon nickar och jag nickar svagt tillbaka.

"Så vad hade du tänkt dig mer exakt? Är detta bara en engångsgrej?"

Haley's pov~

Jag rycker smått till när Mr. Collins tar ett steg närmare mig och mitt hjärta börjar slå snabbare igen, men denna gången är det inte för att jag är nervös, utan för att hela situationen börjar bli obekväm. Jag nickar och kollar upp på honom.

"Självklart att jag inte tänker säga något till någon. Tro mig, det skulle bli mer pinsamt för mig än vad det skulle bli för dig.." Börjar jag innan jag kollar ner på mina fötter. "Så du menar alltså att det finns en chans att du kan sätta mig i samma grupp som Andy Gibson i engelskarbetet?"

*****

Haley West (bok 1) boyfriend game gone wrongWo Geschichten leben. Entdecke jetzt