TFP35

1.2K 106 25
                                    

"Err.. Fadhli " tegur Ema tergagap2.

"Ada apa ya ukhti? " tanya Fadhli setenang mungkin.

"Sorry..  sebab hulur tangan hari tu. Sekarang saya dah tahu,  kita tak boleh sentuh dengan orang yang kita  boleh kahwin kan? " tanya Ema.

"Haah..  Betul lah tu..  Alhamdulillah,  boleh awak tambah ilmu pengetahuan. " senyum Fadhli.

"Ha.. Elok lah tu!  Boleh lah kau kahwin dengan Fadhli" usik Sara.

Maka, seperti kebiasaan.

Satu kelas itu akan ketawa mengusik.

"Weyh!  Dah laa seket2.. Aku dengan dia kawan kut" dengan tak semena2nya, Ema merangkul leher si Fadhli.

Fadhli yang terkejut terus menolak Ema.

Halal, Amy, Amani dan Ain sudah menepuk dahi.

"Orang dah cakap tak boleh sentuh.. Ema oh Ema.. " mereka berdecit bersama.

"Sorryy2"   Fadhli yang  gelabah kerana Ema sudah jatuh, terlanggar kerusi, kerusi pulak jatuh atas Ema...
Uishh..  Sudah jatuh ditimpa tangga nampaknya.

''Adoii..  Senak perut aku'' Ema mengerang.

Kelas itu bukan hendak membantu,  malah ketawa.

Hanya Rina sebagai ketua kelas berwawasan membantu Ema bangun.

"Apa la korang ni! Tengok Khairina ni,  baik je tolong aku..  Korang?!  Gelakkan aku ada lah!! " berang Ema.

"Lantak kau lah..  Berrrr" #lempartomato

**********
**********

Hadi berdiri di hadapan sambil mengambil marker lalu menulis sesuatu di atas whiteboard. 

"كمفين توتوف عورة "
(Maaf,  huruf 'pa' yg titik tiga tu xda)

"Korang paham tak? " tanya Hadi.

Setengah mengangguk,  setengah lagi menggeleng.

"Maksud tulisan ni, kempen tutup aurat" terang Hadi sambil tersengih.

"WHAT?!!" terjerit setengah daripada pelajar perempuan yang free hair termasuk Ema dan Amy.

"Seiring dengan itu, BTD juga menjalankan kempen ISLAM IN MY HEART" kini giliran Fawwaz memberi kejutan.

Kejutan yang tak membahagiakan pelajar kelas itu.

"Kempen apa tu?" tanya Darwish.

"Kempen ni, kita akan adakan bacaan al-Quran dan macam2 lagi lah untuk meningkatkan iman kita sebagai umat Islam" terang Fawwaz.

"Tapi, kami belum membuat permohonan dekat pengetua...just nak beritahu korang untuk prepare" setelah tamat sesi soal jawab, mereka pun duduk di tempat duduk masing2.

Pelajar di kelas itu terpaksa menelan air liur yang terasa seperti batu kerikir.

"Kita kena plan something weyh!" ajak Ema.

"Tu la.. Eii... Mampos lah kalau kempen tu berjalan nanti! Dahlah sebulan, mati aku" rungut Ain.

"Tak pe, dun worry... Apa kata, malam ni dekat bilik kita bincang" keningnya dijongket2.

Amani,Ain,Amy,Halal tersenyum senget.

********
********

Baju sweater hitam dan berhoodie disarungkan.

Kelima2 pelajar itu sedang terbang merentasi pagar asrama perempuan kerana ingin merentasi pagar asrama lelaki.

Tindakan berani mati mereka ini tidak begitu mendebarkan kerana semua rancangan diatur bersama pelajar2  lelaki di kelas itu.

Mereka bergerak sepantas ninja.
Memanjat pagar seperti spideman.
Membuat aksi2 seperti hero2 marvel.

Setelah pagar asrama lelaki berjaya direntasi. Misi bermula.

Ema dan Ain masuk,  manakala Amani menjaga pagar dan Halal membuat pantauan di sekeliling untuk merencanakan rancangan ini dengan lancar.

Ain dan Ema mengetuk tingkap salah satu dorm lelaki.

Tingkap itu dibuka dan fail dijatuhkan melalui tingkap tersebut.

Mereka tersenyum lalu melarikan diri sebelum tertangkap.

Tanpa disangka,  rancangan gila kali pertama mereka berjaya.

Pada pukul 1 pagi,  mereka pun pulang ke asrama perempuan dengan keadaan berpeluh dan happy.

Fail tersebut dibuka dan ianya adalah kertas kerja BTD.

Mereka pun mengilai seperti hantu.

"Yes!  Kempen ini takkan berjalan,  aku jamin" laung Halal.

"Yeah!! "

Vote
comment.

Twins Fighter!  [C]Where stories live. Discover now