PROLOG
Jag skrattar och kollar på Samantha som om hon vore dum i huvudet.
"Det kommer aldrig att fungera!" Skrattar jag innan jag reser mig upp från min säng och går för att hämta min laptop som för tillfället står på golvet av okänd anledning.
"Jo! Mina planer har väll alltid fungerat?" Säger Samantha självsäkert.
Jag tänker precis protestera innan jag inser att det hon säger faktiskt är sant.
Okej fuck...
"Men jag tänker inte göra detta! Och varför skulle Skyler ens bry sig?"
"Varför skulle han inte?"
"För att han är den snyggaste killen i hela skolan? Han är ett år äldre! Han kan få vilken tjej som helst så jag tror inte han skulle bry sig ett skit om ifall jag blir tillsammans med Andy!"
Jag och Samantha sitter för tillfället på min säng, mitt emot varandra, och hon förklarar sin nya, galna plan för mig. Ja, jag gjorde misstaget att berätta för min bästa vän att jag tycker Skyler Watson är snygg, vilket jag i och för sig inte förstår varför hon gör en så stor grej av då det inte är någon hemlighet att hela den kvinnliga mänskligheten på skolan, kanske delar av den manliga, vad vet jag, tycker att han är snygg. Hah, okej inte bara snygg, han har en kropp som en grekisk gud eller något.
Och nu till planen.. Samantha påstår att hon vet att Skyler gillar mig, vilket jag är säker på är en lögn. Hon vill därför av någon konstig anledning att jag ska bli ihop med Andy Gibson.
Och alltså.. Nej.
"Varför just Andy?" Klagar jag och ryser av bara tanken.
"För då skulle det uppmärksammas!"
No shit.
Andy Gibson är skolans blyga nörd. Jag tror faktiskt aldrig att jag har hört honom säga ett enda ord. Och jag förstår inte varför jag måste bli tillsammans med honom! Om Skyler nu skulle gilla mig vilket jag tvivlar starkt på så skulle han väll bli avundsjuk oavsett vem jag blev tillsammans med?
"Jag tänker inte göra det." Säger jag envist. "Det kommer inte fungera och allt kommer bara bli jättepinsamt."
"Det kommer visst att fungera!" Försvarar sig Samantha minst lika envist.
Nej det kommer det inte.
"Nej det kommer det inte!" Protesterar jag och lägger armarna i kors.
"Men även om det inte fungerar, se det som en kul grej!" Envisas Samantha och kollar på mig med sina stora bruna valpögon.
Nej, jag tänker inte göra det.
"Okej, jag gör det! Som en kul grej." Flyger det ut från min mun.
Vad sa jag just?
*************
ESTÁS LEYENDO
Haley West (bok 1) boyfriend game gone wrong
Novela JuvenilMöt Haley West, en vanlig 16-åring bortsett från att hon alltid råkar hamna i pinsamma situationer. Möt Samantha Sullivan, Haley's bästa vän som alltid får konstiga ideér. Möt Skyler Watson, skolans snyggaste och mest populära kille. Möt även Andy...