"Hye, saya cleaner baru" Amy membuat pengenalan kepada Ema.
"Saya jugak" Ema dan Amy tunduk lagak seperti nak berlawan kung fu.
Bersalaman.
"Nice to meet you" Ema berkata lalu memeluk adiknya.
Hahaha... Kemudian, mereka ketawa.
Tak lawak pun. Tapi, mungkin sebab denda ni penyebab kepada mental.
"Kita gila sebab denda ni ye? " Ema bertanya kepada Amy.
"Ya. Sebab kutip kemucup di padang sekolah. "
"Kalau satu padang je boleh aa gagah. Ni tak, dua ... Kepala ..." belum sempat nak mencarut, Amy menutup mulut kakaknya.
"Jangan cemarkan otak readers dengan carutan2" Ema hanya menaikkan mata ke atas.
"Jomlah start. Dahlah sejuk ni... Menggigil aku" Amy membuka vasenya. Kalau boleh nak buang sekali kain ni. Biar pakai kemeja n seluar track je, mudah sikit.
"Memang sejuk pun, matahari bwak turun ais gamaknya. " Ema memerli adiknya. Panas tau! Burn kulit.
'Cikgu Daniel, nice to meet you' Amy membuat satu azam.
'Troublemaker will come to new school'
💙💙💙💙
"Argh!!! Letih gila siot! " Ema dan Amy rebah di tengah2 padang.
"Sebab ni la aku tak suka jadi baik! Kalau jadi baik, ada orang pijak. Kalau jadi nakal, orang takut aa sket. Betul ak? " Amy dengan senang hatinya berbaring di tengah padang bersama kakaknya. Tengah2 mendung boleh la nak baring...
"Tapi... Aku memang nak jadi macam dulu... Atok cane? Kita dh janji dengan atok! Karang, atok murka nanti... Habislah~" Ema keliru.
Baik ke nakal?
"Better nakal daripada jahat" senyuman penuh maksud tersirat Amy dihadiahkan kepada Ema.
Ema kemudian perlahan2 tersenyum. Nakal! That's our decision."Jom lah" Ema bangkit bersama kemuncup di dalam plastik bersama adiknya.
"Cari buku kita dulu... Baru plan 'benda lain' , okay? " Ema membuat thumbs up.
Amy mencalitkan ibu jarinya kepada ibu jari kakaknya.
🎆🎆🎆
"Lisa, tolong belikan spageti mak cik kantin kat kitorang boleh? " Ema bertanya lembut kepada kawan baik setakat ni yang mereka ada.
"Boleh2, mai duit" Ema menyerahkan 5 ringgit kepada Lisa.
Garpu besi Ema dan Amy keluarkan. Mereka tak berapa suka garpu plasstik. Karang cepat patah.
"Nananananananana (rentak mercy by shawn mendes) " Amy menyanyi lagu lelaki orang putih yang tak dikenalinya.
"Eh, tumpang ada masa... Jom cari buku math" Ema mencuit adiknya.
Ema dan Amy bangun untuk buat operasi spotcheck.
Sapa yang ambik tu... Memang mati.
I swear!!!Setelah dipunggah punya punggah. Jumpa! Tapi dijumpai di bawah meja Firdaus. Wtf!
Ema mengerling Amy.
"Dia upah orang suruh curi buku, kau rasa... ?" Amy bertanya kakaknya.
"Aku rasa benda yang sama... " Ema mengangguk.
Buku itu tak diambil. Malah, diletakkan kembali.
Pukul 12 japgi, ada matematik. So, kita buat new plan.
12.00 tgh hari
Bangun!!
Selamat tengah hari cikgu!Duduk...
"So twins, bawak tak buku matematik harini? " cikgu Daniel bertanya dlam nada sinis.
"Buku kitorang hilang cikgu. " Ema menguatkan suaranya.
Mata dihalakan ke arah Firdaus.
"Hilang?!" Firdaus buat2 muka terkejut.
'Kitorang tahu eh, kau menipu no. 1'
"Apa kata, kita cari sekarang, boleh tak cikgu?" Amy menggunakan sepenuh adab yang ada.
"Tak payah lah cikgu! Baik belajar...nanti rugi masa." Firdaus menyampuk.
"Seybok ah orang tua! Tak cakap dengan ko pun! " Ema memang tengok budak tu kecik besar je...
"Kamu berdua turun pergi bersig tandas, SEKARANG! " cikgu Daniel menurunkan perintah.
Tapi, tak semestinya Ema dan Amy akan turun.
'Maaf sebab kurang ajar. Tapi kami akan bertindak. '
Mereka bangun dan terus menyerbu beg2 rakan sekelas. Berlakon macam tak tahu buku kat mana.
Setelah habis berlakon mereka terus ke meja Firdaus dan menendang kuat meja sehingga terbalik.
"Hoi!! " cikgu Daniel sudah berang!
Buku mereka pun gugur dari meja Firdaus. See?
"Tak yah jerit2 cikgu, kita dah jumpa buku kitorang ni ha. Budak jahanam ni ambik" Ema mengambil lalu menghembus acah lap habuk di buku itu.
"Firdaus, nothing to say? " Amy cuba mengawal riaknya.
"Cg Daniel, tak marah ke? " Ema cuba membuat muka tenang. Kalau boleh, nak diganyang je muka cg Daniel ni. Jenis hukum tanpa siasat.
"Nothing. Just nak suruh kamu berdua berdiri tepi koridor sebab buat kecoh waktu saya" what?!! Okay, tahap untuk mencarut kat cikgu memang memuncak.
Firdaus menyengih.
Amy pun menghadiahkan sengihan kepada Firdaus.
Riak mukanya berubah.
Tunggu kau... Sekejap je lagi.
Vote n comment
Keep reading yo!
YOU ARE READING
Twins Fighter! [C]
Teen FictionEma dan Amy, pasangan keras kepala yang selalu sahaja bergaduh, dan nak tunjuk 'siapa paling kuat'. Sekolah ini dah macam tempat untuk bermaharajalela bagi Ema, Amy, Amani, Ain dan Halal. Setiap kehidupan, tak sempurna kalau tiada dugaan dan ujia...