Kapitel trettionio ♡

445 8 0
                                    

Previously:

''Vet ni varför de gjorde så mot tjejen?'' Frågar kvinnan.

Vi skakar på våra huvuden, hon är genom snäll, alla gillar henne. De måste ha tagit fel tjej eller något.

''Nej'' Säger Ellen.

''Vad heter hon?'' Frågar kvinna sen.

''Bella Cox'' Svarar jag och just nu vill jag bara härifrån, bort från den här perrongen, helt inte komma tilllbaka. Bort och bra krypa ner under mitt täcke och sova.

''Ålder?'' Frågar mannen.

''16'' säger Ellen.

''Och vilken skola går ni på?''

''Kungsholmensgymnasium'' Säger jag.

''Era namn och nummer så vi kan nå er sedan''

''Hannah Lindberg och Ellen Larsson'' Säger jag, jag börjar få ont i huvudet och mina kläder är fuktiga av regnet.

''Och nummer, eller något sätt vi kan nå er på ifall det skulle behövas''

Ellen säger mitt nummer och jag säger hennes, av någon anledning är det lättare att minnas den andras, antagligen för att man ringer det så ofta.

''Tack så mycket'' Säger kvinnan och vi lämnat stationen och går mot våran lägenhet.

Vi är tysta hela vägen, säger inget förens vi har gått in, tagit av oss ytterkläderna och ställt oss i köket och stirrat tomt i kylskåpet.

''Vad ska vi äta?'' Frågar Ellen och rotar bland varorna.

''Jag vet inte, kan vi inte bara göra något lätt, varma mackor?'' Säger jag och hon nickar. Jag går och stänger på ugnen och Ellen tar fram smör,ost och skinka. Jag tar fram roströd och vi börjar fixa iordning dem, kryddar dem med lite örtsalt och väntar sedan på att ugnen ska gå upp i värme.

Jag sätter mig på en av de två barstolarna som står vid barbordet som är precis under fönstret, vi sitter aldrig här, det är lite för trångt, och sen så sitter man bredvid varandra så det är så konstigt att prata, man har huvudena precis bredvid varandra, det blir så jobbigt. Soffan blir bra.

''Va tror du hade hänt?'' Frågar Ellen medan hon kollar värmen på ugnen ''sätter du in dem?''

''Visst, jag vet verkligen inte, vad kan Bella ha gjort, visst alla gör misstag, men jag tvivlar på att Bella egentligen har haft någon kontakt med dem. De är inte sådana som Bella brukar ha med att göra, hon är mer som oss, mer pryd än badass.

Jag ställer in mackorna i ugnen och sätter mig hoppar istället upp på köksbänken ''Vad tror du?'' Frågar jag.

''Jag vet verkligen inte, och vi kommer tidigast träffa henne på måndag. Eftersom vi är lediga imorgon''

Jag nickar och suckar ''Vi kanske kan hälsa på henne?''

''Aa, men hoppar vi över att åka hem då?''

''Nej, vi kan försöka ta reda på vilket sjukhus de tog henne till och om hon är kvar där, annars kan vi kanske åka hem till henne. Det kan kan vi göra imorgon på förmiddagen och sedan så kan vi kolla efter tåg som går på eftermiddagen, om inte kan vi flyga eller ta bussen''

''Inte buss! Men aa det blir bra, jag kan gå och boka biljetter då, är skrivaren inkopplad?'' Hon hoppar ner från barstolen och ställer sig i dörröppningen till vardagsrummet.

''Ja det borde den vara, du får säga till om den inte är det'' Jag kollar till mackorna och när jag ser att de inte är riktigt klara så tar jag en disktrasa och torkar av alla ytor, vattnar blommorna och diskar det som står i diskhon.

Allt förändras.. (The Fooo fanfic)Where stories live. Discover now