Previosly:
' till målsman för Felix Sandman'. jag slet upp det.
'' Mamma... jag kom in!'' jag stirrade chockat på henne.* fortfarande Felix pov*
Mamma kramade mig och jag sprang fort upp till Omar.
'' Wow chilla!'' Skrattade han när jag börjar hoppa i sängen.
jag slänger brevet till honom, han läser igenom och jag sätter mig framför honom.
'' Grattis bror! Askul ju !'' Han slår till mig lätt på armen och lägger ner brevet.
Jag nickar entusiastiskt.
Kungsholmens gymnasium!* Hannahs pov*
'' Jag ska bara duscha snabbt , kommer snart!'' sa jag till Ellen. hon kollade upp på mig och nickade. jag gick ut i Helle. Och ner för trappan . duschen i badrummet mittemot vårt rum är rätt liten så vi brukar duscha nere istället.
Jag stängde på vattnet och det började strömma ut ut kranen. Svinkallt! Jag tvättar håret och kroppen. Passar på att raka benen lite fort. Stänger av vattnet och sträcker mig efter en handduk. Virar handduken runt mig och tar en till handduk som jag använder för att göra en turban av runt håret.''Tillbaka!'' Ellen hade inte rört sig en centimeter den jag gick. Hon kollade upp mot mig och tog sin necessär.
'' Min tur!'' jag log mot henne och hon gick.
Jag tog fram min hårtork och började blåsa håret. jag har rätt tjockt hår, blont och långt. Det är lockigt , stora lockar längst ner vid topparna. Jag kollar på mig själv i spegeln, 1.70 kanske, lite kurvor, smal men inte benig. Fast något jag alltid har hatat med mig själv är mina lår. Jag skulle vilja ha lår som Ellen, smala. sen så har jag svårt för att bli solbränd på sommaren. Jag nästan bor i vattnet på grund av det .
Jag gör en fläta av håret så det blir vågigt till imorgon, går sedan till min resväska och tar fram ljusblå pyjamasbyxor och ett tunt vitt linne men texten ' sweet dreams' på i ljusblått också, bäddar upp sängen och tar fram iPaden. Kollar igenom Instagram och Twitter. Kollar på den senaste videon av Marcus Butler och den senaste av Zoella.'' Hallå.'' Ellen öppnar dörren . Hennes hår är lite tunnare än mitt och har redan börjat torka. Hon går fram till hennes väska hon har en likadan pyjamas som jag fast i ljusrosa och det står ' beauty sleep' på.
'' Vad är klockan egentligen?'' Mumlar jag. Vi har pratat i evigheter. Jag hör hur Ellen sträcker sig efter mobilen och den lyser upp hela rummet.
'' Aaa! jag kan inte se något!'' säger hon tyst. Molly kommer om och hoppar upp i sängen.
'' Den är två!'' viskar Ellen.
'' Okey.'''' Ellen? Ellen? hallå ?'' viskar jag kanske tio minuter senare.
Hon andas tungt och jag förstår att hon somnat.*Ellens pov*
''Hannah?'' jag vänder mig om och kollar på henne. Flätan har lossnat medan hon sov och hennes blonda hår täcker hennes ansikte. jag tar fram min mobil och kollar vad klockan är, 8.00. Typiskt mig att vakna så tidigt . Bara en dag har gått av våran Stockholmsresa. Det känns som en evighet sedan tågresan. Jag tar tag i en av mina kuddar och kastar den i Hannahs ansikte, hon vänder sig bara om och jag suckar. Morgontrött! jag reser mig upp och borstar till håret. Jag somnade med bulle och tofsen vägrar lossna.
''Godmorgon!'' mumlar Hannah nyvaket.
''Hej din lilla skit!'' svarar Jag och ler. kudden jag kastat på henne kommer flygande genom luften mot mig och träffar mig i ansiktet. Hannah börjar skratta och efter en stund så faller jag in i skrattet. Hannah har alltid har ett sådant skratt så att man börjar skratta själv även om man inte vill.
''Frukost ?'' Frågar jag och kastar till ja kudden.
Hon nickar och ställer sig upp. Jag har fått klart för mig från både Hannah och hennes farfar att jag ska känna mig som hemma, och tro mig de gör det inte svårt precis. Vi är som en mini familj - jag , Hannah, Hannahs farfar , Wilma och Molly.
Vi har varit här så många gånger tillsammans så det är en tradition nu.
Hannah går fram till spegeln och sätter på sig sina glasögon. Mörk bruns , nästan svarta från Ralph Lauren. hon hatar att behöva ha glasögon så hon har sina linser nästan hela tiden, skolan, stan , träningar, gymmet... Fast det var en gång som hon inte hittade dem och hon var försenad så hon var tvungen att ha de till skolan. hon klagade hela dan !
'' Kommer du?'' Hannah kollar på mig, jag hade fastnat med blicken.
'' Yes'' jag nickar och tillsammans går vi till köket.*10 timmar senare*
Hannah drar fram nyckeln och låser upp. Vi lägger in alla kassar och tar med Molly och Wilma på en snabb promenad. Mina ben värker och när vi kommer tillbaka orkar jag inte ta ett steg till. Hollister,gina, cubus, bikbok, M&Q. Det ligger kassar på golvet och vi ligger döda på sängen.
'' det var det..'' suckar Hannah och drar fram en tröja ur en påse från Hollister. hon kramar tröjan och viskar ''Jag älskar dig'' samtidigt. Jag fnissar till.* Hannahs pov*
'' Det är mat tjejer!'' jag öppnar ögonen. Farfar står i dörröppningen och ler.
''Kommer..'' mumlar jag fram. att man blir så trött av att shoppa! Visst vi klarar inte av att sitta stilla nä vi vet att det finns massa affärer som vi måste gå till, men vi har en dag imorgon också.'' Har ni haft en bra dag flickor?'' frågar farfar när vi sitter vid bordet. Ellen nickar entusiastisk och ler.
'' Själv ?'' frågar jag och tar pasta ur en mindre bunke. jag är gluten allergiker och om jag ska vara helt ärlig , så suger det! speciellt när man inte är så van vid det. jag fick reda på det nyligen eftersom att när jag äter gluten så spyr jag inte eller då utan jag får humörsvängningar , rejäla sådana! innan vi kollade upp det så kunde jag sätta mig och gråta efter en måltid, bara sådär.
'' Jodå! jag tog en ficka med en gammal bekant och har löst lite korsord.'' jag ser hur Ellen börjar få ett skrattanfall ner farfar säger korsord. det är en sån typisk farmor/ farfar eller mormor /morfar grej. Fast min farmor, mormor och morfar dog innan jag föddes. Det har alltid varit farfar och hundarna för mig.
'' Grattis förresten!'' utbrister farfar efter en stund.
''Vadå?'' Ellen ser förvirrad ut. Jag ser säkert likadan ut.
''Gymnasiet! vilket var det ni kom in på?''
'' Kungsholmens gymnasium, båda inriktning samhälle media och extra kurs musik typ.'' berättar Ellen och farfar nickar.
'' Vart ska ni bo? Ni vet att ni är välkomna. Att bo här medan ni kollar efter något annat. skaffa ett jobbig sidan om skulle vara bra . Jag kan höra med några gammal vänner om de vet något bra !''
'' Åå vad snällt farfar ! tack så mycket!'' jag ler tacksamt mot honom och det att Ellen gör detsamma.Resten av dagen rullar förbi och dagen efter också och rätt som det är så sitter vi på tåget hem igen .
'' Mamma!'' Ellen kramar sin mamma när vi möter henne på stationen hemma.
'' Hej flickor ! har ni haft det bra?''
'' Ja absolut!'' svarar jag.
Vi sätter oss i bilen och de kör hem mig. Jag tackar för att de körde hem mig och min pappa kommer ut för att ta väskan. De hälsar och vi går sedan in. Jag kramar min pappa och vi pratar om hur det varit. om gymnasiet och erbjudandet farfar lämnat.LÄS ! ⬇️
•Rätt tråkigt kapitel. kommer snart hoppa i tiden så att det blir sommarlov och att de ska börja skolan i Stockholm. Jag vet inte så mycket om Kungsholmens gymnasium så jag hoppas inte att ni blir arga om jag berättar helt fel. Om du vet något speciellt om det gymnasiet så lämna gärna en kommentar eller skicka ett meddelande. Det skulle vara jättesnällt!
• det andra jag skulle säga var att jag kanske inte kommer att uppdatera före lördag- söndag eftersom jag ska ta tåget till Stockholm med min bästa vän (omg!'') på onsdag men jag ska försöka! Tänk om jag träffar någon , aja önskedröm !
Tack för att du läser och ha det bra <3
YOU ARE READING
Allt förändras.. (The Fooo fanfic)
FanfictionNär Hannah och Ellen tar tåget till Stockholm så märker det något annorlunda när de kommer fram... Vad händer ? Kommer det bli romans ? Hur kommer deras liv förändras ?Hur blir det med skolan - det nya gymasiumet? Kommer stockholm förändra dem? Till...