Kita Kahwin Tae.

3K 303 12
                                    

Hyemin melangkah menuju ke dapur . Hari ini dia ingin mempersembahkan resipi baru yang dibuat olehnya sendiri . Tidak tahu lah sama ada resipinya itu mengikut citarasa Taehyung atau tidak. Baginya , tidak salah untuk mencuba , kan ?

" Kalau tak sedap , aku akan bakar buku - buku resipi yang aku pelajari selama ni dan abunya akan aku pijak - pijak " Ujar Hyemin sambil memakai pelapik untuk menutupi sebahagian badannya , atau lebih senang dipanggil apron.

" Dia akan pulang makan tengah hari pada pukul 2 tengah hari , dan sekarang dah pukul 12 tengah hari. Ah ! dua jam sahaja ! " Bebel Hyemin , berkerut dahinya memandang jam dinding di dapur itu.

Kuali diambil lalu diletakkan di atas dapur . Dia mengambil ayam yang telah sedia dipotong di dalam peti sejuk . Segala rempah - rempah dikeluarkan dari kabinet dapur. Setelah itu , bermula lah acara memasak Min Hyemin .

Merasa dirinya sebagai seorang isteri , Hyemin cuba untuk menggalas tanggungjawab itu sebelum benar - benar menggalas tanggungjawab sebenar sebagai suri rumah kepada suaminya . Hyemin sepatutnya memberi layanan kepada Taehyung seperti seorang isteri . Sepertimana Taehyung melayannya sebagai suami kepada Min Hyemin.

●●●

Tuan Jeon berdiri kini berdiri . Dia berhadapan dengan anak menantunya , Kim Taehyung.

" Kamulah satu - satunya anak harapan Appa . Tolonglah Taehyung kali ini saja " Rayu Tuan Jeon kepada Taehyung . Dia ingin menghantar Taehyung ke Beijing selama dua minggu , dia mahu Taehyung menguruskan syarikat yang baru dibuka di sana sementara Jungkook masih lagi dalam tahanan polis.

" Im Sorry , Appa . Tapi jadual Taehyung memang padat " Taehyung memejamkan matanya , dia terpaksa membohongi Tuan Jeon . Gila ! dia tak mahu meninggalkan Hyemin seorang diri !

" Kalau pasal Yeojachingu kamu tu , tak usahlah risau . Kalau tak boleh berpisah kamu bawalah dia sekali ke sana . Asalkan kamu dapat menjenguk syarikat di sana sementara Jungkook tiada. Tolonglah Tae.. " Terbeliak mata Taehyung mendengar Tuan Jeon berkata sedemikian .

" M-mana appa tahu ? " Gugup Taehyung bertanya kepada orang tuanya itu . Tuan Jeon tersenyum sinis memandang Taehyung.

" Jungkook ceritakan semuanya kepada Appa , janganlah kamu hiraukan tentang itu . Kalau tak keberatan bawalah dia duduk di sini sementara kamu ke sana . Boleh juga dia teman Omma kamu " Jelas Tuan Jeon lembut . Namun apa yang dikatakan olehnya kedengaran mustahil bagi Taehyung untuk melakukannya.

Tak sempat Taehyung ingin membantah , Tuan Jeon bercakap terlebih dahulu." Jungkook cakap , kamu nak kahwin dengan dia kan ? " Soal Tuan Jeon terus , tiada dalih - dalih lagi.

" M-mworago ?! " Terjerit Taehyung mendengarnya , secepat ini Jungkook menceritakan segalanya kepada Appa? Sungguh melampau !

" Beri masa untuk Taehyung  , saya akan fikirkan "
Segera Taehyung berjalan meninggalkan bilik kerja Tuan Jeon . Setelah keluar dari pejabat , dia mengambil objek nipis yang diselit di dalam poketnya lalu lantas dia menelefon seseorang.

" Beritahu Jungkook yang aku mahu berjumpanya sekarang , SEKARANG ! " Wajah Taehyung kelihatan merah menahan marah . Merasa dirinya melampau , dia menjauhkan telefon yang dipegangnya dari telinga . Nafasnya ditarik dalam , lalu dihembus dengan perlahan.

" Beritahu Jungkook  , aku akan ke pejabat dia sebentar lagi " Mendengar jawapan Dokyeom , segera dia mematikan panggilannya. Nafasnya ditarik dalam.

Drtt Drtt.

Taehyung melihat nama yang terpampar di skrin telefonnya terlebih dahulu sebelum dia menjawab panggilan tersebut. Tersenyum dia melihat panggilan daripada Hyemin.

[2017]ObsessionWhere stories live. Discover now