TFP27

1.4K 110 25
                                    

Beberapa hari lagi,  hari persekolahan akan bermula.  Aduyaii...  Malas gila babun! 

"Aduhai...  Amy!  Kau daripada hari tu hari tuuu lagi,  kau dok mengelamun je lepas balik Jordan. Kau jangan cakap ada something berlaku kat sana eh... " matanya dikecilkan.

"Jangan nak merepek siang2 ni! Kang bersepai gigi" penumbuk ditonjolkan di depan mata Ema.

"Eh,  sukati nak menyepaikan gigi aku!  Kang aku teraburkan gigi kau,  sekali dengan gusi sekali!  Huh" Ema menjeling lalu membuat flip hair.

"Seb baik kau kak!  Kalau kau adik,  dah lama aku bunuh. " Amy berbisik sendiri.

"Kau bagi idea kat aku ke?  Ingat sikit,  kau adik...  Aku boleh guna idea kau bila2 masa je" ujar Ema sambil membaca komik karya Starry in the Sunshine.  Tah ape2 nama kartunis dia.  *mata naik ke atas*

.
.
.
.
.
.
                     ************
                            ******

Haji Aziz tersengih sendirian. Teringat akan anak muda yang pulang ke Malaysia bersama mereka. Manis rupanya,  muka bercahaya ja. Kalau buat cucu... Tenang hati aku.

"Atok! " sergah Amy.

"Ooo..  Berangan eh,  tersenyum2...jangan nak merepek bini dua riga empat. Karang tak nenek lempang,  Amy yang kasi!  Hahahah" seloroh Amy.

"Tengah fikir masa depan korang ni" wow!

"Uish...  Awainya!  Toksah dok buat pelik2 nah... Ceq tak mau... " Amy sengaja mengajuk cakap rakan sekelasnya yang berloghat utara.

"Awat yang hang dok cakap kedah ni? Kena sampuk ??" soal Haji Aziz.

"Buat lagu mana...  Author orang Kedah. Terpaksalah den!" loghat negeri9 pulak!

"Enough Amy!  I'm so tired with you... " terus Haji Aziz bangun untuk melawat ikan2nya.

"Amboi amboi amboi amboii,  amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi... " lagu Altimet dinyanyikan sambil Amy bercekak pinggang.

Ema yang sedang turun tangga itu menyangka adiknya mengajak dia berkarok lalu dia pun menyambung.
"Duduk rumah sewa tapi naik kereta mewah amboi!  Amboi... "

"Diam lah kau! " Amy terus menonong ke dapur.

"What?! " apa salah aku?  Soal Ema sendirian.

"Lntaklah...  Baik layan budak Qas tu. Kalau rezki aku harini.  Boleh aku sepak dia" terus Ema menuju ke bilik Qas.

Pintu bilik pun dibuka.

"Qas!! " kanak2 yang sedang tidur itu terkejut dengan jeritan Ema.

Terus Qas menangis. Manakala Ema ketawa terbahak2.

"Cengeng lah kau! " terus Qas didukung untuk dihantar kepada Tini.

"MUMMY!!!! " suara bak enjin kapal terbang itu bergema kuat.

"Pa dia?! " jerit Tini dari dapur.

'Buat apa la tu... Rajin sangat eh' Ema mengata mummynya dalam hati.

Tiada angin,  tiada ribut.

Pipi Ema ditampar-
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Bersambung...

***

Happy 2.95 k!!  Author menangis...

Terima kasih sangat99 (sila ulang 99 kali ye)

Terima kasih sangat2 sebab korang sudi baca cerita author yang just campak2 ja tatabahasanya. Baku2 dah ke tong sampah.

Korang teruskan membaca dan silalah votee...  Ksian author penat menaip. 😝😝😜

Tqvm!!  Nanti kalau author rajin,  author kasi hadiah!!  Tetenetteneett...

Bye...  Sayang korang...!

2.95k , good night!

Vote  ★

Comment •••

Twins Fighter!  [C]Where stories live. Discover now