TFP6

1.6K 157 9
                                    

Dua puluh orang telah diumumkan mendapat 6A, kitorang macam mana eh?

"Atok... Takut lah. " muka cemberut dipaparkan ke mata atok mereka.

"Inn Shaa Allah... Cucu2 atok semua ni memang cerdik2 dan pandai2 belaka." Haji Aziz nenghadiahkan senyuman gigi palsunya.

"Tapi,  dah dua puluh orang dah diorang umum. Kitorang kan huruf A selalunya mesti awal" Ema membalas lagi.

"Sekolah ni banyak sangat nama huruf A,  nama atok pun A,  Abdul Aziz Sado,  hahaha" Haji Aziz masih dengan lawak hambarnya. Bukan apa,  just nak redakan hati cucu2nya yang gelisah semacam.

"Not funny... Huhuhu" mereka dah tak fikir apa2 dah,  perut mereka bukan sekadar rama2 je,  malah pepatung, belalang, kupu2, unggas, kumbang dan serangga lain yang mempunyai sayap.

"Akhyar Amirah binti Zafwan"

Terbeliak mata Amy dengan pengunguman namanya.

"Akhyar Fatimah binti Zafwan"

Terlopong mulut Ema.

"Adakah ini mimpi? " mereka bertanya serentak kepada atoknya.

"Alhamdulillah... Ini mimpi je" Haji Aziz menjawab dengan tenang.

Terus Ema terjaga. Mimpi tadi membuat hatinya gemuruh. Harap2 mimpi tadi jadi kenyataan.

"Ahh!! " Amy menjerit dan terus bangun.

"Kau pehal? " Ema bertanya dalam suara seraknya.

"Aku mimpi kita dapat 6A, pastukan waktu ambil result,  kita jumpak Double F,  pastu diorang tarik n then koyak result aku. Tak ke takut aku waktu tu?! Aku jeritlah. Nasib baik mimpi... " Amy melepaskan nafas leganya.

"Eh,  pukul 5.30 dah,  mimpi subuh je kut. Jom lah" mereka terus bangun dan menuju ke tandas.

Skip.

Ema memandang kalendar.

'Lagi 3 hari la... Berdebar je lebih. Nasib baik upsr,  kalau spm,  mau pengsan aku'

"Udah2lah pandang kalendar tu,  kau bikin aku gentar la" Amy menjatuhkan muka kalendar ke permukaan meja. (Ala.. Yang macam drama dok tutup frame gambar dekat meja tu, harap readers faham)

"Entahlah,  aku tak bersemangat nak pergi magnificent highschool tu. "

"Aku pun sama,  tapi atok cakap kalau kita dapat 6B sekalipun,  kita tetap kena masuk. Macamlah atok tu orang terkenal nak sumbat kita kat sekolah macam tu. " Amy membuat muka menyampah.

'Korang tahulah nanti' terdetik kata2 tersebut daripada pendengar yang setia mendengar dari awal perbualan dua beradik kembar itu.

Twins Fighter!  [C]Where stories live. Discover now