TFP19

1.4K 125 14
                                    

If you feel youre sinking I will jump right over
Into cold cold water for you
And although time may take us into different places
I will stay be patient with you

Amy menyanyikan lagu itu sambil terloncat2.

Readers tahu tak itu lagu apa? Kalau tak tahu, tanya author.

Please have mercy on me
Take it easy on my heart
Eventhough you dont mean to heart me
You keep tearing me apart
Would you please have mercy, mercy on my heart

Giliran Ema pula terlolong dengan lagu fevretnya.

Habis kelas itu bising kerana suara merdu mereka.

"Diam lah! " Faiz yang sedang membaca buku itu merasa sedikit terganggu.

"Sorry" mereka kemudian menyambung kembali konsert mereka tetapi versi slow sound.

Prang!!
*bunyi cermin pecah*

Semua pelajar memandang Ema dan Amy.

"Apa? " Ema pelik dengan pandangan rakan2nya seperti mahu menelan sahaja.

"Suara korang tak sedap sampai cermin pecah! " Faiz kini dalam suhu yang tinggi.

"Mana ada! Aku tertolak tingkap nilah tadi. " jerit Isya sambil menyapu serpihan2 kaca yang sedang tidur di atas lantai.

"Dengar tu! Suara kitorang punya sedap sehingga menjilat kuku kaki, ko cakap tak sedap! Cari gadoh betul la! " Amy sudah berleter panjang sambil menguatkan suaranya yang sudah kuat itu.

"Ala, tangan pun masih berbalut, ada hati nak tumbuk aku. " Faiz dengan lagak sombongnya.

'Tak padan dengan nerd, ada hati nak lawan aku' Amy terus meluru ke arah Faiz lalu mengayunkan kakinya ke arah tulang kering di betis Faiz. Barulah sedap, dude!

"Argh!! Sakitlah bodoh! " Faiz sudah menggosok tulang kering di betisnya.

"Tangan sakit, kaki ada... Gunalah ia sebaiknya. " Amy terus duduk di tempatnya.

Lalu dia pun teringat akan luka di tangannya.

Luka di tangannya di basuh.

"Adoiii... Pedihnya Ema" dia mengadu pada kakaknya.

Apabila melihat Ema juga berkerut wajah apabila kakinya yang melecek dan kuku tercabut, dia jatuh kasihan.

Ema selalu berada di sampingnya tanpa pernah berpisah. Mengamuk sama2, happy sama2. Macam mana lah aku nak hidup tanpa kau? Aku tak sanggup Ema.

Kemudian datang Raihana dan Atikah sambil membawa ubat2an.

Tangan Amy dibalut oleh Ema manakala kaki Ema dibalut oleh Amy. Sweet kan?

Apabila Raihana dan Atikah ingin menolong, mereka menegah kasar.
Raihana mengeluh perlahan.

"Korang benci kak Hana sangat2 ni kenapa? " Raihana berani bertanya kepada Ema dan Amy.

"Sebab pengawas tak pernah nak paham kami. Selalu tuduh kami bukan2 termasuk cikgu2. Pernah ke korang tanya macam mana sesuatu kes gaduh tercetus? Pernah? Tak kan?" Ema bertanya kepada dua seniornya sambil membalut tangan adiknya.

"Sebab bagi korang, semua pergaduhan disebabkan kitorang. Korang anggap kitorang lah penyebab kepada semua masalah! Cukuplah tuduh kami bukan2. Kami memang jahat, tapi takkan takde sikeet pun sikap baik sangka or cuba untuk faham kami dalam hati korang? Sudah2lah memerhati kami atau rapat dengan kami sebab nak buat pengawasan or nak korek2 rahsia bagai. Kitorang dah penatlah! " akhirnya balutan tangannya sempurna!

Kakaknya dipimpin untuk blah dari situ selepas mengucapkan terima kasih kepada Raihana dan Atikah.

"Diorang perlukan ruang. Ruang untuk berubah. Nanti kalau diorang dah tenang, aku yakin diorang akan datang kat kau" Atikah menepuk2 belakang Raihana yang kelihatan agak tersentuh dengan kata2 kembar itu.

"Aku pun sayang diorang Hana" ucap Atikah sebelum bangun untuk meninggalkan Raihana.

Tanpa mereka sedari, Ema dan Amy mencuri dengar perbualan mereka.

'Betul kak Tikah. Kitorang perlukan ruang' bisik hati Ema dan Amy.

💂💂💂

Ema dan Amy ingin menuju ke koop untuk membeli air kotak namun hajat mereka terbantut setelah ternampak Raykal di situ.

Mereka kemudian cepat2 melarikan diri. Tapi tak lah cepat sangat sebab Ema perlu dituntun oleh Amy.

"Ema! Amy! " suara itu memanggil.

Mereka pun berhenti.

'Please stop talking about family' mereka berdoa di dalam hati.

"Okay dah? " fuh! Lega mereka mendengar pertanyaan Raykal.

"Still tak okay. Baru tadi je kena balut" Ema menjawab sambil memandang kakinya.

"Kenapa korang jadi macam tu eh? Takkan sebab... "

"Woi Raykal! Cepatlah!!! " suara lelaki sedang menjerit memberhentikan ayat yang ingin ditanyakan kepada kembar itu.

"K, bye! " mereka bersyukur sesangat!

💋💋💋

Faiz datang menghampiri. Muka stress ditayangkan kepada Ema dan Amy.

"Apesal weyh? " Ema bertanya.

"Ada senior panggil korang " katanya sambil menujukan jarinya ke arah pintu.

"Dia hensem tau" sempat lagi Faiz berbisik kepada Amy.

Hanya jelingan mampu dihadiahkan. So, what?!!

Selangkah dan beribu2 langkah diatur ke pintu.
Pergh! Terkejut gila!!
Ini bukan senior lah!!

Ini....

****

Vote

Comment

Keep reading yo!

Twins Fighter!  [C]Where stories live. Discover now