Kapitel tio ❋

874 11 0
                                    

Previously:

Jag och Felix har träffats mycket sen kvällen på Skansen, dock så har vi inte pratat om ifall vi är ett par eller inte. Jag gillar honom , mycket.

*Hannahs pov*

Min telefon ringer. ' Storebror <3' står det på skärmen.

''Hej det är Hannah!''
''Hej Hannis! Vad gör du?''
''Nä inte så mycket, kom nyss från jobbet, själv?''
'' Jag var nyss hos mamma och pappa.''
'' Jaha''
''Hur går det med lägenheten?''
'' Bra eller hur menar du?'' Jag skrattar till.
'' Har ni kommit iordning menar jag''
'' Jaha ja absolut!'' Jag går in i det lilla köket och tar fram en kopp och stänger på tevatten.
'' Så bra, är du ensam?''
'' Yes , Ellen är hos sin kusin just nu, men Felix kommer strax''
''Felix? Har du kille Hannah?''
'' Alltså.. kanske, tror det''
'' Tror det..? Din lilla blondin!''
'' Haha bara för att du är brunett betyder det inte att du är smart Lucas!''
'' Jo det gör det! Men nu pratar du bort det där. Berätta vem han är nu!''

Lucas fortsatte att tjata på mig i typ tio minuter fram tills att jag gick med på att skicka en bild på honom.

Jag går ut ut köket och in i vardagsrummet, en liten svart soffa och två vita fåtöljer, ett vitt runt bord, tv, matta och svartvita och röda tavlor. På det sättet är ungefär hela våran lägenhet, vitt , svart och rött.

Jag ställer tekoppen på bordet och går in till mitt rum. Det är vita väggar, trägolv, jag har min vita garderob direkt till höger när man kommer in, en mellanstor säng, ett stort fönster, vitt matta, över sängen har jag en svartvitt tavla på mig och Ellen, vi är utomhus och det är vinter man kan inte se våra ansikten, vi har shorts och t-shirts, jag har ena armen runt Ellens axlar och hon pekar mot något man inte kan se, det är ljust och vi är en bit bort. Jag minns när vi tog den bilden, det vad i vintras och vi var uttråkade, vi tog många bra bilder men den är min favorit.

Jag har en bokhylla men massa böcker och filmer.

Ellens rum är likadant fast spegelvänt.

*Felix pov*

Jag öppnar porten och går in i hissen, trycker på högsta våningen och hissen åker uppåt.
H. Lindberg & E. Larsson
Jag knackar. Fotsteg hörs och dörren öppnas.
Hannah står och ler.
'' Heej!'' Säger hon och jag går in.
'' Tjena''
Hon går mot vardagsrumet och sätter sig i soffan. Jag tar av mig skorna och går efter.
"Vill du ha något?" Jag skakar på huvudet och ler.
"Nähep, vad vill du göra då?" Säger hon och ler.
" Detta.." Jag lutar mig mot henne och kysser henne. Jag känner hur hon ler och kysser mig tillbaka. Efter att tag drar hon sig undan.
''Förlåt..'' säger hon kollar bort.
''Vad är det?'' Jag är förvirrad.
'' Är vi.. vad är vi?'' hon kollar på mig men jag kan inte läsa av hennes ögon.
'' Allt jag vill är att få kalla dig min. Får jag?'' Jag är nervös, det är inte likt mig. Hon ler blygt. Varför svarar hon inte? Tänk om jag är för snabb, herregud vad har jag gjort? Felix din idiot!
Mina tankar är i kaos. Vad som är någon sekund känns som minuter eller timmar.
Men tillslut.

~~

Haha känner mig elak nu >:) Jag är elak när jag är trött. Förlåt för att det tog sådan tid men jag försöker uppdatera så ofta jag kan, men jag har sjukt mycket läxor och prov! Men ska försöka lägga upp nästa på onsdag eller torsdag! puss <3

Allt förändras.. (The Fooo fanfic)Where stories live. Discover now