Kapitel 4 - Jag gillar inte Chokladmuffins

3K 101 36
                                    

KAPITEL 4

Efter ganska så exakt 7 minuters hemsk sång så parkerar jag utanför det Starbucks som ligger närmast skolan. Sam fortsätter att sjunga utan att inse att jag stängt av både bil och radio.

"Sam!" Säger jag försiktigt och suckar högt när hon inte reagerar. Jag slår till henne på armen innan jag öppnar min bildörr.

"Aj! Varför gjorde du så för?" Sam blänger på mig och jag ler oskyldigt tillbaka.

För att jag ville...

"För att du skulle märka att vi är framme." Säger jag och himlar med ögonen innan jag kliver ut ur bilen.

***
Vi har beställt och betalat för vårt kaffe och även kostat på oss varsin chokladmuffins och för tillfället så sitter vi vid ett av fönsterborden inne på starbucks. Jag kollar runt och suckar glatt men stelnar snabbt till då Skyler och Nathaniel kliver innanför dörren.

"Sam! Vi måste gömma oss!" Väser jag och Sam kollar förvirrat på mig när jag sjunker ihop på stolen för att bli så liten som möjligt, och förhoppningsvis, förhoppningsvis, försvinna. Jag nickar menande åt Skyler och Nathaniel som går fram mot kassan för att beställa, vilket får Sam att flina.

"Nej, varför ska vi gömma oss?"

"För att Skyler är där!" Säger jag, lite för högt inser jag då Skyler förvirrat vänder sig om och kollar på oss.

Ojdå!

Jag vinkar oskyldigt innan jag rycker på axlarna pekar mot Sam.

"Hey! Ge inte mig skulden för det där!" Sam blänger på mig och jag ler oskyldigt innan jag dricker lite av mitt kaffe.

"Nath! Skyler! Kom hit." Ropar Sam och jag kollar snabbt upp på henne och om blickar kunde döda så skulle hon vara mer än död just nu. Jag öppnar munnen för att ge Sam en lång predikan om att hon inte kan göra så, men hinner inte då Nathaniel kastar sig ner på stolen bredvid Sam. Min blick vandrar sedan mot stolen bredvid mig och jag får se Skyler stå vid den och kolla ner på mig.

Holy mother of god.. Är det ens lagligt att vara så snygg?

I ögonvrån ser jag Nathaniel kyssa Sam men annars är hela min kropp fokuserad på killen framför mig.

Jag vill känna på hans hår, det ser fluffigt ut..

Skyler öppnar munnen och säger något men det går inte in i mitt huvud.

Tänk dig Skyler utan tröja...

"Jorden anropar Haley West!" Sams röst rycker mig tillbaka till verkligheten igen.

"Vad tänkte du på?" Flinar Skyler innan han slår sig ner bredvid mig.

"Dig utan tröja." Svarar jag utan att tänka mig för men lägger snabbt handen för munnen och rodnar.

Bra Haley, helt normalt svar när någon frågar vad du tänker på.

Säker?

Jag var ironisk.

Varför diskuterar jag med mig själv?

Jag noterar att både Sam och Nathaniel kollar förvånat på mig men annars täcks mitt synfält av Skyler's flin som nu är ännu större.

"Jaså det gör du va?" Skyler kollar roat på mig och jag rodnar ännu mer.

"Vill du ha muffins?" Jag försöker snabbt byta ämne och puttar min muffins över bordsytan mot Skyler.

"Nej tack, jag gillar inte chokladmuffins." Svarar han.

"Inte jag heller." Jag ser hur både Sam och Nathaniel höjer på ögonbrynen åt min kommentar.

Ja, jag älskar chokladmuffins. Jag älskar allt med choklad.

"Jag trodde du älskade det?" Nathaniel kollar roat på mig.

"Jag ljög!" Säger jag i panik innan jag puttar min muffins till Sam. "Jag gillar inte alls chokladmuffins."

Jo det gör jag.

"Jo det gör du..?" Sam låter plötsligt osäker. Jag skakar på huvudet innan jag snabbt ler mot alla och dricker upp det sista av mitt kaffe.

*******

Haley West (bok 1) boyfriend game gone wrongOnde histórias criam vida. Descubra agora