Kapitel 19 - Flashback

1.8K 90 15
                                    

Kapitel 19

Trots den lilla klumpen i magen över att vi inte använde kondom så kan jag inte sluta le när jag går mot mitt skåp på måndagsmorgonen. Jag ler överlägset mot alla tjejer jag går förbi, det måste se helt sjukt ut, men helst av allt skulle jag vilja skrika ut över hela korridoren att jag har haft sex med Skyler.

Okej, sluta le som om du är helt efterbliven

Jag försöker tvinga ner mina mungipor för att se normal ut men så fort en tanke på Skyler dyker upp i mitt huvud så formas min mun lika irriterande till ett leende igen. Jag trycker in min jacka i mitt skåp som jag fortfarande inte har haft tid att omorganisera innan jag rotar fram böckerna som behövs till nästa lektion. Efter att ha stängt mitt skåp börjar jag gå mot klassrummet och i mitt huvud funderar jag ut hur jag ska kunna göra slut med Andy på ett snällt sätt, och utan att behöva berätta att jag bara utnyttjat honom.

Plötsligt så dyker Andy upp framför mig. Han undviker min blick medan han dra med mig till en lite mer avskild del av skolan. Jag stapplar förvirrat efter honom men säger ingeting förrän vi har stannat.

"Vad..." börjar jag men Andy avbryter mig.

"Det är slut." säger han kort utan att kolla på mig.

"Va..?" min röst låter ljus och jag känner hur allt bara sjunker inom mig. Varför känns det så? Egentligen är det ju bara bra om han gör slut, så att jag slipper göra det.

"Jag vet att du har uttnyttjat mig."

****************

Flashback till lördagen

Normal Pov~

Grace la ifrån sig disktrasan och gick för att öppna när det knackade på dörren. Vem vill något klockan sju en lördagskväll? Hon vrider om låset och öppnar dörren. Ja, dom har dörren låst även om dom är hemma, man kan aldrig vara försiktig nog. Förvåningen i hennes ansikte är tydlig när hon får se Andy stå på trappan men hon får snabbt fram ett leende.

"Andy! Så trevligt att se dig, vad kan jag hjälpa dig med?" frågar hon glatt och gör en gest åt honom att kliva in i hallen.

"Är Haley hemma?" Frågar Andy och kliver lydigt in i hallen. Grace ger honom en blick som han inte lyckas tyda.

"Nej, Haley är på dejt med.. Skyler tror jag han hette.. Men du kan komma in en stund iallafall!"

Andy stelnar till och rynkar på pannan. "Är du säker på att det är en dejt?" Frågar han förvirrat.

Grace ger Andy en medlidande blick.
"Ja, det var bara dom två, och dom var hyfsat uppklädda.." Säger Grace och kollar sedan ner på Andys skor. "Ta av dig skorna och kom in, hon borde snart vara tillbaka." fortsätter hon med ett leende och Andy knyter långsamt upp sina skor och tar av dom, ställer dom fint längs med väggen innan han kollar på Grace med ett blygt leende.

"Vill du ha något att äta?" Grace vänder sig om och börjar gå tillbaka till köket med Andy efter sig.

"Nej tack ,jag har redan ätit." Svarar han artigt och kollar sedan runt i det redan välbekanta köket. När han får syn på blommorna som numera står i en vas på köksbordet så kollar han nyfiket mot Grace. "Vem var blommorna från?" kan han inte låta bli att fråga, då han inte fick något svar av Haley tidigare.

"Åh blommorna, dom är från Skyler! Han är allt en väluppfostrad pojke. Vill du ha något att dricka då?" Grace tar fram ett glas utan att vänta på att Andy ska svara.

"Varför skulle Skyler skicka blommor till er Mrs West? Inte för att det är något fel med..." börjar han förvirrat men blir avbruten av Grace.

Haley West (bok 1) boyfriend game gone wrongWo Geschichten leben. Entdecke jetzt